onregelmatigheden van je kindje

Ha die moeders !!
Ik ben net weer moeder geworden van een dochter en ik heb ook al een dochter van 2.5.
Nu met mijn tweede dochter gaat alles anders en het is best een bezigheid !!
Ze is nu bijn 6 weken maar slaapt onregelmatig en drinkt niet altijd even veel.
Ik heb wel het idee dat ze last heeft van krampjes en ben daarom over gegaan op nutrlon omneo en doe dat nu nog mengen met standaart nr 1. Wie heeft er tips om een regelmatig ritme te krijgen!!!

hoi,

wat ik me nog kan herinneren van toen mijn dochtertje 6 weekjes was,is dat we nog niet echt een ritme hadden wat slapen betreft althans.
eten ging al best goed,maar toch ook nog wel verschillend eigenlijk.
qua slapen een ritme was ons dochtertje volgens mij al wel 3 maanden dat we haar een beetje op regelmatige tijden naar bed probeerden te doen.

groetjes Corien

Hoi,

Ik heb net de eerste gekregen en heb pas sinds een paar weken (2 of 3) een beetje een ritme erin (hij is nu bijna 12 weken).
Ook snachts komt hij nog 1x...helaas, maar dat is al veel beter dan het was want  tot een paar dagen geleden stonden we nog zeker 5 a 6 keer per nacht naast zijn bed.

Vond het in het begin ook heel erg vermoeiend want ik wou zou graag een ritme....deed van alles maar elke keer liep het toch weer anders.

Het ritme wat er nu is is ook min of meer vanzelf gekomen....raar maar waar.

Volgens mij komt het dus vanzelf als je kindje ietsjes ouder is.

Wat je ook nog zou kunnen proberen is de rust en regelmaat methode van Ria Blom.
Wij doen dit niet......te strak voor ons, maar het schijnt voor sommige kinderen heel goed te werken.

ps. ik leg hem wel voor zijn slaapjes op bed en niet in de box. Dus hij heeft nu wel redelijk door waar dat bed voor bedoeld is.

geef je kindje wat meer tijd om aan het leven buiten de baarmoeder te wennen, 6 weken is echt nog erg jong om al in een ritme te zitten.
Het komt heus wel maar verlang niet nu al dat ze in een juist ritme zit.

quote: diante schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('18-10-2006 16:34:07'));

Ha die moeders !!
Ik ben net weer moeder geworden van een dochter en ik heb ook al een dochter van 2.5.
Nu met mijn tweede dochter gaat alles anders en het is best een bezigheid !!
Ze is nu bijn 6 weken maar slaapt onregelmatig en drinkt niet altijd even veel.
Ik heb wel het idee dat ze last heeft van krampjes en ben daarom over gegaan op nutrlon omneo en doe dat nu nog mengen met standaart nr 1. Wie heeft er tips om een regelmatig ritme te krijgen!!!

Ik had vanaf het begin een ritme met alles.Zowel slapen als eten als naar buiten gaan.
Het lijkt misschien achterlijk,maar ik heb nu 7 mnd later een heerlijk rustig zoontje die je nooit hoort(huilen en vervelend doen)
Ook baby's hebben een ritme nodig al zijn ze nog zo klein.
En wat de familie ervan zei,daar had ik schijt aan.
Nu zeggen ze allemaal: ,,Je had gelijk"
En als je ze op bed legt als mevrouw het niet wil,gewoon een kwartiertje laten brullen.
Klinkt misschien hard,maar het werkt wel.

succes!
groetjes van Jarno zijn Mama

Hallo allemaal !

Ik wilde er nog even aan toevoegen: Ik weet dat ik geen regelmatig ritme kan verwachten,maar dan slaapt ze hele de dag en de volgende dag huilt ze weer en slaapt ze niet !! Ik ben soms best wanhopig. Gisterenavond heeft ze na de fles van   4 uur alleen gehuilt tot aan de laatse voeding tot 11 uur !! Ik laat haar best lang huilen in haar bedje soms een uur lang, maar dan vind ik het wel genoeg   !!
Ik geef haar nu 5 flessen van 120 cc maar ik denk dat ik hem ga verhogen naar 140 cc misschien heeft ze gewoon wel honger !!   Ook heb ik wel het idee dat ze last heeft van krampjes en heb daar ABC dofhilus voor gebruikt en heb niet echt het idee dat ze daar rustiger van word. Op haar buik slapen vind ze wel erg fijn maar ik vind het soms best eng , op haar rug leggen vind ze niet fijn dan is het gelijk huilen en heb het idee dat ze van haar maaiende armpjes onrustig word !! Ik zit er over te denken om haar in te bakeren zodat ze misschien wel in slaap valt !! Kortom ik heb niet echt een idee waarom ze vaak zo onrustig en huilerig is !!
Groetjes Diante

Lastig allemaal he. En je wordt er zo onzeker van...althans...ik wel.

Die van mij huilt niet echt veel, maar ik heb hem wel in de bakerzak laten slapen...hierdoor had ie minder last van die maaiende armpjes. Kijk eens op www.debakerzak.nl. Misschien is dat ook wel iets voor jou.
(op de buikslapen heb ik geen ervaring mee...lijkt me ook eng).

Die van mij had ook erg krampjes. Gaf BV dus dacht constant dat het lag aan iets dat ik gegeten had. Gaf hem daarbij ook Cinabay druppeltjes van VSM en die leken wel goed te werken. Overigens konden die druppels echt niet voorkomen dat ie er af en toe nog last van had.
Nu ben ik bijna van de BV af en gebruik ik ook Omneo en dat gaat erg goed.
Denk dat het met die krampjes toch ook wel een beetje een kwestie is van overheen groeien. Geduld hebben dus....hoe zielig het ook is.

En met dat ritme....zou je niet eens een tijd kunnen proberen om je kindje telkens op de zelfde tijdstippen te voeden en op bed te leggen? Dit zal wel niet meteen werken, maar misschien als je het een weekje volhoudt gaat het al beter?

Heel veel sterkte en succes.

Ps. en hier lekker van je afschrijven....helpt bij mij vaak ook wel een beetje (gedeelde smart is toch halve smart he)

Oh ja nog een ding.....

Als kindjes veel huilen heb ik weleens gehoord dat een ostheophaat een oplossing kan bieden.
Soms zit er iets in het lijfje verkeerd wat het huilen veroorzaakt.

Kan je even navragen hier op het forum wie daar ervaring mee heeft....

En je huisarts weet vast ook wel meer...

Terug
Bovenaan