onregelmatigheden van je kindje

quote: mama3007 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('19-10-2006 16:35:50'));

Lastig allemaal he. En je wordt er zo onzeker van...althans...ik wel.

Die van mij huilt niet echt veel, maar ik heb hem wel in de bakerzak laten slapen...hierdoor had ie minder last van die maaiende armpjes. Kijk eens op www.debakerzak.nl. Misschien is dat ook wel iets voor jou.
(op de buikslapen heb ik geen ervaring mee...lijkt me ook eng).

Die van mij had ook erg krampjes. Gaf BV dus dacht constant dat het lag aan iets dat ik gegeten had. Gaf hem daarbij ook Cinabay druppeltjes van VSM en die leken wel goed te werken. Overigens konden die druppels echt niet voorkomen dat ie er af en toe nog last van had.
Nu ben ik bijna van de BV af en gebruik ik ook Omneo en dat gaat erg goed.
Denk dat het met die krampjes toch ook wel een beetje een kwestie is van overheen groeien. Geduld hebben dus....hoe zielig het ook is.

En met dat ritme....zou je niet eens een tijd kunnen proberen om je kindje telkens op de zelfde tijdstippen te voeden en op bed te leggen? Dit zal wel niet meteen werken, maar misschien als je het een weekje volhoudt gaat het al beter?

Heel veel sterkte en succes.

Ps. en hier lekker van je afschrijven....helpt bij mij vaak ook wel een beetje (gedeelde smart is toch halve smart he)

Ja dat heb ik ook dat ik het maar ff kwijt ben !! Ik ga inderdaad haar proberen in te baken en heb de doeken bestelt via bakermat waar ik ook het boeke van heb:Rus en Regelmaat ! Ik vind het in iedergavl erg fijn dat mensen met je mee denken BVD

Hoi Diante,
Inderdaad denk ik dat zes weken wat vroeg is om een ritme te verwachten. Maar dat huilen van 4 tot 11 is natuurlijk niet fijn. Ik heb zelf drie kinderen en elke keer moet ik weer opnieuw uitvogelen hoe alles bij het nieuwe kindje moet. Elk kindje is anders. Je moet gewoon van alles proberen.
Inbakeren is een optie die bij veel babies werkt (heb ik bij mijn eerste twee ook gedaan). Sommige babies hebben gewoon veel meer behoefte aan je nabijheid, draagzak is dan een mogelijkheid. Is wel vermoeiend, maar als je kindje de hele dag huilt is dat nog vermoeiender!
En de voeding is ook bij ons elke keer anders geweest, moesten we ook elke keer uitdokteren welke het meest geschikt was.
Het is in ieder geval zo dat de aanpak van 'laat maar huilen' niet bij elk kind helpt (bij sommige juist wel)! Een baby, zeker nog zo jong huilt nooit om niks! Mijn ervaring is dat je door goed naar je kind te kijken en naar de signalen je een heel eind komt. Je moet proberen in te spelen op de behoefte van je kind en ze die geven, daar worden ze weer zekerder en voelen zich veiliger door, dus gaan ze minder huilen. Een behoefte kan bijv. ook zijn minder prikkels. Bij deze kindjes werkt rust en regelmaat, donkere kamers en vaste slaap en voedtijden heel goed.
Heel veel succes.
Ivy

quote: Ivy reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('19-10-2006 16:43:54'));

Hoi Diante,
Inderdaad denk ik dat zes weken wat vroeg is om een ritme te verwachten. Maar dat huilen van 4 tot 11 is natuurlijk niet fijn. Ik heb zelf drie kinderen en elke keer moet ik weer opnieuw uitvogelen hoe alles bij het nieuwe kindje moet. Elk kindje is anders. Je moet gewoon van alles proberen.
Inbakeren is een optie die bij veel babies werkt (heb ik bij mijn eerste twee ook gedaan). Sommige babies hebben gewoon veel meer behoefte aan je nabijheid, draagzak is dan een mogelijkheid. Is wel vermoeiend, maar als je kindje de hele dag huilt is dat nog vermoeiender!
En de voeding is ook bij ons elke keer anders geweest, moesten we ook elke keer uitdokteren welke het meest geschikt was.
Het is in ieder geval zo dat de aanpak van 'laat maar huilen' niet bij elk kind helpt (bij sommige juist wel)! Een baby, zeker nog zo jong huilt nooit om niks! Mijn ervaring is dat je door goed naar je kind te kijken en naar de signalen je een heel eind komt. Je moet proberen in te spelen op de behoefte van je kind en ze die geven, daar worden ze weer zekerder en voelen zich veiliger door, dus gaan ze minder huilen. Een behoefte kan bijv. ook zijn minder prikkels. Bij deze kindjes werkt rust en regelmaat, donkere kamers en vaste slaap en voedtijden heel goed.
Heel veel succes.
Ivy

Ik hen gewoon het idee dat er wat is alleen kan ik het niet plaatsen. Vandaag na 3 uur huilen is ze eindelijk in haar wipper in slaap gevallen en heb haar maar met wipper en al naar haar kamertje gebracht voordat mijn dochtertje van 2.5 weer met haat grote neus er boven hang en haar wakker maakt ben benieuwd hoelang ze nu slaapt !! Ik heb net wel gelezen dat meeste baby's huilen tussen 5 en 11 uur dat is dan weer een troost en inderdaad niet elke baby is het zelfde !! Mijn eerste dochter was daar integen veel makkelijker allewel je gauw de minder leuke dingen vergeet !!
Diante

Hai Diante,

met 6 weken is de regelmaat nog ver te zoeken. Je kunt er zelf wel regelmaat in krijgen, hoor. De methode van Ria Blom werkt wel. Dit betekent niet op strakke tijden in bed leggen, maar luisteren naar je kindje. Als zij   aangeeft moe te zijn, te slapen leggen. Op den duur snappen ze dat het bedje is om in te slapen en andere plaatsen in huis (bv. de box) om in te spelen. Ze kan zich dan overgeven aan haar slaap, uitgerust wakker worden en beter drinken. Krampjes kunnen ook komen door oververmoeidheid. In het begin zul jij je moeten aanpassen (voor zover dat gaat met rondrennende kinderen) aan het ritme van je kind. Wat ik merk in mijn omgeving, gaat je kindje een eigen ritme zoeken en vindt deze zo rond de periode dat je zwangerschapsverlof voorbij is (zo rond de 10 tot 12 weken). Ineens slapen ze dan door. Mijn advies is: laat je kindje zelf even haar ritme zoeken. Het kost wat doorzettingsvermogen van de ouders, maar zodra je het zelf voor je dochter gaat bepalen, door bijvoorbeeld voedingen uit te stellen of haar wakker te maken voor een voeding, daar wordt ze zelf alleen maar ontevreden van en je weet wat dat betekent. Succes!

Hoi,

Mijn dochtertje is ook 6 weken en heeft ook geen regelmaat (overdag) met slapen. S avonds gaat alles perfect na de fles van 19.00 gaat ze naar bed en om 23.00 maken we haar wakker voor de laatste avondfles. Overdag geeft ze voornamelijk zelf aan waneer ze wil slapen, soms valt ze in de box in slaap in het begin legde ik haar dan in haar bed maar dan werd ze wakker en dan gong ze echt niet meer slapen. Nu laat ik haar gewoon leggen in de box en laat haar wat rusten want dat hebben ze ze nodig. Wat het huilen betreft dat hebben wij ook gehad Tira bleef maar huilen tussen 19.00 en 23.00 dit was met 2 weken begonnen en we wisten er geen eind meer aan. Je raakt totaal uitgeput. Wij hebben toen contact opgenomen met een ostreopaat. Dit is iemand die met zijn handen spanningen kan voelen bij je kindje. Tiara vond dit erg lekker en je zag haar gewoon genieten van alles wat deze man bij haar deed (en eigenlijk was dat alleen met zijn handen langs haar lichaampje gaan en wat masseren). Na deze behandeling heeft ze nooit meer zo lang en histerisch gehuild misschien dat dit ook iets voor jou is. Bij sommige zorgvezekeringen wordt het voor een deel vergoed. Ik wens je in iedergeval veel succes.

Ik heb 1 tip voor alle moeders die graag een beetje regelmaat in hun leven willen:
het boek REGELMAAT EN INBAKEREN van RIA BLOM (te bestellen via bol.com)

Ik heb haar adviezen doorgevoerd vanaf ik het boek had (mijn dochtertje was toen 7 weken) ze is nu  bijna 10  maanden en ik heb er nog steeds veel plezier van!
Ik stond er na de geboorte van onze kleine meid ook erg van versteld dat er eigenlijk geen informatie is over een dagindeling voor je baby...ben je zwanger dan kun je over ieder detail iets lezen maar als ze dan eenmaal geboren zijn wordt je toch een beetje in het diepe gegooit had ik het idee...
Met het boek heb je genoeg handvaten, je kunt ervan gebruiken wat je aanspreekt, ik vond het persoonlijk de beste investering die ik gedaan heb! (en dat allemaal voor 20 euro!)
Succes! (mocht je het boek kopen dan hoor ik graag wat jer ervaringen zijn!)

Rian Rombouts

Terug
Bovenaan