Onrust en krampen

Ik en mijn vriend worden langzaam aan een beetje gek van de gebroken nachten en uren wakker met ons zoontje verkrampend op schoot.

Overdag is hij vrij rustig maar na 9 uur 's avonds heeft hij het gehad tot 3 uur, niet slapen, veel eten en constant verkrampen. Hij drinkt dan ook veel meer weg dan de rest van de dag, 100-120 ml ipv 60-80. Daarbij heeft hij dus ontzettende last van krampjes, de Infacol werkt, maar niet zodanig dat hij geen last meer heeft.
Ik ben na 3 dagen aan de borst leggen toch weer over gegaan op kolven en de melk geven met de fles met speen 1, omdat het uit mijn borst gewoon zijn mond in stroomt en hij zich ook constant verslikt. Ook geeft hij steeds terug, de ene keer meer dan de andere keer.
Het is niet dat hij niets binnen krijgt of niet voldoende, hij heeft elke verschoning een volle plasluier en vaak nog wat poep erbij, zo'n 2-3 keer per dag een volle poepluier. Ook zijn temperatuur is goed.

Ik weet het gewoon niet meer, hij is zo ontroostbaar en niets helpt en elk uur maar weer 100 ml erin gedurende die 6 uur is denk ik ook niet goed (dat doe ik nu ook niet, ik probeer hem te sussen met een speen, maar opgegeven moment begint hij alles op te eten). Zou mijn melk niet voldoende vullen?

Hij is inmiddels 6w1d oud, maar was uitgerekend op 3 januari 2012 dus hij was erg te vroeg. Ik denk dat hij nu zo'n 3500 gram of meer weegt (een week geleden namelijk 3350 gram en de week daarvoor 3010 gram).

Liefs,
Een zeer vermoeide mama Marieke
 
Ik zou denk ik toch even naar de huisarts gaan. als hij zoveel wil drinken, veel spuugt en veel huilt, kan het ook reflux zijn. dan sluit de maagklep niet goed en huilen ze veel van de pijn door het opkomende maagzuur. Alleen drinken doet geen pijn, vandaar dat ze di kan constant willen.

Het kan ook zijn dat hij alleen de voormelk krijgt, omdat je zoveel melk hebt. Ik zou als ik jou was eens een volle borst helemaal leeg kolven. Als je heel veel uit zo'n borst haalt dan weet je dat hij alleen het eerst stuk drinkt. Dan willen ze zo vaak drinken omdat de voormelk niet genoeg voedt, hierdoor wordt je productie verhoogt met als gevolg dat hij nog vaker voormelk drinkt.
Je kunt je borst in twee keer kolven en hem dan de tweede helft geven. Ook kun je het eerste deel eruit kolven en hem dan aanleggen.

Als je veel voeding hebt is het het beste dat je niet teveel stimuleert. Dus geef maar 1 borst per voeding. Laat m dus die borst helemaal leeg drinken.

Aan de andere kant is het ook zo dat jonge baby's nog geen dag en nacht ritme hebben. Sven was ook een onrustige baby en die was elke avond van 18 tot 24 uur in de weer. Daarna sliep hij gelukkig wel en kon ik zelf een paar uurtjes pakken. Meestal vertonen ze dit gedrag tot 3 maanden, bij jou misschien toch iets langer omdat ie te vroeg geboren is.

Succes meid het is gewoon zwaar de eerste maanden maar probeer reflux uit te sluiten!
 
Ik ga morgen meteen even de HA bellen en kijken of we langs kunnen komen, om te kijken of het inderdaad reflux is, want na het opzoeken van wat dat inhoudt lijkt het er wel verdacht veel op en zijn het dus geen darmkrampjes wat we eerst dachten.

Ik ben sinds gister avond weer begonnen met alle voedingen af te kolven en ik kolf nu 15 min per borst elke 3 uur (omdat hij zeker elke 3 uur drinken wil). Helaas lijkt mijn melk sinds gisteren erg te zijn teruggelopen (van 80-100 naar 60 ml per kolfbeurt). Ik heb het idee dat ik ook (al) ongesteld ben geworden, 1 week niet gebloed, gisteren bruine afscheiding en nu weer bloed waarvoor echt maandverband nodig is. Ik las dat dat de productie dan ook omlaag kan gaan, maar ik heb geen idee.

We houden hem nu vooral overeind bij ons, dan is hij het rustigste.

Dankjewel voor je reactie en tips!
Liefs, Marieke
 
Hoi Marieke,

Wij dachten in het begin datMilan steede honger had en bleven hem voeden. Het bleken krampjes te zijn die we erger maakten door het voeden. Ook hier vele nachten op geweest.
Het masseren van zijn onderrug en zij helpt bij Milan. Ook het speentje helpt. Door het zuigen ontspant hij en kan hij makkelijker scheetjes laten. Met voeden probeer ik niet eerder dan om de drie uur te doen. Voor jullie kan dat sneller omdat hij wat jonger is.
Ik wens jullie heel veel rust en geduld en vertrouwen. Het wordt minder maar het is nu verschrikkelijk. Wij zijn in de achtste week en de krampjes nemen echt af.
Kan hij goed boeren? Sinds Milan goed boert na het drinken zijn de krampjes ook minder geworden.
Succes!
 
Bij de HA geweest. Hij heeft verborgen reflux en we zijn begonnen met johannesbroodpitmeel in de afgekolfde melk. Als er vrijdag geen verbetering is moeten we over op medicatie, dus ik hoop echt dat dit helpt.

Liefs, Marieke
 
Fijn dat de HA het serieus nam en je in ieder geval weet wat het ( waarschijnlijk) is. Idd hopen dat het verdikken voldoende is. Maar medicatie hoeft geen probleem te zijn hoor. Mijn dochtertje is 8 mnd en gebruikt ongeveer 6 mnd naxium. Ze doet het er prima op en als ze het even niet krijgt beginnen direct de klachten weer. Je moet het eigenlijk geven opgelost in water. Dit werkt natuurlijk niet met een refluxkind. Die spuugt het er even hard uit. In overleg met de KI doen we het nu gewoon in haar eerste fles. Werkt perfect.

Hopen dat de klachten bij je zoontje snel voorbij zijn!
 
Dankjewel en ja als hij medicatie moet is het maar zo, als hij daardoor geen pijn meer heeft :)

Morgen komt de wijkverpleegkundige van het CB langs om een slaapplan met ons op te stellen. Waarschijnlijk ook adviseren over inbakeren en hopen dat de kleine daarmee meer tot rust kan komen en kan slapen in zijn bedje.
Ook ga ik 4 ipv 8 keer per dag kolven en vullen we de andere voedingen op met KV om mij te besparen en meer rust te gunnen.

Ik hoop zo dat dit helpt en dat de kleine snel geen pijn meer heeft en we allemaal weer goed kunnen slapen en eten.

Liefs
 
Meid wat fijn dat je weet waar het aan ligt, nu de oplossing nog. Hopelijk krijgen jullie snel medicijnen waardoor hij lekker gaat slapen, want weinig slaap houdt niemand vol.
En als het al scheelt dat je geen/minder bv geeft, die dit dan gewoon... je kunt niet alles tegelijk.
En als je vindt dat het allemaal veel te lang duurt, blijf net zo lang bij de huisarts zeuren tot je geholpen wordt.
En besteedt je ukkie eens een nachtje uit zolang hij niet goed slaapt... dat kan al weer heel wat stress en moeite schelen.

xx
 
Terug
Bovenaan