Onrust in de draagzak

<p>Hoi allemaal,</p><p>We hebben een baby'tje van 5 weken. Nu dragen we hem af en toe in de draagzak.</p><p>Soms begint hij na een paar minuten al flink te brullen. Dan halen we hem er uit.</p><p>En anders blijft hij rustig, maar moet je wel blijven lopen of wiegen. Soms valt hij dan in slaap maar als je dan even gaat zitten of je staat stil dan begint hij met piepen wat over gaat ik huilen. </p><p>Ik ben nieuwsgierig of wij de enigste zijn waarbij dit gebeurt of dat dit bij andere ook zo gaat.  En misschien heeft er iemand wel tips om hem langer tevreden te houden in de draagzak.</p><p> </p>

Ik heb 2 dochters en de draagzak zeer weinig gebruikt. De één vindt het heerlijk en draagt zn kind uren, maar persoonlijk vond ik het helemaal niks, dat gesjouw met mn kind in zo'n zak. Ik wiegde ze wel vaak in slaap en dan legde ik ze weg in bed/box/wagen. Met buiten wandelen pakte ik sowieso altijd de wagen.
Ik denk wel dat kindjes echt even tijd nodig hebben om te wennen aan de draagzak. Maar los daarvan vindt niet elk kind het fijn!
Mijn dochters vonden het allebei niet fijn, veel onrust en huilen in de draagzak. Daarnaast vond ik het zelf dus eigenlijk ook niks, dus we waren er al gauw klaar mee en ik heb m nooit echt gemist (alleen een wandeling in het bos/strand is wat lastig met kinderwagen, dat waren de enige momenten dat een draagzak me wel handig leek)
Dus vraag jezelf ook af of je persé de draagzak wilt gebruiken, het is is geen must hè...
Misschien is een andere draagzak/doek nog een oplossing? Ik weet niet welke je hebt? Er zijn zoveel verschillende..

Ik wou ook vragen welke draagzak je hebt, inderdaad. Er zijn er veel op de markt die ergonomisch genoemd worden, maar dat helaas niet zijn. Het zou dus zo kunnen zijn dat je kleintje gewoon niet lekker zit, en daarom begint te mopperen!
Het kan ook gewoon zo zijn dat je kindje graag gewiegd wordt. Dan is lopen oid wel een must, omdat ze anders inderdaad wakker worden.

Herkenbaar. Bij ons was dat de eerst weken ook. Ik bleek de draagzak niet helemaal goed ingesteld te hebben, heb de ergobaby adapt en die kan meegroeien, had hem niet op de allerkleinste babystand? goed de gebruiksaanwijzing lezen dus. Maar denk ook dat ze beetje moest wennen aan de draagzak. 
Ook daarna moest ze wel eens eerst beetje jammeren, maar vaak werd ze na een paar minuten wel rustig. Als ze echt overstuur blijft haal ik haar er uit, dan zal ze er wel geen zin in hebben. 

En inderdaad kon ik ook nooit gaan zitten. Dan gelijk weer huilen of wakker ;) Alles is een fase heb ik inmiddels geleerd. Klinkt zo standaard, maar echt zo waar. Inmiddels is ze in de draagzaak gewoon altijd wakker. 

Ik heb deze https://www.babybjorn.eu/baby-carriers/baby-carrier-move/?attribute_pa_color=sage-green&attribute_pa_material=3d-mesh
Het dragen hoeft niet perse van mij. Maar het lijkt me soms wel heel makkelijk.

Wel altijd bewegen haha. Hier ook hoor ? Ook als je kind gaat huilen bij het erin doen, gewoon wiegen/rondlopen totdat hij eraan gewend is.
Ik vind het ideaal, heb er echt véél plezier van gehad, de eerste 4 maanden dagelijks gebruikt en nu nog steeds (kind is 11 maanden) op de rug, vind ik bijna altijd handiger dan in de wagen.

De Babybjörns zijn niet bepaald de fijnste, zowel voor jezelf als voor je kindje. Ik ben geen expert, dus durf niet 100% zeker te zeggen hoe het bij deze zit, maar afgaand op de foto's die erbij staan, denk ik dat deze niet echt ergonomisch is.

Ik heb zelf vanaf het begin met een doek gedragen, maar heb later ook een draagzak aangeschaft. Wij (mijn man en ik) hebben daarbij veel gehad aan de hulp van een draagconsulent. Dat zijn wél experts, en die kunnen je sowieso goed advies geven. Misschien is er winst te halen uit je huidige drager, door hem anders af te stellen, of misschien kun je bij een consulent passen welke andere drager jullie lekker zit. Als je graag wilt proberen te dragen, zou ik je dat echt aanraden! Een consult is niet zo heel duur, maar levert wel heel veel goede informatie op.
Je kunt op https://draagdoekconsulenten.nl/zoek-draagdoekconsulent/ kijken waar er iemand in jouw buurt zit.
Succes! Ik hoop dat je er uiteindelijk toch veel plezier in gaat hebben :)

Terug
Bovenaan