onrustig door mexicaanse griep

hoi,

Ik ben eigenlijk best wel onrustig door die mexicaanse griep, ik las nu net dat er weer een paar kleine kinderen zijn overleden. We hebben zelf 2 zoontjes van 3 en 5 jaar. Ik moet er niet aan denken dat er iets met hen gebeurt. Onze oudste zit op een brede school, en in het andere gedeelte van die school is nu ook een kindje met de mexicaanse griep, grote kant dat het onze kant dus op komt. Ik word daar best wel bang van (of zou dat door de hormonen komen?)

Ik weet ook nog steeds niet of ik mij wel/niet laat inenten, wilde eerst niet, maar ik denk er nu toch meer aan om het toch maar wel te laten doen.

Hoe denken jullie hier nu over?

Groetjes

Hoi Hellohello,

Ik heb her er uitvoerig met mijn huisarts over gahd, maar die zei letterlijk als mijn vrouw zwanger zou zijn zou ik het niet doen.

De media verplicht het je bijna, maar zolang het nog steeds niet heel uitvoerig getest is (zoals de gewone griepprik) weet je niet wat het met jou en je kleine zal doen niet alleen nu maar zeker op wat oudere leeftijd.

De kleine van mij 3 laat ik ook niet inenten.
Je weet niet wat die rotzooi voor schade zal aanrichten.

Maar inderdaad als het zo dichtbij komt ga je soms wel twijfelen.

Moeilijk hoor

Mamma2

Hello hellohello,

Ik heb ook nog steeds mijn twijfels of ik me laat inenten tegen de mexicaanse griep. Aan de ene kant is het een hoop ophef over deze variant. Elk jaar is er namelijk een griepvirus. Maar aan de andere kant is er die ophef wel, dus als inenten een mogelijkheid is dan waarom niet? Maar ik haal normaal nooit een griepspuit dus waarom nu wel? Hoe zit dat bij jou? Een vriendin van mij, die 35 weken zwanger is, is het ook niet aangeraden door haar gyn. Alleen als je er zelf meer gerust op bent, kun je het wel doen, werd haar medegedeeld.

Je krijgt bij de inenting wel een heel klein beetje van het virus ingespoten (waardoor je lichaam dus antistoffen gaat aanmaken), waar je ook ziek van kan worden, maar dit hoeft natuurlijk ook niet.

Hoop dat je hier iets aan hebt, Groetjes Chris

Mijn huisarts zei vandaag juist dat de kans op de griep krijgen met complicaties vele malen groter is dan de kans op bijwerkingen van de vaccinatie ......

Volgende week vraag ik het nog na bij de gynaecoloog en de week daarop bij mijn verloskundige ....

Weet het écht niet

Mijn verloskundige zei vandaag dat je met stoffen in wordt gespoten die allemaal wel al eens gebruikt zijn. En als je als zwangere de mexic. griep krijgt je kans hebt op een longontsteking. Bij een longontsteking moet je dan weer medicijnen krijgen die niet goed zijn voor de ongeboren baby. Maar een arts kijkt dan naar jou gezondheid en niet naar die van de baby! Jij gaat voor.
Ik vind het ook erg moeilijk. Ga de folder nog even doorlezen misschien dat ik er dan uit ben....?

Mijn HA en VK zeggen ook beiden dat de gevolgen van de mex. griep heftiger zijn dan de evt. kans op bijwerkingen van de prikken. Ook schijnt de het kleine beetje virus dat je ingespoten krijgt "niet-levend" te zijn. Dus zullen de bijwerkingen niet anders zijn dan die bij een gewone griepprik... Schijnt... Ik weet het ook nog niet.... Mijn gevoel zegt nog niet veel!

Okay, hier komt nog een pro vaccinatie verhaal...:

Ik heb de prik net gehaald (ben 8 of 9 weken), en als zwangere krijg je inderdaad de 'niet levende' versie. Het schijnt net zo te werken als de normale griepprik, en die wordt ook al heel lang aan zwangeren gegeven zonder dat er bijwerkingen optreden.

Als zwangere ben je 'high risk' en de complicaties die kunnen ontstaan als je het krijgt, zoals longontsteking en hersenvliesontsteking, zijn erger dat eventueel bijwerkingen.

Ik had ergens gelezen dat het virus zich nog steeds muteert dus vroeg daarnaar, maar de dokter zei dat ze het nauwlettend in de gaten houden en zoals het virus nu is, zit het ook in de vaccinatie.

Succes met de beslissing.

@ CC
Waarom heb je de vaccinatie nu al gehaald? Is het niet beter na week 13 omdat het kindje dan alweer een stuk verder ontwikkeld is...? Blijk baar niet, anders hadden ze hem natuurlijk niet toegediend bij je....
Ik vind het zo lastig om een verstandige keuze te maken, maar ik kan er gelukkig nog een tijdje over nadenken.

Terug
Bovenaan