Onrustig drinken en verdrietig drinken, spugen

<p>Hoi allemaal,</p><p>Ons zoontje is nu bijna 10 weken en drinken (kunstvoeding) gaat helaas niet helemaal lekker. De eerste 5 weken gebruikten we Difrax fles met Maat S, ging altijd perfect. Deze werd op een gegeven moment een beetje klein denk ik, want hij deed wel drie kwartier over een fles. We stapten toen over op Difrax met speen maat M en toen begon het drama.</p><p>Gebruiken nu ook een weekje zo een speciale fles van Avent die zou moeten helpen tegen darmkrampjes, boeren etc maar zelfde resultaat als de Difrax M. </p><p>Nu tijdens de fles vaak melk langs zijn mondhoekjes, ook is hij erg pieperig. Soms komt er geen boer, en dan ineens een overdovend harde boer met heel veel slijmerig spuug. Hij spuugt dan zichzelf en mij echt onder, wat natuurlijk zorgt voor meer huilen.</p><p>Ik twijfel of het reflux is en wat ik het beste kan doen, langs de huisarts?</p><p>Ter info: Jip drinkt nu 4 a 5 flessen van 180 cc met 6 schepjes en laat vaak 10-40 cc staan</p><p>Hopelijk herkent iemand dit of zijn er adviezen, zodat de fles geven voor ons allebei weer leuk wordt:(</p><p>Alvast bedankt en hartelijke groet,</p>

Ja ik had weer het idee dat dat te weinig was haha, lastig he is dat. Als ik het sommetje van zijn gewicht x 150/5 flessen doe, kom ik op 175 cc bereide voeding per keer.

Het spugen was aan het begin van die Maat M speen echt een mondje, super weinig. Maar nu is het al zover dat hij zichzelf en mij echt helemaal onder spuugt.

Kijk nu al op tegen het volgende voedingsmoment..:(

Het klinkt alsof de voeding veel te snel bij hem binnenkomt en hij dit niet goed kan verwerken.
Vandaar de oorverdovend harde boer met mondjes terug.
Hoelang is hij al wakker voordat hij de fles krijgt?

Welke speen gebruik je van de Avent momenteel?

Onze dochter had hier ook last van en ik ben overgestapt naar Dr Brown. Als je deze fles op de kop houdt dan komen er gewoon druppels uit ipv dat de fles een straal spuit.

Misschien een idee om deze te proberen? Kost wel wat maar goed, ik had echt alles over om het drinken voor haar zo fijn mogelijk te houden.
We gebruiken speen 2 omdat ze ruim 4 maanden is. Wellicht voor jullie speen 1 gebruikvan van de Dr Brown omdat hij jonger is dan 2 maanden.
Ze moest even wennen aan de speen maar na 3 x drinken ging het perfect. Ze laat nog wel wat boertjes maar deze zijn niet meer zo hard als van te voren. Toen moest ze ook erg huilen en overstrekken maar dat snap ik heel goed als er zon harde boer dwars zit. Doet hartstikke zeer bij zon kleintje waarschijnlijk.

Hahha ben ik weer, nog wat vergeten.

Er liep langs haar mond ook altijd van die stralen melk.
Dan zit de mond niet als vacuum om de fles heen en zuigen ze lucht binnen waardoor hij ook zo kan gaan huilen.

Hier heb ik dus met de Dr Brown ook helemaal geen last meer van.

Mocht je ze willen maar niet bij een Prenatal of wat dan ook in de buurt wonen. Je hebt deze flessen ook bij Kruidvat.

Was zelf heel sceptisch over deze flessen want he iedereen wil geld verdienen met hun product maar bij ons een geschenk uit de hemel ;)

Terug
Bovenaan