Onrustig drinken en verdrietig drinken, spugen

Nee ik denk niet aan reflux eerlijk gezegd maar ben ook geen dokter.

Speen 2 van die anti-colic fles is best heftig. De melk stroomde er bij ons helemaal uit waardoor ze niet eens moeite moest doen. Als ze dan dronk verslikte ze zich telkens gewoon omdat het veel te snel ging.
Wanneer het maagje dan te snel gevuld is krijgen ze gewoon echt last.
Volgens mij zou je op speen 1 zitten als je kijkt naar de leeftijd die op de verpakking staat.

Wellicht kun je van Dr Brown wel speen 2 gebruiken omdat die minder snel gaat. Standaard zit er speen 1 op en 2 kun je los kopen.

Probeer anders ook eens om 150 aan te bieden, misschien is 180 ook nog te veel voor hem. Daar kom je anders zo achter, als hij al binnen 4 uur telkens komt na 150 dan is het wellicht te weinig.
Ik dacht eerst ook oh ze heeft 150 tot de druppel leeg. Zou ze nog honger hebben? Alleen is dit echt zo goed uitgezocht dat ze er precies genoeg aan hebben.

Dankjewel voor je tips! We gebruiken anti colic speen 2 omdat daar op stond 1m+ inderdaad

https://www.philips.nl/c-p/SCF813_14/avent-anti-colic-met-airfreetm-ventiel

Klopt, dat staat er idd bij alleen heeft deze speen 2 gaten.
Hierdoor komt de melk er dus veel sneller uit.

Voor de vergelijking, onze dochter is net 19 weken en heeft nog 1 gat in de speen zitten. Sommige kindjes kunnen het wel aan hoor maar als ik je verhaal lees dan lijkt me dit gewoon nog net iets te veel voor Jip.

Misschien kan je ook proberen het aantal voedingen omhoog te brengen? En dan minder ml per keer. Dan hoeft hij minder in een keer te verwerken. 
Bij ons hielp het ook om hem na de voeding min. 15 minuten rechtop te houden. We hebben ook heel veel houdingen uitgeprobeerd om het boeren te stimuleren. Uiteindelijk bleek bij ons zitten op de knie, terwijl je je been wiebelt, het beste te werken. 
Succes!! En super leuke naam trouwens, onze zoon heet ook Jip ?

Ja lijkt idd dat hij teveel, te snel binnen krijgt. Onze dochter is ook een 'zuipschuit' en drinkt enorm snel. De difrax fles had ze zo leeg en daarna idd veel last van de haar buik. Ze spuugde ook wel maar dan mondje vol. Daarom overstapt op de dr brown flessen. We gebruiken nutrilon omneo voeding, die is wat dikker en toen deed ze te lang over de fles vanwege een te klein gat in de speen. Daarom al vrij snel overgestapt op speen 2 (ze was toen 4-5 weken). 
Ook is de omneo voeding wat dikker en heb daardoor idee dat ze dit beter binnen kan houden. Ook hou ik haar ong 15 min rechtop en het spugen/krampjes zijn veel minder

Terug
Bovenaan