onrustig gevoel in de benen

hoi

als ik savonds op bed lig heb ik af en toe echt zon raar zenuwachtig gevoel in mijn benen,dit is echt raar ,het is een beetje een kriebelend gevoel.wie heeft dit ook en wie heeft er tips? gr wendy 12 wk 5 dg zw tweede

Hoi Wendolientje

Dit  fenomeen heet restless legs. Oftewel onrustige benen.
Er is niks tegen te doen en het is ontzettend irritant.
Je MOET ze bewegen....Stilhouden gaat gewoon niet.
Soms wil even masseren wel helpen, of een rondje lopen, maar verder niks. Tenminste...ik heb er nog niks op gevonden en ik heb er al 5 zwangerschappen mee te kampen gehad.
Ook nu weer.
's Nachts lig ik enorm met mijn benen te schoppen en ik word er zelf ook wakker van, vreselijk lastig.
Bij mij verdwijnt het pas na de bevalling, helaas.

Groetjes Annemieke
(27 wk)

hoi

bedankt voor je reactie,heb het idd vorige keer ook gehad en is echt heel irritant heb ook veel krampen in mijn kuiten   jij ook?misschien dat dat er ook mee   te maken heeft gr wendy

hoi hoi,
ik had er ook last van.
bij mij helpt steunkousen en als je veel kramp in je benen hebt s avonds dan kan je ook proberen om vicks in je knie holte te smeren.
bij mij helpt het!
hoop bij jullie ook.
veel succes ermee,

teddyboy 35 weken zwanger

Hoi
ik heb nog een hele maffe tip die bij mij werkt als het niet super erg is. een kussen tussen mijn benen leggen, ik heb altijd het gevoel dat mijn benen van elkaar onrustig worden en als ik dan een kussen, of twee naast elkaar tussen mijn benen leg zodat er minder "straling" van mijn ene naar mijn andere been kan, vooral een koud kussen wat nog geen lichaamswarmte heeft,  het klinkt heel erg wazig, maar ben er bij toeval achter gekomen, dus wie weet bij anderen?
sterkte

Hoi,
ik heb ook zo'n last van onrustige benen. Het schijnt te helpen als je magnesium slikt. Zelf heb ik dat nog niet geprobeerd maar ga dat misschien wel doen. Er is ook een smeerseltje van Weleda, Venadoron,  dat redelijk helpt. Je kunt het oa bij "De Tuinen van..."kopen.
succes,
Mamamiek

hoi

bedankt voor de tips.ik heb die van het kussen ook al geprobeerd,dat hielp enigszin en voor de rest doe ik het dekbed wel eens tussen mijn benen helpt ook wel goed.gr wendy

Hoi!

Dit onderwerp is ook al aan de orde geweest bij de zwangeren die in oktober zijn uitgerekend. Misschien handig om daar ook even te spieken?

Ik heb daar ook een reactie geplaatst over een eventuele ijzertekort. Rusteloze benen kan daar blijkbaar ook een symptoom van zijn (meestal in combinatie met  vermoeidheid en/of het snel koud hebben).  

Als het niet je ijzer is kan het ook de doorbloeding zijn (komt veel voor bij zwangeren). Je kan dan  ook je benen door je partner laten schudden (ipv masseren)  terwijl je staat (zeg maar dat hij bovenaan je dijbeen met 1 hand aan de binnekant en 1 aan de buitenkant flink heen en weer wrijft)... dit helpt de doorbloeding weer op gang en werkt altijd wel bij mij. Ook proberen om ervoor te zorgen dat de hoek van je lies niet te scherp is (dus dat je echt afknelt)... hoe lager je knieen terwijl je zit dus, hoe beter...

Nou, ik hoop dat je er wat aan hebt...

gr.
Casey

Terug
Bovenaan