<p>Hi allemaal,</p><p>Onze zoon is inmiddels bijna 7 weken oud en zijn eetritme is de laatste dagen ontzettend aan het veranderen. Hij slaapt tegenwoordig in de avond én nacht al door, met 1 voeding ertussen (dus een blok van 5 en 6 of 6 en 6 bijvoorbeeld). </p><p>Heel fijn, ware het niet dat ik ook merk dat hij steeds onrustiger wordt tijdens/na het drinken.</p><p>Even korte samenvatting: spruw-verleden, opgelost door kokos-olie, smeren we soms nog steeds preventief, aanhappen/-leggen gaat goed na bezoek lactatiedeskundige, drinkt nu veel effectiever en dus korter (meestal max. 10 min). Drinkt 's avonds of vaker, of langer om door te trekken. </p><p>Ik merk dat hij steeds meer last heeft gekregen van lucht in zijn buik, en dus ook darmkrampjes of gewoon ongemak. Ik moet hem daardoor echt lang overeind houden na het voeden. Na een paar minuten vredig drinken aan de borst, begint hij te rekken en te strekken en te kreunen totdat ik hem eraf haal omdat hij niet meer (goed) drinkt. Dan moeten we bijna een uur met hem soebatten waarna alle boertjes en ongemakken eruit zijn. Hij is dus tijdens en na het drinken erg onrustig. Soms wil hij dan daarna nog wel even drinken, dan moeten we ook weer goed laten boeren en dan slaapt hij vervolgens wel goed.</p><p>Ik word er wel erg onzeker van, omdat ik het gevoel heb dat het voeden nu niet goed gaat. Eerst ging hij met een heel rustig, voldaan en vredig gezichtje van de borst af als hij vol zat, maar nu is het dus kreunend en steunend. Dat geeft mij het gevoel dat ik het niet goed doe of hem niet genoeg geef. Terwijl ik juist denk dat hij meer dan genoeg krijgt, want hij komt echt als een malle aan.</p><p>Ik denk dus dat hij nu gewoon op de piek van buikkrampen zit en we daar even doorheen moeten, maar misschien herkent iemand dit en heeft iemand tips?</p>