Onrustig na paar minuten BV

Wat lastig hè!
volgens mij probeer je de goede dingen te doen. 
100 ml is netjes denk ik hoor! Zeker als je wat gestresst bent door de hele situatie.
ik zou nog een lactatiekundige vragen om mee te kijken, misschien krijg je nog goede tips. We kunnen vanaf hier maar moeilijk zien of er een probleem is natuurlijk. 
Ik heb ook weleens gehad dat de toeschietreflex wat veel was, voor de voeding even kort kolven en daarna aan de borst helpt dan wel. Dan kan je kindje wat meer zelf het tempo bepalen, net als met een flesje.
je zit nu ook midden in de periode van veel krampjes, dat maakt het ook lastig.
succes! Je doet het goed hoor. Als hij goed groeit hoef je niet aan jezelf of aan de voeding te twijfelen. 


ik ben zelf na een tijdje maar 1 borst gaan aanbieden, mijn kindje groeide ‘te’ hard (in de breedte?) en spuugde ook veel na een voeding. Hierdoor werd het meteen beter. Maar kan moeilijk inschatten of dat op jouw situatie ook van toepassing is.
 
Nog bedankt voor je reactie, het is inderdaad een heel gepuzzel!
Waar ik nu rust mee heb gekregen is het aantal keer geven van het flesje met afgekolfde melk. Ik heb dit nu een paar keer gedaan/laten doen en daar drinkt hij heel rustig en fijn door, dat geeft mij rust. Hij staat tenslotte voorop, niet mijn wensen. Wel wil ik uiteraard zo snel mogelijk weer terug over naar de borst, om hem het niet te laten verleren. We doen overigens nu ook neusspray omdat hij ook sinds een tijdje verkouden is met verstopte neus tot gevolg. Wellicht dat alle dingen bij elkaar de boosdoener is.
 
ik vroeg me alleen nog af: hoe snel dreigt het gevaar dat hij de borst niet meer wil omdat de fles zo makkelijk gaat? Kan ik met een gerust hart 1-2 dagen alleen met de fles doen en met de borst de toetjes? 
 
Ja 1-2 dagen lijkt mij wel dat prima moet kunnen hoor. Je kunt evt ook 1 voeding per dag aan de borst doen voor de zekerheid? Bijvoorbeeld eind van de middag/ begin van de avond, dan is je melkproductie niet zo veel als ‘s ochtends en gaat het misschien wat makkelijker.
verkoudheid kan het nu ook lastiger maken om te drinken inderdaad, misschien speelt dat ook nog wel mee.
succes!
 
Ja dat is ook een goede tip! Wat ik nu doe is telkens aan het begin kolven en steeds iets minder. Eerst een volledige voeding per fles, net 50 ml met fles en daarna de borst(en) en volgende keer nog minder. Hij doet het op die manier aan de borst echt al veel beter. Je vertelde dat jij ook een tijdje eerst korst kolfde en dan aanlegde? Wat is kort? Want ik denk dat ik dat dus ook moet gaan doen: kort kolven en dan aan de borst. En dan hopelijk over een tijd niet meer kolven. 
 
Ja ik heb dat weleens gedaan als er ineens wat meer tijd tussen de voedingen zat en mijn borsten heel vol voelden. Dan kolfde ik 2 tot Max 5 minuten, wilde de boel niet teveel in de war brengen (dan krijg je alleen maar meer productie en blijft het probleem bestaan).
ik heb het niet structureel gedaan, maar als het voor jou nu een oplossing is: gewoon doen! En rustig proberen af te bouwen inderdaad. Het kan best zijn dat het al beter gaat als je zoontje iets minder verkouden is.
Fijn om te horen dat het drinken zo al beter gaat.
 
Heel herkenbaar, mijn zoontje dronk na ongeveer acht weken ook zeer onrustig. Ik vermoed vanwege krampjes, begon te overstrekken en halte daardoor nog meer lucht mee. 
ik ben vervolgens gaan kolven, uit flesjes dronk hij hartstikke rustig en was hij tevreden. Uiteindelijk na 3 maanden gestopt met bv, omdat ik én kolven én daarna nog voeden teveel vond.
 
[quote quote=10296905]Ja ik heb dat weleens gedaan als er ineens wat meer tijd tussen de voedingen zat en mijn borsten heel vol voelden. Dan kolfde ik 2 tot Max 5 minuten, wilde de boel niet teveel in de war brengen (dan krijg je alleen maar meer productie en blijft het probleem bestaan). ik heb het niet structureel gedaan, maar als het voor jou nu een oplossing is: gewoon doen! En rustig proberen af te bouwen inderdaad. Het kan best zijn dat het al beter gaat als je zoontje iets minder verkouden is. Fijn om te horen dat het drinken zo al beter gaat.[/quote]
Hi. Lief dat je weer reageerde. En goed van je tip dat het kolven ook niet teveel moet worden toegepast zodat de productie weer niet te hoog wordt. De rust is inmiddels weer teruggekeerd na een dag het flesje te gebruiken al dan niet in combinatie met de borst. Nu ik er weer met rust naar kijk en weer een tweetal borstvoedingen op heb zitten, merk ik dat het echt ligt aan óf een dwarszittende boer óf buikkrampen. De ene sessie ging namelijk eigenlijk heel prima en de andere echt ruk en toen poepte hij 2 keer zijn luier vol. Dus denk idd toch echt daaraan te wijten. Ik probeer er nu gewoon doorheen te komen en hopelijk zijn de krampjes over na de 3 maanden. En ik weet nu dat het flesje helpt dus dat geeft ook rust. Tip voor anderen die dit lezen!
 
[quote quote=10296923]Heel herkenbaar, mijn zoontje dronk na ongeveer acht weken ook zeer onrustig. Ik vermoed vanwege krampjes, begon te overstrekken en halte daardoor nog meer lucht mee. ik ben vervolgens gaan kolven, uit flesjes dronk hij hartstikke rustig en was hij tevreden. Uiteindelijk na 3 maanden gestopt met bv, omdat ik én kolven én daarna nog voeden teveel vond.[/quote]
Eerste keer dat ik iemand online lees met hetzelfde verhaal! Wel ontzettend jammer dat je bent gestopt met borstvoeding, of vond je dat zelf niet? Met 3 maanden waren de krampjes dus nog niet minder? Heb je het toen niet meer geprobeerd? Ik merk dat de krampjes niet veel minder worden met de fles, alleen drinkt hij daar wel rustiger door. Al gaat het soms aan de borst ook weer prima! Maar als ik nu jouw verhaal lees, vervliegt mijn stiekeme hoop dat de krampjes rond de 3 maanden stukken minder zijn :(
 
Terug
Bovenaan