onrustig, twijfels over inbakeren

Hoi,

Mijn dochtertje van 10 weken oud slaapt 's avonds en nachts heel goed, maar is overdag heel onrustig. Wanneer ze tekenen van vermoeidheid vertoont [gapen, ogen zijn half dicht] breng ik haar naar bed, maar ze kan dan met moeite haar slaap pakken. Soms slaapt ze een half uurtje en is dan weer wakker. Ze slaapt in een bakerzakje en ik zie er erg tegenop om haar inbakeren. Ziet er zo zielig uit. Wat zijn jullie ervaringen of zal alleen regelmaat ook voldoende zijn? Ik laat er altijd eerst een kwartier huilen en ga dan met regelmaat naar boven om haar te troosten. Ben benieuwd naar jullie reakties, want die kan ik wel gebruiken. Wordt hier zo onzeker van en ik heb het idee, dat ik soms de enige ben met dit probleem. Wacht met spanning af....

Groetjes,

Hoi,
Wij gaan beginnen met inbakeren van onze dochter Isis (8 weken) De laatste twee weken is ze steeds slechter gaan slapen, wat zijn weerslag heeft op heel haar welzijn (en dat van ons) Oververmoeidheid, meer krampjes en spugen, moe tijdens flesje drinken, meer hazeslaapjes. Voordat je het weet zit je in een vicieuze cirkel. Wij hebben Isis zelf   pas ïngebakerd, met een badcape, om te kijken hoe ze zou reageren. De reactie was er meteen, ze ontspande zich direct! Wij laten ons goed voorlichten (via het cb) op deze forum hoor ik positieve verhalen over de (kant en klare) paco inbakerdoeken, deze willen we gaan gebruiken ( zie de site=aanrader) Als dit een steuntje is wat ze net nodig heeft.............Luister naar je gevoel en kijk goed naar je kindje.....succes
x Esther

Hoi,

Wij hadden hetzelfde, 's nachts goed slapen maar overdag alleen maar hazeslaapjes. Omdat ik van vrienden horror verhalen had gehoord over kindjes die zo moe waren dat ze 's nachts ook niet meer wilden slapen zijn we (ten einde raad hoor) maar gaan inbakeren. Inmiddels doen we het ruim twee weken en ze slaapt een stuk beter. Het is geen wondermiddel (regelmaat doet bij ons ook een hoop) en het blijft een wakkere baby. Alleen is ze nu een wakkere blije baby.

En over dat zielig vinden; als ik haar op de doeken leg dan gaat ze zelf al met een tevreden gezicht met  haar armpjes naar beneden liggen zodat ze ingebakerd kan worden!

KT

Hallo. Ik vind dit ook moeilijk. Teun (5 weken) slaapt ook onrustig. Ligt dag en nacht met z`n handjes te zwaaien en met z`n voetjes te spartelen. Slapen niet dus.
Ik heb hem gisteren in zo`n flanelle luier gedraaid zodat hij  niet meer met z`n handjes kon zwaaien en hij heeft rustig geslapen. Ik laat me vrijdag voorlichten dus ben ik benieuwd. Ik vind het ook een zielig gezicht maar ik denk wel dat het goed is.
Succes en ik hoop dat je nog meer reacties krijgt.
Groetjes Mikkie.

Hoi Mikkie,

Wij hebben Marieke vanaf 5 weken ingebakerd met een Pacco doek, ideaal in gebruik.
Marieke sliep zowel overdag als 's nachts heel onrustig, met het inbakeren (gecombineerd met rust en regelmaat) werd ze een stuk rustiger. Ze sliep weer 2-3 uur na een voeding en 's nachts van een uur of twaalf tot een uur of vijf.
Vanaf  10 weken gaat ze alleen nog maar 's avonds en 's nachts in de doek. Overdag is ze vaak na 1 - 1.5 uur al weer wakker, doek of geen doek.
Ik zou het gewoon proberen, als het je niet bevalt, kan je er zo weer mee stoppen.

Erica

hoi hoi,

Stijn was ook een kindje dat maar met zijn armen bleef zwaaien en overdag sliep hij ook weinig. We zijn nu sinds twee weken bezig met regelmaat brengt rust van Ria Blom en het gaat heel goed.
Stijn is nu 8,5 week. We bakeren niet in, maar leggen hem wel in zijn bedje met zijn armen langs het lichaam en dan de deken strak instoppen. Meestal ligt hij als hij wakker wordt nog wel met zijn armen onder de deken, niet altijd hoor. Maar hij slaapt er wel duidelijk rustiger van.

Wat betreft de regelmaat, dat werkt super. Soms zoals vandaag, had hij na 1,5 uur wakker zijn nog geen tekenen van moeheid. Aangezien ik me ook ook even wilde douchen heb ik hem toch in zijn bed gelegd nadat hij in de box had gespeeld. En nog voor ik mezelf uitgekleed had, lag meneer heerlijk te slapen. en inmiddels ligt hij er al weer een uur in.

Succes
Carina

Hoi Carina,

Ik heb ook het boek van Ria Blom aangeschaft en wil dit inderdaad ook gaan toepassen en dan toch ook eerst zonder het inbakeren. Mijn dochtertje krijgt nu om de 4uur voeding in het boek spreekt zij over het feit, dat je na lange tijd huilen eerder eten geeft. Deed jij dit ook? Wanneer zag je resultaat was dit na een aantal dagen   en nog een vraag sliep jouw kindje 's nachts ook goed en was het probleem ook vooral overdag?
Een hoop vragen, maar ik zit er zo vol van.
Groetjes,

Hallo,

Wij hebben hier het zelfde geval; Eline slaapt 's avonds en 's nachts goed, en overdag houdt ze hazeslaapjes van een half uur. Soms 1,5 uur, maar dan is ze eeeecht moe.  
Eline 'spookte' 3 wk terug eerst alleen overdag, de ellende is na de feestdagen begonnen. Waarschijnlijk te veel prikkels (mee op visite, visite over de vloer ed).    De huiluurtjes werden steeds meer, en  helaas na een paar dagen  ook 's nachts. We zijn toen begonnen met Regelmaat brengt Rust. Ze is idd een stuk rustiger geworden qua huilen. En ze slaapt nu 's avonds en 's nachts lekker. Nu overdag nog ........ Ik heb de vraag bij het cb neergelegd of inbakeren te proberen valt. Krijg ik begin vlgd wk antwoord op, m'n contactpersoon was er niet vandaag/morgen.....

Groetjes, Alie

Terug
Bovenaan