onrustig, twijfels over inbakeren

Hallo,

Stijn sliep 's nachts al wel goed, maar overdag en 's avonds sliep hij bijna niet. NU slaapt hij overdag wel, meestal 's ochtends 2 a 3 uur achter elkaar en in de middag 2 keer een half uurtje. Sinds twee dagen is zijn huiluurtje 's avonds veel korter en hebben we zelfs een voeding kunnen laten vallen. Eerder huilde hij van 18.00 tot ongeveer 21.00 en nu van 18.00- 19.00 dan krijgt hij nog een voeding en dan slaapt hij tot de late voeding, heerlijk.

Als hij wakker wordt krijgt hij inderdaad direct eten, mits er dan twee uur tussen de voedingen heeft gezeten. Ik ben er echt heel blij mee.
Moet wel zeggen dat er wel iets flexibel mee om ga. Zoals vandaag moet ik vanmiddag weg. Ik zorg dan dat ik uit kom met de voedingen, maar na een voeding is het wel even knuffelen en spelen en als hij dan moe wordt gaat hij in zijn maxi cosi zodat we weg kunnen. Dus bij moe worden direct wel gaan slapen.

Succes
Carina

Hoi allemaal,

Onze kleine man (is nu bijna 4 weken) sliep 's nachts ook prima door, maar overdag was een ramp voor hem. Hoewel wij vanaf het begin met regelmaat "bezig zijn" lukte het hem niet om overdag lekker een tukkie te doen.

Na adviezen van verschillende personen (zoals gewoon lekker laten huilen (schreeuwen!), in doeken wikkelen, etc.) hebben wij afgelopen woensdag een bakerzak gekocht. Op de site (www.bakerzak.nl) lees je allemaal lovende verhalen over deze zak. Wij waren in eerste instantie een beetje sceptisch, maar het werkt bij onze kleine man ook!!! Zodra ik hem in zak leg, valt hij na een paar minuutjes al heerlijk in slaap.

De bakerzak is een slaapzak zonder armsgaten, waardoor hij met zijn armpjes in de zak blijft. Hij wordt nu dus niet wakker van zijn eigen armen. De zak is wel prijzig (EUR 39,95), maar ik vind het het geld dubbel en dwars waard.

Groetjes en veel succes!
Daniëlle

Hallo, onze kleine meid is nu 12 weken en ligt inmiddels alleen nog overdag in de pacco doek. Ze was zo onrustig, al meteen na haar geboorte dat we niet wisten wat we er toch mee moesten. En met een week of drie hebben we haar op aanraden van het bureau ingebakerd. Dat was wel een wonder! Ze sliep de eerste keer 9 uur achter elkaar!!! Dat kind bleek doodop te zijn. Nu huilt ze ook nog wel als ze in de doek ligt, maar ze is een stuk minder lang aan het huilen om in slaap te komen. Die armpjes zijn dan niet aan het rondzwaaien. Dan "geeft ze eerder op". Ze slaapt ook langer en beter. Wel blijft het een wakker meisje en erg onrustig. Maar dat is denk ik ook een stuk karakter. Maar ze lacht en is inderdaad blij als ze ingebakerd wordt. Je moet het niet zien als zielig, maar als een prettige begrenzing! Het kind kan zelf niet voor die rust zorgen, dat doe jij als ouder door haar te begrenzen.
Werkt goed!! En echt niet meteen 100% en dat vergt doorzettingsvermogen en moed om haar er niet uit te halen, maar te laten liggen en uiteindelijk krijg je een rustiger en uitgeslapener kind terug!
Succes!!

Hallo,

Ons meisje ban 8 weken had hetzelfde. Over dag heel onrustig en maar hazenslaapjes. Ook had ze last van krampjes.
De kraamzorg en de wijkverpleegkundige bakerden haar in maar ik   vond het zielig.
Met een strake deken lukte dat wel en ik volede me beter. Ook vaker aanleggen/voeden en heel veel trosten deed haar goed. Ze sliep ook vaak in mijn armen voordat ze in bedje ging. Nu hoeft het niet meer.

Succes

Hoi,
Ik zag ook zo tegen dat inbakenen op, maar t zat er wel aan te komen. Op het cb mijn twijfels hierover uitgesproken. Op hun advies bakenen we nu in met 1 doek, alleen om zijn armen. En dat werkt eigenlijk prima. Het probleem bij onze zoon waren ook die armen. Hij 'maaide' zichzelf wakker met zijn armen. Nu doen we dit sinds een dag of 3. Het is niet zo dat hij er al lekker voor gaat liggen, maar hij protesteert ook niet. Slapen overdag gaat zeker beter! Is misschien toch het proberen waard!

Succes

Anita (zoon Daan, 11 weken)

Onze Jinte is nu ruim zes weken ouden ligt in een paccodoek in haar bedje. Samen met de regelmaat brengt rust heeft dit voor haar veel voordeel. De pacco is handig in gebruik. Jinte krijgt het nog wel eens voor elkaar een handje los te wringen maar die kan er nooit helemaal uit. ze kan er dan wel wat op sabbelen.
Als ze zonder doek ligt is ze na een uur wakker en maait ze met haar armen. Nu dus snel een tweede doek aangeschaft voor als de ander in de was moet.
Ze zijn wel prijzig (39 euro) maar ook tweedehands te koop via Marktplaats.

mijn zoontje Kay ligt al vanaf 4 weken ingebakerd omdat hij onrustig was en zichzelf wakker maaide met zijn armpjes.
Ik ben begonnen met de inbakerdoeken, maar dat vond ik niets.  Kay wurmde zich er helemaal uit wanneer hij zich druk maakte.
De pacco doeken vond ik nogal duur en daarom heb ik een swaddle me gekocht (www.baby-s.nl) deze kosten 19,95 excl. verzendkosten.
Wanneer ik Kay de swaddle me aandoe kijkt hij rustig wat ik aan het doen ben. De doeken vond ook hij maar niets.
Ik vind het ook allemaal maar spannend het afbouwen, wij gaan daar pas mee beginnen wanneer we een mid-week naar centerparcs zijn geweest. Heeft hij toch iets vertrouwds daar

Terug
Bovenaan