<p style="color: #000000; font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 14px;">Hallo lieve mensen,</p><p style="color: #000000; font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 14px;">Onze 6 weken oude kerel heeft last van verborgen reflux (hebben we inmiddels medicatie voor) en valt ook onder de "prikkelbare baby's".</p><p style="color: #000000; font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 14px;">We moeten hem dus zo min mogelijk prikkels geven (nou waren die er al amper, dus we snappen er niets van) en moet 1 slaapplek hebben (alleen in de wieg, niet in de box en geen draagdoek).</p><p style="color: #000000; font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 14px;">We doen ook geen 'leuke' kraambezoekjes meer. We hadden er ongeveer 3 per week (mensen staan dus nog te springen om langs te komen), maar blijkbaar was zelfs dat hem al te veel. Daarnaast is het voor mij niet te doen mijn pokerface op te houden, aangezien hij overdag amper slaapt. Naarmate de dag vordert, moet ik ook mezelf troosten nadat ik hem getroost heb.</p><p style="color: #000000; font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 14px;">Als hij slaapt is dat ongeveer 45 minuten (en slaapt hij door alle geluiden heen) maar erna is het weer brullen geblazen. Het is zo erg onvoorspelbaar, dat ik nieteens durf te gaan douchen of iets.</p><p>Met 'slapen gaan' gaat er ook bijna altijd iets mis... We doen netjes een heel ritueel, dan tuimelt hij lekker (ingebakerd) in zn wiegje en dan krijgt hij ineens of de hik, moet spugen, moet niesen of er gebeurt iets anders waardoor hij meteen weer klaarwakker is.</p><p>Zo zijn ze bij ons achter aan het verbouwen (dit duurt nog tot eind december), maar ik kan moeilijk de hele wereld stilleggen zodat hij z'n tukje gaat doen!?</p><p>Dit is nu al zeker 4-5 weken gaande, we zijn al bij de dokter én kinderarts geweest... "Ja, jullie ventje is oververmoeid", maar het lijkt ons maar niet te lukken dit patroon te doorbreken en geen arts die ons verder lijkt te kunnen helpen.</p><p style="color: #000000; font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 14px;">Vind het heel lastig, want veel lieve mensen bieden ons hulp aan, maar zodra er iemand anders aan zn wieg staat, krijgen wij de dubbele portie er later voor terug. Zelfs onze ouders laten we liever even niet komen.. </p><p> </p><p>Zijn er mensen die dit herkennen of wellicht de gouden tip voor ons hebben? Hoe lief ik mijn kleine vent ook vind, ik voel me nu zo opgesloten en zou zo graag éven iets anders doen op een dag.. </p>