Onrustige baby met reflux

[quote quote=10245813] Gebruiker: Ook fijn om te horen dat jij er ook gewoon op uit bent getrokken. Ben er ook van overtuigd dat beweging goed voor je lichaam en geest is en met thuis zitten, wordt dat toch een stuk lastiger.. Wij zijn ergens ook bang voor kma. Niet in ernstige vorm, maar we vinden verdacht vaak diarree en het is soms net wat groenig ipv mosterdgeel… Mijn man heeft geen melkallergie, maar van sommige melkproducten wel last. We gaan dit nog navragen bij de arts komende afspraak. Ook fijn om te horen dat er licht is aan het einde van de tunnel. Ik heb mijn vakantie achter mijn verlof geplakt, ik zou dus nog een stuk ‘zonnige periode’ van hem mee kunnen gaan maken! [/quote]
Lekker wandelen enzo is zeker goed voor je! En ook voor je kleintje, buitenlucht is gezond en het gehobbel in de wagen maakt vaak toch slaperig. Ik ging ook nog wel eens naar een vriendin toe (half uurtje rijden) precies op het moment dat onze zoon moe werd. Dan viel hij in de auto in slaap en tukje vaak nog wel even door bij die vriendin. Had ik even wat gezelligheid, hij een slaapje en m'n vriendin kon ook nog even knuffelen met hem win-win-win! 
En met de kma, hier is het ook niet mega heftig, maar de pepti heeft zoveel goeds voor hem gedaan! Goed idee om eens met een arts te overleggen! 
En leuk dat je nog extra vakantie hebt gepland. Ik vond het zo jammer dat ik weer moest gaan werken, omdat het toen net beter en makkelijker ging. Maar goed, het is tegenwoordig ook een genot om te zien hoe leuk hij het vindt op het kdv en hoe ergs zijn oma's van hem genieten op de dagen dat zij oppassen. 
En als laatst, wat enorm lief van je schoonmoeder! Soms kan zo'n spontane actie je zo ontzettend goed doen! Fijn ook dat je iemand zo dichtbij hebt die je snapt. 

Lepeltjelepeltje: 
Ik snap volkomen dat je even een nachtje wilde bijtanken, maar idd ook die schuldgevoelens... Ik voel me al rot als ik naar de tandarts ga en mijn vriend even alleen is met 'm.. (hoe gek dat ook is, want het is ook zijn zoon). 
Maar inderdaad, net even dat scherpe randje eraf. Even wat voor jezelf doen, zorgen dat die "emmer" niet overstroomt... 

Mariekevdkolk:
Och, dat is een flinke periode van afzien geweest zeg! En nog een uitdaging zo af en toe lijkt me. Ben wel blij te horen dat jullie (uiteindelijk) ook jullie eigen plannen hebben getrokken! Ik voel me soms wat egoïstisch daardoor, maar zoals je omschrijft: wat als die omkeer er nooit komt... en inderaad, hij groeit de pan uit :D (mocht ook wel, was een erg klein mannetje) dus daar druk om maken hoeft echt niet...
Wij hebben nu ook ranitidine, hadden eerst omeprazol maar dat deed vrijwel niets... Hij lijkt wel krampjes te hebben, maar dat ziet er bij hem niet zo pijnlijk uit als die reflux en ik weet ook niet of het aan de medicatie te wijten is eigenlijk. 

Gebruiker: 
Ja de maxi cosi doet het hier ook goed, haha. Jammer dat ze daar niet zo lang in mogen blijven. En goed idee een vriendin op te zoeken, daar kun je ook steun van krijgen natuurlijk.
Het lijkt me vreselijk weer te moeten gaan werken. Vooral om hem (met zijn gebruiksaanwijzing) uit handen te geven. Ik hoop ook dat hij op het kdv zijn draai gaat vinden, bij de oma's zal dat wel goedkomen. 
Inderdaad heel fijn om ook te kunnen vertrouwen op mijn schoonmoeder, hopelijk zal mijn moeder ook binnenkort de andere kant van de "roze wolk" gaan inzien.. (Die zit nog hoog en droog, haha). Heel fijn om haar te zien genieten van haar kleinzoon, maar het enthousiasme is voor hem iets te veel van het goede... 

Vorige week zijn wij bij de kinderarts geweest op controle. We hebben van haar speciale voeding (lactose en koemelkvrij) gekregen. 
Wat een verschil! We hebben het nu 6 dagen kunnen gebruiken en ons kereltje is een hele andere knul. Hij is weer ontspannen, slaapt meer (nog niet helemaal zoals zou horen, maar zo veel beter al!) en hoeft niet meer zo veel te huilen. Daarnaast zijn de poepluiers nu ook mosterdgeel drolletjes ipv een grijzig bruin/groene drap. 
Als hij nu wakker is, moet hij heel veel lachen en begint ook al te brabbelen: wat een genot

Wauw wat heerlijk dat je een oplossing hebt! En ook dat je gehoord bent door de kinderarts, je hoort zoveel andere verhalen. Geniet nu je ervan kan genieten! 

Terug
Bovenaan