Onrustige baby!

Heel herkenbaar. Onze dochter is nu 12 weken en is ook met een vacuüm geboren. Sinds haar geboorte is ze onrustig. Gek werd ik ervan tot huilens toe. In het begin ga je van alles denken, allergisch, pijn, krampjes. Ze was ook erg verkouden in het begin. Al 2 keer bij de huisarts geweest, die kon niets vinden. Uiteindelijk werd gedacht aan verborgen reflux. Ze heeft vaak de hik, slikt veel en op haar rug was slapen een ramp. Nu we haar op haar buik laten slapen gaat het beter. 
We dikken de melk in met nutriton en het bedje staat schuin waardoor ze niet helemaal plat ligt. We zijn nu 3 keer bij de osteopaat geweest en dat lijkt iets te helpen. De extreme onrust is er van af. Maar ze is nog steeds regelmatig onrustig. En dan die opmerkingen van iedereen: ‘oh ze heeft een huiluurtje dat is normaal’ gek word ik ervan. 

Ik snap het "zelf willen doen" helemaal. Van het CB krijg ik ook helemaal de kriebels en geven telkens als advies mee om hem te troosten. Wat denk je zelf wijffie, dat ik me kind in een hoekje ga laten krijsen!! Of laatst werd er ook nog gezegd dat ik hem misschien niet goed snap en dat er misschien een gezinsbegeleider moet komen kijken. Nou dat moet je dus echt niet tegen mij zeggen. Ik geef mijn kindje alle liefde en aandacht die ik in me heb en alles wat hij wel fijn vindt doe ik de hele dag door. Ik snap mijn kindje wel degelijk en ik zie aan alles dat iets hem dwars zit alleen weet ik helaas niet wat. 
Lieve mensen om je heen die helpen is heel fijn, alleen al om hem even over te nemen en een wandeling maken in de kinderwagen. Zoveel mogelijk gebruik van maken, al zit je alsnog niet met een lekker gevoel thuis. We zijn in ieder geval Supermama's dat is zeker en ik hoop echt dat we binnenkort extra veel van onze kindjes mogen genieten! 

Ik heb een zoontje van 8 wkn.
Altijd ontevreden en veel wapperen met de armpjes en huilen. 
Ben na de bv overgegaan op Hero standaard, maar hij spuugde alleen 's nachts. En voortdurend kramp. Dus over op de Hero comfort. Ging goed maar piepen ging echt niet lactulose van de huisarts gekregen maar nog steeds 1 X per week harde poep.
Bij Ostheopaat geweest. Daar zagen ze dat de voeding niet goed was. Over op de Pepti.
Eerste fles ging goed. Hij sliep lang. Maar hij drinkt de 180 niet leeg en huilt weer iedere fles. Help! 
Gr ruth

Dat had ik dus ook de eerste twee maanden. Mijn zoontje heeft nog niet 1 x 120 cc in 1 keer opgedronken. En ook ik overgegaan op hero standaard en daarna comfort. Door de overgang van BV naar kV kreeg mijn zoontje ook hele harde poep. Ik hielp hem een beetje met een themometer dan kwam alle poep eruit en hij poepte daarmee ook elke dag. Ze zeggen dat het niet goed is omdat je er iets van binnen mee kan beschadigen, maar ik vind het wat overdreven. Als je een beetje olie of vaseline op de themometer smeert en zachtjes en niet te diep naar binnen gaat kan het echt geen kwaad. Mijn zoontje was wel wat opgelucht als ik dat deed.
Verder zeggen ze dat de krampjes meestal met 3 maanden verminderen, dat idee heb ik nu ook wel een beetje met me zoontje al is hij nog steeds wel heeel onrustig (wel minder huilen). Veel succes het is een moeilijk periode, maar zoals de andere ookal zeiden het wordt echt beter.

Wat jij zegt fatima ? lekker laten kletsen die goedbedoelde onzin.. alsof je niks probeert... 
ster poepte de eerste 4 maand 1x per week en dat was altijd een heftige bevalling hihi eerst moest ik echt veel lactulose geven, dit gaf ik steeds iets minder nu al een maand of anderhalf 1ml bijna niks maar geef ik het niet dan is het drama. Bij haar werkte extra 10 cc water in de fles iets om het minder hard te laten worden. Soms gaf ik ook wel eens een slappe fles hihi 150cc met 3 schepjes voeding. Thermometer deed hier niets dus kan er niets over zeggen. Hoor wel eens dat als de thermometer werkt dat je kleintje dan niet goed weet hoe of waar hij hern moet poepen dus lost dat zichzelf vaak vanzelf op ? kijk wel enorm uit met “roeren” 

Terug
Bovenaan