ons arme ventje....

A

Anoniem

Guest
Hoi allemaal,

Stef is flink ziek. Echt heel zielig, hij klaagt continue.

Afgelopen zaterdag op zondag nacht leek het al alsof hij een aantal keren moest overgeven, maar er kwam dan bijna niets. Was best eng, we hebben hem toen ook tussen ons in gelegd. Zondagochtend leek het weer goed te gaan, maar hij spuugde zijn papfles al snel weer uit. En even later begon ook de diarree.

Gisteren leek het beter te gaan, hij was behoorlijk vrolijk, at weer wat en dronk goed. Vanochtend was hij al om 6.30 uur wakker (de laatste weken is dat meestal 8.15u). HIj had honger en was verder ook vrolijk. Zijn fles dronk hij bijna leeg, dus ik dacht: het gaat vandaag nog veel beter. Maar helaas.

Ik moest werken en dus waren Tijs en Stef bij mijn schoonouders. Stef heeft de hele dag gehuild, gehangen, niet geslapen, wilde helemaal niets. Hij drinkt gelukkig nog wel goed. Vanmiddag nog met hem bij de huisarts geweest. Hij heeft er een oorontsteking bij gekregen. Hiervoor heeft hij een kuurtje gekregen, maar daar is dan weer diarree een bijwerking van.... Nu moeten we hem goed in de gaten houden en als het morgen nog niet beter gaat weer de huisarts bellen.

Gelukkig slaapt hij nu eindelijk, hopelijk gaat hij dat nu volhouden, is voor hemzelf wel zo fijn.

Ik kruip ook zo mijn bedje in, want ik ben aardig kapot.

Groetjes,
Susan

Jeetje Susan....................jullie hebben het wel te pakken zo............
Wat ontzettend akelig! Het arme jochie.........
Hoop dat de antibiotica snel aanslaat en dat de diarree mee gaat vallen........misschien kun je preventief (doe ik wel als maudy diarree heeft.......zoals vorige week) zijn flesjes aanmaken met ORS, en er dan gewoon iets minder schepjes voeding indoen, krijgt hij wel iets binnen maar niet zo zwaar.........snap je?
Je maakt ors klaar volgens de beschrijving, en dat gebruik je voor een fles, dus 210 cc water (=ors) en dan misschien 4 schepjes voeding..........misschien scheelt het wat?

In ieder geval, en dat was de opzet van mijn reactie, heel veel beterschap voor je kleine mannetje en hopelijk lekker slapen vannacht............
Sterkte ermee!!!
Dikke kus!

Aaaah wat zielig...
Hopelijk knapt hij snel op...
Vind het zo zielig als die kleintjes zo ziek zijn
Beterschap!

xx

dat is niet leuk voor hem of voor jullie. Ik hoop dat hij snel weer opknapt voor ik weet hoe pijnlijk het is om te zien als je kleine in pijn is. Sterkte en beterschap.

Mor 74

We hebben heel wat achter de rug de afgelopen dagen.

Stef heeft woensdagavond geslapen tot 22.30 u, na een flesje en zijn kuurtje ging hij wel weer verder slapen. Maar om 0.45 uur werd hij weer wakker en wilde niet meer gaan slapen hij bleef mopperen. Dus de huisartsenpost gebeld. De arts was weg, maar zou om 2.00 uur er weer zijn, dan konden we terecht. 10 min. later belde ze weer, het kon wel 3.00 uur worden. Maar we konden wel naar de huisartsenpost 20 km verderop, daar was zowiezo altijd een arts aanwezig. Dat dus maar gedaan.

Aangezien mijn man geen rijbewijs heeft en hij niet wilde dat ik alleen ging midden in de nacht, hebben we mijn schoonouders uit bed gebeld. Al met al waren we om 3.15 uur weer thuis en had Stef verdovende oordruppels gekregen. Die werkten vrij snel en hierop ging hij na een flesje wel weer slapen.

Overdag leek het heel goed te gaan. Hij was bij mijn schoonouders en was weer wat vrolijker, lachte weer wat en speelde weer wat. Hij had ook goed gedronken. Echter na het avondeten begon hij steeds slapper en suffer te worden. Zijn ogen waren behoorlijk ingevallen en zijn fontanel was flink ingedeukt. Dus weer de huisartsenpost gebeld. Zijn flesje had hij nog wel goed gedronken. Maar de diarree die eronder uitkwam was weer waterdun. En dat 4x achterelkaar. Hij was echt een zielig hoopje baby, waar bar weinig fut meer in zat. Eenmaal bij de huisartsenpost bleek hij ook te zijn uitgedroogd, en dat in een paar uur tijd. Dus naar de kinderarts in het ziekenhuis (gelukkig zit hier de huisartsenpost bij het ziekenhuis).

Eenmaal daar kreeg hij meteen een maagsonde en ORS toegediend. De kinderarts zei dat ze verwachte dat Stef in het gunstigste geval zaterdag weer naar huis mocht, maar dat we ervan uit moesten gaan dat het zondag zou worden, of zelfs maandag pas. Maar niets is minder waar. Hij is alweer thuis. Hij is bijna net zo hard opgeknapt als dat hij achteruit ging. De diarree ziet er al veel beter uit, is niet meer zo waterdun en veel minder vaak. Hij drinkt goed en zijn vocht is weer goed op pijl.

Nu moeten we hem dus goed in de gaten houden, maar normaal gesproken moet het nu weer helemaal de goede kant op gaan.

@Rimke: Ik was zondag met ORS begonnen. Maar kreeg van de assistente van de huisartsenpost eigenlijk op mijn donder dat ik daar gelijk mee was begonnen. Want hier kunnen ze ook van gaan overgeven en het valt nogal zwaar op de maag. Ik had het ook al met de opvolgmelk gemengd en de opvolgmelk verdund. Ik moest hem die avond ieder half uur 30cc geven.

Maar hij is nu in elk geval weer een stuk vrolijker en weer vrij actief. Dus ik heb er nu ook wel weer vertrouwen in.

Groetjes,
Susan

Jemig zeg.............hij heeft het echt goed te pakken gehad!
Dat hij in het ziekenhuis heeft gelegen..............pfffffff, zwaar voor jullie!

ORS zwaar op de maag.......................................zucht.
Die assistentes, gek wordt je er soms van..........Als ORS zwaar op de maag zou liggen, waarom geven ze het dan bij spugende baby's die uitgedroogd raken...........amehoela.
Maar goed...........ben heel blij dat stef weer een beetje zichzelf is, nu jullie nog uit gaan rusten en dan van de lente gaan genieten!

Dikke kus!

Vergeet nog te vragen? Heeft hij eigenlijk gespuugd?? Daar ben ik dan wel benieuwd naar................ga ook meteen googlen.
Hier op de SEH krijgen kindjes (en die van mij ook toen die uitdroogde..........op de kinderafdeling in het ziekenhuis) een hele fles ORS................ik zie kindjes er nooit van spugen.............

Maar verder ben ik niet eigenwijs hoor, het is gewoon niet zo waaar..............

Nou Susan, dat is heftig geweest joh! Fijn dat Stef weer zo snel opknapte en naar huis mocht!
(wat kun je als moeder bezorgd zijn hè als ze ziek zijn...)

Liefs Marina

Terug
Bovenaan