ons kind lijkt 2 uur na de fles alweer honger te hebben

onze zoon is nu 3 maanden en 1 week.hij krijgt 5 flessen
 8.30 uur 200 cc
11.30  uur 200 cc
15.00 uur 200 cc
18.00 uur 200 cc
21.30 uur 200 cc

maar hij is tussen de flessen door vaak erg onrustig hij huilt dan wel eens en sabbelen op handjes.hij krijgt een speen ivm veel zuigbehoefte maar die spuugt hij op een gegeven moment ook uit.als je met hem loopt is hij dan wel enigsinds rustig.maar je kunt slechts de hele tijd met hem op de arm blijven lopen.
ik ben nu sinds gisteren over gestapt op nutrilon forte (voor hongerige baby's)en wissel dit af met standaard voeding van nutrilon.
wie heeft hier nog ervaring mee.

ik wil me ook aan die hoeveelheden houden omdat hij al aan de maximale hoeveelheid zit

hij woog bij de geboorte 4130 gram en nu met 3 maanden al 7 kilo.op cb zeiden ze dat gewicht en lengte overeen kwamen dus dat was goed
 
hai Peggy,

even een korte reactie,

heb neteen tijd gedaan om me aan te melden terwijl manlief even met de twee kindjes bezig is.

met mijn zoontje had ik hier ook wat problemen mee.

ook ik wilde me aan de hoeveel heden houden, maar in het geval van mijn zoon was het echt een kwestie van honger.
ik was al overgestapt op frisolac extra, maar dat hielp niet.
ik moest hem maar water geven, maar dat hielp ook niet en meneer had gewoon nog steeds honger.

na een paar dagen heb ik hem tegen advies van het cb in maar een beetje rijstebloem door zijn melk gegeven. ik kreeg bij wijze van spreke een tik op mijn vingers van de verpleegkundige want dit mocht toch echt pas vanaf 4 maanden.
maar mijn zoon was een tevreden baby, dus ik was ook tevreden.

succes ermee!

Ruth mama van Raúl en Domenique.

 
tegen de regels in geef ik me zoontjuh 2 maanden en 2 weken ook rijstebloem in e nacht fles overdag geef ik hem afgekoeld gekookt water   en me kind is tevreden

spuugt ze speen ook uit sabbelt op vingers

gr desiree en bryan 03-10-2005
 
hoi.

Ook ik heb een honger baby hij is net 3 maanden zit al 200ml voeding , maar wat ik doe is 50/50 .
Ik zelf heb friso,maar dat is bijna het zelfde als nutrilon en ik geef hem dan 3 scheppen   normaal en drie scheppen forte en dat gaat goed , heel af en toe komt hij wel een wat eerder als het een half uurtje    is krijgt al zijn voeding , is het veel eerder probeer ik ook het speentje als dat niet helpt heeft hij wel eens dorst en krijgt hij wat gerkookt wat met wat druivensuiker en dat helpt ook goed ( dit was een tip van mijn vader want baby's hebben ook wel eens gewoon dorst) . Het dorst hebben is vaker het geval als je centraleverwarming hebt er is dan veel droge lucht waar ze dorst van kunnen krijgen.
Veel succes ermee
 
hee hallo,
Ik hen ook een hongerige baby, toen mijn zoontje vijf weken was ben ik overgestapt op nutrilon forte, inmiddels krijgt hij het half/half met nutrilon omneo ivm ontlasting. Maar sinds we dat zijn gebruiken toen hij vijf weken was hebben we het makkelijkste kindje wat je je kunt voorstellen terwijl het eerst alleen maar huilen was.
onze ervaring is dus goed, ben alleen wel overgestapt naar Friso, maar dat doet er niet toe het effect is hetzelfde.
Succes!!!
 

Hoi, klinkt mij bekend in de oren. Mijn jongste dochter (nu 18 weken) is ook zo hongerig en ik geef haar gewoon wel extra voeding.
Ik heb het eerst geprobeerd  met voeding voor extra hongerige baby's maar daar braakte ze enorm van, dus daar ben ik snel weer mee gestopt, overigens in overleg met het cb.
Nu heeft ze nog steeds best vaak aanextra voeding, en ondanks dat ze  al veel drinkt geef ik dus extra.  het cb vindt dit ookmaar niets, want zo kweek je volgens hun overgewicht, maar ik ga het mijn kindje echt niet aan doen om honger te hebben. Als ze er zo nadrukkelijk om vraagt ga ik echt niet klooien met wat water of haar op de arm houden totdat het weer haar tijd is. Je moet in dit soort zaken ook (vooral!) je eigen gevoel  volgen. Adviezen van het cb zijn zeer waardevol, maar niet altijd heilig.  
Groeten, Claudia.
 
Ha Peggy,

Heel herkenbaar jouw verhaal. Nadat ik na drie maanden borstvoeding op aanvrag had gegeven, kreeg ik met hetzelfde probleem te maken. Ben ook overgestap naar Nutrilon Forte. eerst in combinatie met de gewone variant maar uiteindelijk volledig op Nutrilon Forte. Dat scheelde echt een heel stuk. Toen mijn zoontje vier maanden was ben ik gestart met rijstebloem wat ook weer wat hielp. Een aantal weken heeft hij 210 cc water + 7 schepjes gekregen omdat het echt niet ging. Het cb was er niet echt blij mee maar je hoorde zijn buikje gewoon knorren en nergens kijken ze hoe lichamelijk actief een kindje is. Toen we fruit en groente hebben geintroduceerd zijn we weer terugegaan naar de voorgeschreven hoeveelheid van 6 schepjes met uitzondering van de laatste fles.
Ik maakte me eerst wel wat zorgen dat ik te veel gaf want daarmee kan je natuurlijk overgewicht kweken maar als je het maar tijdelijk doet en na een tijdje (bijvoorbeeld als je fruit of groente introduceert) weer probeert of het met de voorgeschreven hoeveelheid weer wel gaat, kan het denk ik niet zo veel kwaad. Als he te veel is, laten ze het echt wel staan.

Succes Annemiek
 
hoi

het komt mij ook bekent voor.
toen mijn kindjes (2ling) 3 maanden was zaten ze ook op 210 water en 7 schepjes friso tewijl het c.b. zij dat ze 180 cc moesten hebben en ons werd aangeraden om friso comfort te gebruiken omdat dat meer verzadicht en toen konden ze wel 180cc drinken en later toch weer 210. ooohhh wat was het toen lekker rustig. en over het gewicht maak ik me geen zorgen meer ze zijn nu 9 maanden en wegen 10 kg.

groetjes kristel
 
Terug
Bovenaan