Ontbijt

Heej Ladies!

Even een vraagje..... Mijn dochter van nu 16 maanden wil sinds kort na een paar happen haar pap niet meer 's ochtends! Ze eet al vanaf 9 maanden 's ochtends een bord brinta (in het begin was dat bambix) maar nu weigert ze om meer dan 3 happen te nemen. Ik heb nu steeds een ontbijtkoekje of een liga gegeven, maar das nou niet echt een goed ontbijt. Wat geven jullie als ontbijt? Wil graag weten waarnaar ik kan over stappen, mijn neefje van 2,5 eet wel nog steeds pap of roggebrood met kaas (tis maar wat je lekker vindt haha) Gewoon maar een boterham geven?

Groetjes Brenda mv Danique

hallo,
het kan ook een periode zijn,die heeft dani net achter de rug,hij wilde ook minder eten.. Maar het kan ook zijn dat ze erop uit gekeken is.. haha
Dani krijgt smorgens als tie wakker word 2boterhammen..(waarvan hij de korstjes niet meer wilt opeten)
half 11 nog steeds fruithapje...
na het middag dutje, krijgt hij een bord brintapap.. Vind ie heerlijk..
avond eten..
en om half 7 slapen..

Soms denk ik? doe ik hem niet te weinig geven? hij vraagt er ook niet om maar toch het lijkt zo onvoldoende voor zn kleine dondersteentje die zoveel energie verbruiken!

xxx

Hoi,
lynn wilde vanaf haar 9 maanden niks meer van papflessen,bambix etc. weten. Ze was die melkzooi meer als zat. Ze wilde wel danoontje of yoghurt. Dus krijgt ze vanaf haar 9 maanden dus al een snee brood en een danoontje of schaaltje yoghurt. En als drinken erbij een flesje optimel.  
Ik vind een plakje ontbijtkoek of liga wel erg weinig als ontbijt maar ja dat kan natuurlijk ook per kind verschillen.
Maar ik zou als ik jou was een lekker sneetje brood gaan geven.....

liefs

Als jij denkt dat je een boterham moet gaan geven, moet je dat gewoon proberen!
Onze dochter wilt meestal s'morgens ook niet veel van eten weten, smorgens krijgt ze een banaantje of wat ander fruit, 1x per week een eitje, soms een stukje krentenbrood of i.d.
Als ze geen trek heeft dan vind ik dat geen probleem, ze eet dan wel weer wat meer brood of avondeten!
Ik denk dat je het vooral niet moet forceren, ze geven zelf heel goed aan wat ze nodig hebben!

Liefs L81

Onze dochter wilde van de een op de andere dag ook geen brinta meer als ontbijt. Nu eet ze 's ochtends een boterham. En mama eet de rest van het pak brinta op.

Ik zou gewoon een boterham geven hoor! Als dat wel goed gaat, waarom niet?
Ik weet alles van slecht eten (en dan heb ik het niet over mezelf), hier is smorgens 3 hapjes brood veel! Of idd zo'n peperkoekje (zo'n hele kleine, verpakte).
Ongeloofelijk waar dat meisje op kan leven zeg , maar goed, je kunt ze niet dwingen dus ik laat het maar zo. Ze zullen vanzelf wel weer beter gaan eten hoor.

X 4dec

Joepie, weer wat gelezen van 4 december! Meid waar heb je gezeten?

Hier krijgt Thomas een papfles als ontbijt maar alleen als ik thuis ben. Ik werk 4 dagen in de week en op die dagen is mijn man thuis maar van hem wil Thom geen fles hebben . Dus dan krijgt ie een boterham.

groetjes Ida

Hier is het ook al maanden brood als ontbijt, toevallig heeft Iris vanmorgen wel Brinta op met verse peer er door. Maar dat was meer omdat hij bijna over de datum gaat....
's Middags eet ze ook brood, soms maak ik voor de afwisseling wel een pannekoek of wentelteefjes.

Terug
Bovenaan