Ontevreden baby/ Ria Blom

<p class="p1" style="margin: 0px; font-stretch: normal; font-size: 19px; line-height: normal; font-family: '.SF UI Text'; color: #454545; -webkit-text-size-adjust: auto;"><span class="s1" style="font-family: '.SFUIText'; font-size: 19pt;">Hi allen,</span></p><p class="p2" style="margin: 0px; font-stretch: normal; font-size: 19px; line-height: normal; font-family: '.SF UI Text'; color: #454545; min-height: 22.7px; -webkit-text-size-adjust: auto;"> </p><p class="p1" style="margin: 0px; font-stretch: normal; font-size: 19px; line-height: normal; font-family: '.SF UI Text'; color: #454545; -webkit-text-size-adjust: auto;"><span class="s1" style="font-family: '.SFUIText'; font-size: 19pt;">Ik ben benieuwd naar jullie ervaring/ tips.</span></p><p class="p2" style="margin: 0px; font-stretch: normal; font-size: 19px; line-height: normal; font-family: '.SF UI Text'; color: #454545; min-height: 22.7px; -webkit-text-size-adjust: auto;"> </p><p class="p1" style="margin: 0px; font-stretch: normal; font-size: 19px; line-height: normal; font-family: '.SF UI Text'; color: #454545; -webkit-text-size-adjust: auto;"><span class="s1" style="font-family: '.SFUIText'; font-size: 19pt;">Mijn dochter is nu 6 weken oud. Vanaf het begin veel last van krampjes, waardoor er geen slaapritme in zat en we in een vicieuze cirkel zaten met onregelmatig drinken/ veel huilen/ hazeslaapjes.</span></p><p class="p2" style="margin: 0px; font-stretch: normal; font-size: 19px; line-height: normal; font-family: '.SF UI Text'; color: #454545; min-height: 22.7px; -webkit-text-size-adjust: auto;"> </p><p class="p1" style="margin: 0px; font-stretch: normal; font-size: 19px; line-height: normal; font-family: '.SF UI Text'; color: #454545; -webkit-text-size-adjust: auto;"><span class="s1" style="font-family: '.SFUIText'; font-size: 19pt;">Sinds een week passen we gedeeltelijk Ria Blom toe (3 R’en). Zonder het laten huilen. Ze paste zich gelijk aan, en slaapt nu tussen de voedingen in, helemaal op schema. Maar (alsof het nooit goed is ;-)) ze is vrijwel altijd gelijk na de fles weer moe, waarop ik haar in bed moet leggen. En ergens anders dan in bed (kinderwagen) slaapt ze helemaal niet meer. </span></p><p class="p2" style="margin: 0px; font-stretch: normal; font-size: 19px; line-height: normal; font-family: '.SF UI Text'; color: #454545; min-height: 22.7px; -webkit-text-size-adjust: auto;"> </p><p class="p1" style="margin: 0px; font-stretch: normal; font-size: 19px; line-height: normal; font-family: '.SF UI Text'; color: #454545; -webkit-text-size-adjust: auto;"><span class="s1" style="font-family: '.SFUIText'; font-size: 19pt;">Superfijn dat ze slaapt, echt, daar heb ik weken op gehoopt maar ik vraag me toch wat dingen af:</span></p><ul class="ul1" style="caret-color: #000000; color: #000000; font-family: -webkit-standard; -webkit-text-size-adjust: auto;"><li class="li1" style="margin: 0px; font-stretch: normal; font-size: 19px; line-height: normal; font-family: '.SF UI Text'; color: #454545;"><span class="s1" style="font-family: '.SFUIText'; font-size: 19pt;">ik zie veel mensen met hun baby van dezelfde leeftijd nog wat ‘quality time’ hebben en ook CB hamert op tummy time, maar wanneer zou ik dat moeten doen? </span><li class="li1" style="margin: 0px; font-stretch: normal; font-size: 19px; line-height: normal; font-family: '.SF UI Text'; color: #454545;"><span class="s1" style="font-family: '.SFUIText'; font-size: 19pt;">hoe doen jullie het met op visite gaan/ boodschappen doen/ wandelen? Dan pik ik eigenlijk een slaapje van haar in.</span><p class="p2" style="margin: 0px; font-stretch: normal; font-size: 19px; line-height: normal; font-family: '.SF UI Text'; color: #454545; min-height: 22.7px; -webkit-text-size-adjust: auto;"> </p><p class="p1" style="margin: 0px; font-stretch: normal; font-size: 19px; line-height: normal; font-family: '.SF UI Text'; color: #454545; -webkit-text-size-adjust: auto;"><span class="s1" style="font-family: '.SFUIText'; font-size: 19pt;">Ze lijkt ook bijna nooit echt tevreden: nooit dat ze gewoon eens chill om zich heenkijkt. Of verwacht ik nu teveel en zie ik het allemaal teveel door een Instagram-perfect-bril ;-)? Het maakt me allemaal zo onzeker..</span></p><p class="p2" style="margin: 0px; font-stretch: normal; font-size: 19px; line-height: normal; font-family: '.SF UI Text'; color: #454545; min-height: 22.7px; -webkit-text-size-adjust: auto;"> </p><p class="p1" style="margin: 0px; font-stretch: normal; font-size: 19px; line-height: normal; font-family: '.SF UI Text'; color: #454545; -webkit-text-size-adjust: auto;"><span class="s1" style="font-family: '.SFUIText'; font-size: 19pt;">Groetjes</span></p>

Knap dat het is gelukt om haar lekker te laten slapen. Als ze moe is, is ze moe... en zal ze tummy time ook niet waarderen. Dat komt wel als ze wat langer wakker kan zijn hoor.
Hier een baby die veel spuugde, dus na de voeding rechtop houden. En daarna ging ze naar bed. Dus tummy time duurde hier ook lang voordat we het konden doen (nou was ons dametje heel sterk en had de extra oefening ook niet echt nodig).
Ons meisje sliep/slaapt ook alleen maar in haar eigen bed (benieuwd hoe we de vakantie gaan overleven). Toen ze zo jong was jouw kindje, kon ik ook eigenlijk nooit ergens heen. Als ik dat wel deed (zelfs ff boodschappen), dan was ze de rest van de dag van de rel. Het werd steeds makkelijker, naarmate ze ouder werd en langer wakker kon zijn. 
Wat quality time betreft, begrijp ik je helemaal. Ik pakte mijn momentjes maar even tijdens het verschonen. En later dat kwartiertje wat ze dan nog op schoot zat na de fles. Ze is hier altijd best veeleisend geweest qua aandacht, ze kan slecht zonder. Zelfs nu ze 10 maanden is, is alleen spelen een luxe die soms voorkomt.

Ik herken me heel erg in jouw verhaal! (Ik ga eens verdiepen in dat ria blom, nog niks over gehoord) 
Mijn meisjes maandag 6 weken, maar is vaak maar 30-45 min wakker. Als ze binnen die tijd niet slaapt lukt het helemaal niet meer..
Ik heb eigenlijk ook geen quality time met haar als ze vrolijk is, dat mis ik echt heel erg..
Tummy time doen we halverwege de voeding met het verschonen. Vaak 2x per dag een paar minuutjes, als ze dan nog niet te moe aan het worden is. 
Weggaan van huis doe ik op dit moment niet. Lang leve AH bezorgservice ?

Heel normaal dat zo'n kleine baby weinig wakker is en geen slaapritme heeft. Ze noemen de eerste 3 maanden niet voor niets het 4e trimester.
Op een gegeven moment gaan ineens die oogjes wat vaker en langer open.
Echt geniet van die kleine en verspil niet te veel tijd aan ritmes er in krijgen etc. Het gaat toch nog 100 keer veranderen.

Hoi, het is alweer even geleden maar destijds was mijn zoontje geloof ik steeds een half uurtje wakker en ging daarna weer slapen. In dat halve uurtje voedde ik hem, verschoonde ik hem, legde ik hem op het verschoonkussen even op de buik en zette ik hem nog heel even tegen mijn knieen aan voor 5 minuten kletsen en spelletjes. Dat halve uurtje werd steeds langer naarmate hij ouder werd.
Ik heb het boek van Stephanie Lampe gevolgd, zo krijg je een blije baby, of baby in een droomrite. Dat is dezelfde techniek als van Ria Blom, maar dan zonder het laten huilen. Ik heb er veel aan gehad. Wat ik een nadeel vond aan Ria Blom was dat ze zo veel in bed liggen en weinig lichaamscontact hebben met je. Dus ik liet mijn zoontje afwisselend in bed of de draagdoek slapen. Of de eerste slaapcyclus in bed en daarna in de draagdoek verder slapen. Maar het zelf in slaap leren vallen heeft wel echt gewerkt! Daar hebben we nooit problemen mee gehad, ook niet met sprongetjes, op de opvang etc.

Succes, het klinkt alsof je het hartstikke goed doet!

Ah bedankt voor jullie reacties! Fijn om wat ‘medestanders’ te hebben. Het is af en toe zo lastig om te zien dat anderen schijnbaar makkelijk door deze weken heen komen, terwijl het hier telkens struggelen is. Af en toe het idee dat haar leven één groot speongetje/ regeldag is ;-)
@carpincho thanks, het gaat me ook niet echt om het hebben van een schema. Maar zonder die structuur hadden we een huilend en nooit-slapend meisje, dus al een hele verbetering. En ‘helaas’ met dank aan een schema. Had het liefst alles op verzoek gedaan, maar dat werkte niet. Maar ik ben het helemaal met je eens hoor!

Wat mij het beste hielp....loslaten dat idee van ritme. Gewoon elke dag maar zien hoe de dag loopt want op die leeftijd is het toch elke week weer anders. Dat ritme komt nog wel. Nu vooral genieten van de dag, en niet te veel willen.

Terug
Bovenaan