Ontevreden baby/ Ria Blom

11 jaar terug huilde mijn dochter ook veel. Ook ria blom toegepast. Binnen een week hadden we een totaal ander kind. Huilde echt helemaal niet meer. Ik hield mij er wel streng aan. Blijkbaar was dit wat ze nodig had. En ja ook de mijne lag 15 min na de fles weer in bed omdat ze moe was. Ze had gewoon echt veel slaap nodig.

5 maanden terug weer mama mogen worden. Mijn zoontje huilde niet. Maar doe het weer volgens ria blom. Ook hij is heerlijk tevreden. Is wel een uurtje langer wakker na de fles als zijn zus toen
 Beide slapen zelfs heerlijk uit. Worden pas tegen 10 wakker.

Ik zou er helemaal voor gaan als het voor jou kindje werkt. Beter ff aanpassen en een tevreden kind dan dit niet doen en een verdrietig kindje toch.

Succes

Hoi hoi,
Ik zou een tip mee willen geven uit mijn persoonlijke ervaring en dat is dat regelmaat belangrijk is maar pin je niet vast aan alles wat je leest. Je hebt even tijd nodig om elkaar te leren kennen en je baby komt vanzelf in zijn eigen ritme. Het komt echt wel goed, heb mezelf toen gek gemaakt door van alles te proberen maar achteraf gezien wou ik dat ik wat relaxter was geweest en meer had genoten maar dat is achteraf ?.
Mijn baby was de eerste 8 weken onrustig en leek ook niet tevreden maar gun elkaar wat tijd. Succes!

In het begin slapen ze idd echt nog ontzettend veel! Ik kolfde alle voedingen en zat snel, mede daardoor, in een ritme. Zag net als bij flesvoeding precies hoeveel ze binnen kregen en dat was dan op dat moment genoeg. Dus het was wakker worden, verschonen, voeden, nog even half uurtje tutten/spelen/knuffelen, boertje doen en dan legde ik ze of weer in bed of ze vielen in slaap op de borst (is dat tummy time??) en dan legde ik ze daarna alsnog in bed of de box. Sliepen dan gewoon door. Later reed ik ook rustig precies tussen 2 voedingen in naar mijn oma aan de andere kant van het land en sliepen ze gewoon in de maxi cosi in de auto. Met wandelen idem dito. Na half uurtje weer moe.. in de kinderwagen en stuk wandelen. Vervolgens kind in slaap en bij thuiskomst gewoon verder laten slapen in de kinderwagen. Klokslag 2,5-3 uur later (na vorige voeding) weer wakker en tijd voor volgende voeding. Maar misschien ook beetje geluk dat mijn kids zo goed op andere plekken konden slapen.
Maar igg, de tijd tussen de voedingen zijn ze op gegeven moment steeds vaker en langer wakker. Na 1 jaar ging het langzaam over naar nog 1 slaapje per dag (maar t/m groep 2 vd basisschool hebben ze hier nog wel 3x per week een middagslaap gedaan).
Mbt krampjes: hielp hier o.a  goed om heen en weer te wiegen op de buik op de onderarm (soort massage van de buik).

Ps: en idd helemaal in het begin was het bij wijze van meteen weer slapen na de fles. Soms vielen ze in slaap tijdens het laatste stukje van de voeding. Maar bij mij hadden ze sterke zuigbehoefte dus had ik een fles waarbij ze wat meer moeite moesten doen want anders was de fles al na 5 minuten leeg. Door langer over de fles te doen werd voorzien in zuigbehoefte (en daarnaast ook nog een speentje erbij), maar werden ze ook weer sneller moe.
Ik herinner me ook dat ik bij de tweede een Dr. Brown fles had die hielp bij krampjes.. (minder lucht in de darmen).. (maar weet het niet 100% meer zeker).

Wij hadden de eerste periode ook weinig knuffeltijd. Onze dochter viel vaak tijdens de fles alweer in slaap. Knuffelen deden we gewoon tussendoor. Tijdens het verzorgen. Ze zijn nog zo klein. Het komt wel. Ze sliep de eerste periode ook veel op mijn buik. Bleef ik gewoon in bed of op de bank liggen. Zo kregen wij beide rust en had zij meteen extra 'bonding'. Na een paar weken ben ik de draagzak gaan gebruiken, zodat ik kon gaan wandelen of een boodschap kon doen. Ze sliep dan heerlijk. Op dit koment 6 1/2 mnd en nog kan ze amper uurtjes wakker zijn. Dat is dan al heel wat. 'S ochtends is erop uit en pakt ze haar schoonheidsslaap in de wandelwagen. In de middag slaapt ze wat uurtjes achter elkaar. Thuis. De ene moeder is flexibeler met erop uit trekken dan de ander. Het ligt er ook aan hoe jij jezelf voelt en wat voor baby je hebt. Ik moet met die van mij 's middags echt niet de hort op gaan. Dan is ze de eest vd dag niet te genieten. Het is een kwestie van uitvinden wat bij jullie past. Uitproberen, skippen en behouden. Succes en geniet er van. Ze worden heel snel groot ?

Nou, en toen zagen we al wat ‘verbetering’. Ze oogt ineens veel vrolijker en kan soms ook al ff wat langer wakker blijven.
hierdoor kom ik een beetje uit mijn pessimistische spiraal en dat merkt ze ook weer denk ik.
wel al ‘s avonds de laatste dagen weigeren te slapen, maar dat kunnen ook de huiluurtjes zijn. Dan probeer ik haar ook niet al te lang in bed te laten huilen (terwijl ik er bij ben natuurlijk), maar haal ik haar naar beneden en hebben we dan lekker knuffeltijd :)

Hopelijk genieten jullie ook van de slaapjes...onze Floor van 4 maanden slaapt nooit zelf in. Nouja, wel.in de draagdoek, draagzak of wagen, maar niet in bed. Geen enkel slaapje! Heeft veel kast van eczeem en tijdens beide hittegolven extreem veel last. Zelfs open wonden gehad. Tja...Dan loop je duw rondjes door je huis....en nu slaapt ze niet zelf in.
Kost me heel veel tijd....en ik weet niet meer hoe ik haar in het ritme van zelf slapen krijg... Heb een slaapritueel maar ze krijst als ik haar wakker,  half slapend of slapend in bed leg. Niks is goed.
Dus met jaloezie lees ik over jullie slapende baby's... En met vermoeidheid...en met radeloosheid soms...

Terug
Bovenaan