Ontevreden baby

<p>Hey mede ouders,</p><p>Hopelijk kunnen jullie mij wat tips and tricks bieden..</p><p>Ik heb een dochter van inmiddels 9 weken en ik moet zeggen, ze is best pittig. Het lijkt namelijk wel of ze niet tevreden te krijgen is. Ik kan haar namelijk bijna niet neerleggen in bijvoorbeeld de box, speelkleed of kinderwagen om even mijn handen vrij te hebben. Ze krijst dan ( nee, niet huilen.. krijsen..) het hele huis bij elkaar.. wat ik ook probeer, niks lijkt goed. Ik merk ook dat ze na haar flesje ( 120 cc water, 3 scheppen standaard 1 en 1 schepje forte 1 ) niet verzadigd is, maar meer geven werd afgeraden bij consultatie bureau.</p><p>Ik ben vaak alleen thuis met haar omdat mijn partner lange dagen maakt en het begint goed vermoeiend te worden.. Ik ben zo bang dat ik iets niet goed doe..</p><p>Wie heeft voor mij de gouden tip?  </p>

Hai! Hoeveel weegt je dochtertje nu? Mijn zoontje van 9 weken krijgt gewoon 5X 180/6. Heb je het idee dat het huilen met krampjes te maken heeft? Is zijn stoelgang regelmatig? Als dit niet het geval is dan zou ik toch proberen om eens wat meer voeding te geven, 150/5.Mijn oudste dochter had dit nl ook en ik dacht eerst altijd dat het krampjes waren maar op een gegeven moment bleek dat ze gewoon echt honger had.   

Ze is nu net onder de 5kg. Ze krijgt nu dat ene schepje forte op aanraden, dat zou moeten helpen om haar honger wat meer te stillen, maar ik merk vooralsnog geen verschil..Ik heb niet het idee dat het krampjes zijn.. de typische signalen daarvoor ontbreken.. ze stopt doorgaans ook meestal als ik haar oppak En met haar rond ga lopen.. toen ze wel krampjes had was die aanpak ook niet voldoende, toen kreeg je haar gewoon niet stil. 

Ik ken dit heel goed toen mijn dochtertje 9 weken was.Ik ben toen naar een osteopaat gegaan. Bleek dat haar nekje en bekken vast zaten. Hierdoor kon je niet lekker liggen en wou ze daarom alleen maar opgepakt worden.Na de behandeling sliep ze gelijk heel goed en kon ze makkelijk worden weggelegd. Misschien een idee om even langs te gaan? Het heeft ons enorm geholpen. Na 2 behandelingen was het helemaal over. Succes!

Hoii! Ik kan me hier helemaal in vinden. Toen mijn zoontje 8/9 weken was kreeg hij ook alleen 120/4, maar was daarna niet tevreden. Hij woog toen ongeveer 4,3 kilo.  Ik gaf zelfs volledig forte. Hij bleef maar onrustig na de fles wat volgde tot huilen. Ik heb toen 150/5 aangeboden, dan wel niet van forte (gebruik nu Hipp). Hij dronk dan niet altijd alles op maar er ging wel meer in dan die 120 en hij was ook direct rustig. 

Compleet aan schemas houden kan nooit..mijn dochter van 4 kilo krijgt nu 6x120/4 maar soms wil ze savonds wel eens meer (dan begint ze na een uur weer te krijsen en dan geef ik haar nogmaals 60/2 en dan is ze tevreden. Nu al naar 5x150/5 lukt nog niet: dan krijgt se de fles niet leeg. Maar ik had gekeken op de verpakking van de flesvoeding: daar staat ook dat je vanaf 4 kilo al naar 150/5 mag gaan. Dus als jou dat lukt dan zeg ik doen, anders hetzelfde als mij 6x die 120. Consultatie bureau zegt btw al gauw om over te stappen op ander voer of forte als ze moeite hebben en steeds korter honger hebben. Bij mijn kleintje bleek gewoon dat de fase 1 speen niet meer voldeed bij de hogere cc. Teveel moeite = fles niet leeg= veel vaker honger want ze moeten echt meer cc dan in het begin. Dus simpel overgegaan op fase 2 speen en ik hoef dus totaal geen andere voeding te gaan halen! Het blijft per baby puzzelen hoor maar de meeste symptomen zijn makkelijk te plaatsen bij een oplossing. Succes ?

Bij ons werkte een combinatie van (meer) forte én juist een kleinere speen zodat hij 20 minuutjes over een flesje doet. Hebben tot bijna 4 maanden de prematuurspeen gebruikt.En qua neerleggen, probeer inderdaad eens een osteopaat. Bij ons werkt plat neerleggen binnen een half uur na de voeding trouwens ook niet. Denk toch een beetje verborgen reflux. Als ik mijn handen vrij wil vlak na een voeding zet ik hem lekker naast me op de bank in de wipstoel. Hysterisch speeltje eraan en hij vermaakt zich prima voor een tijdje.

zelf zou ik wel de fles ophogen en even voor de zekerheid langs een chiropravtor en osteopaat gaan. het consultatiebureau zegt heel snel dat je niet kan ophogen maar hun zitten niet met een huilend kind ;)  ik zou het gewoon proberen. 

Terug
Bovenaan