ontlasting

Hallo,

mijn zoontje van nu 2 weken is sinds 1 week op de flesvoeding overgestapt, daarbij heeft hij veel krampjes. Hiervoor hebben we nu ook andere voeding maar omdat de ontlasting bij flesvoeding vele malen dikker ( harder ) is heeft hij hier moeite mee.
Nu hebben we hem 2 keer geholpen door een thermometer met een beetje vaseline van achter in te brengen, dan lukt het wel. Nu mijn vragen; Wat zijn hier de nadelige gevolgen van? Zijn er nog andere manieren voor? Hoe vaak mag je dit doen? Tips??? ook tegen de krampjes..

Groeten,

Daren
 
hoi daren,

Het is inderdaad niet goed om dat vaak te doen dan worden de darmen lui. Wat je wel kan doen is met de thermoemeter of een wattestokje zijn poepertje stimuleren als je het aanraakt een paar keer gaan ze al persen dat werd mij aangeraden toen ze nog zo klein was.

je kan ook de fles wat dunner maken dus als hij bv 120cc water krijgt met 4 schepjes voeding dan doe je 20cc extra water.

Ik hoop dat dit een beetje helpt groetjes joyce mama van Mara zes en een halve maand bv
 
Je kan ook wat maiskiemolie (te koop in de supermarkt) door de flesvoeding heen doen, eerst een klein beetje (klein theelepeltje) kijken wat werkt, want het werkt, in ieder geval bij mijn zoon.
 
Hallo Daren (mooie naam!),
tegen de darmkrampjes heeft VSM, een homeopathisch geneesmiddel, Cinababy druppels ontwikkeld. Je mag die druppels al vanaf de geboorte geven en heel veel baby's hebben er echt baat bij. En het is dus homeopathisch dus baat het niet dan schaadt het ook niet.
Ik heb het bij mijn zoontje gebruikt en hij knapte er echt van op.
Succes ermee!

Groeten, Maureen.
 
De nadelige gevolgen kunnen zijn dat de darmen lui worden en niet meer zelf het werk doen zonder geholpen te worden! Ik zou inderdaad voor een ander alternatief gaan kijken wnat dit is op de lange baan heel schaddelijk voor de darmen. Ik gebruik voor Romi Omneo1 en moet zeggen dat dat best goed werkt, ook heb ik van de kinderarts de tip gekregen om een half theelepeltje olie door de fles te doen! Cinababy hen ik ook geprobeerd maar ik was er niet zo weg van, maar ja dat kan natuurlijk per kind verschillen. Ook vertelde de kinderarts mij dat je geen extra water moet toevoegen omdat ze dan minder voedingstoffen binnenkrijgen, zeker als de fles niet op gaat. Nu moeten wij weer over op andere dikkere voeding omdat Romi in grote mate last heeft van Reflux. Ik zie erg op tegen de krampjes die dan weer terug kunnen komen doordat deze voeding daar niet tegen helpt!

Ik hoop dat je wat aan de tips heb.

suc-6 corine
 
ik heb via de drogist druppels gehad van merk bloem.dat is voor veel dingen krampen etc het houd alles in belans.maar je moet dat soort dingen niet te lang gebruiken.maar voor een poosje kan het geen kwaad.je kan eerst vaak gebruiken en daarna afbouwen.je heb kans dat je kind aan de voeding moet wennen.ik werk zelf in de zorg.en dat de darmen lui worden dan praat je over echt langdurig gebruik.en na een week over stappen is ook niet goed.ik heb zelf 3 verschillende voedingen gehad en cb zei dat een kind ongeveer 2 weken de tijd nodig heb om te wennen aan de voeding.na die tijd kan je gaan kijken of de voeding wel goed voor je kindje is.ik zou gewoon eens naar de drogist gaan en advies vragen.

 
Hoi Daren,
Ik herken het probleem direct. Niels had ook hele harde poep na overgang op flesvoeding toen hij één week oud was. Soms poepte hij helemaal niet. Ik hielp hem ook met de thermometer. Soms was het al genoeg om met een billendoekje tegen z'n poeperd te duwen. Daardoor ging hij ook al persen. Nu we over zijn op Omneo 1 hoeft het niet meer: na een tijdje is zijn poep dunner geworden en kan hij het er zelf uit krijgen. Ik zou geen olie door de voeding doen; mijn ervaring is dat het leidt tot nog meer krampjes.

De krampjes zijn ook heel herkenbaar. Cinababy hielp bij ons niet. Ik heb poeder gekocht, ABC Dophilus, verkrijgbaar bij de natuurwinkel of homeopatische drogist. Dat helpt wel. Je moet het wel een tijdje geven om aan te slaan. Toch zijn we uiteindelijk nog overgegaan op Omneo. De krampjes zijn wel minder geworden dan enkele weken geleden (Niels is nu 5,5 week). We hebben nu meer goede dan slechte (vele uren huilen; tot wel 8 uur) dagen zeg maar.

Er zijn ook tips om de krampjes te verzachten: hem met z'n buik naar beneden op je arm dragen; buik zachtjes masseren (rechtsom rond de navel); fietsbewegingen met de beentjes maken.

Groetjes en veel succes! Ik weet niet hoe erg het bij jullie is, maar maak ook tijd voor jezelf: een avondje uit met oppas helpt echt heel goed. Ook vroeg naar bed gaan helpt. En accepteren dat het zo is en dat hij weinig slaapt.

Groetjes,
Machteld
 
Terug
Bovenaan