ontlasting

en dan nog een tip uit grootmoeders boekje!deze gaat echt al mee vanaf het begin van vorige eeuw...een klein beetje smeerboter door de fles heen!
mensen die lactulose gebruikte zijn dit zelfs gaan doen en mijn kleine deed het er ook goed op. succes....verminderen waarschijnlijk ook de darmkrampjes.
 
Hoi Pita
Misschien een domme vraag hoor, maar wanneer doe je de boter in de fles? Voordat je de fles gaat opwarmen of als de fles al warm is? Mijn zoontje heeft geen krampjes meer, maar zijn ontlasting is best nog wel hard. Dus altijd het proberen waard.
Groetjes Renate
 
Ik heb ook ervaring met bovengenoemde tips:
* 10% extra water in de fles
* Cinababy-druppeltjes
* en alle tips om je kindje het zo aangenaam mogelijk te maken als hij/zij krampjes heeft.

Helaas heeft het ene kindje wel en het andere geen last van krampjes: het is een fase waar hij/zij doorheen moet. En met 3 maanden is het bijna altijd opeens minder.

Echter: ga niet te snel over op een andere voeding want je kindje heeft minimaal 2 weken nodig om aan een bepaalde soort voeding te wennen, dus het kan best zijn dat het nog verbeterd.

Ik heb geen ervaring met Sab Sinmplex, maar op een of andere manier ben ik toch een beetje huiverig voor medicijnen die niet homeopatisch zijn, zeker voor zo'n klein kindje. En ik vraag me ook af of er niet een bepaalde reden achter zit dat ze het in Nederland niet beschikbaar stellen.
Maar dit berust puur op mijn gevoel, ik heb er zoals gezegd geen ervaring mee.

Succes!
 
mijn zoontje is nu 3 maand en heeft altijd sab simlex in de voeding gekregen
hij is super tevreden/ vrolijk
en ik ken een heleboel mensen die het ook gebruiken
ik denk niet dat het slecht is of minder goed omdat het niet in nl te verkrijgen is
NL loopt wel vaker achter met bep. dingen

 
mijn zoontje mike had hier ook last van ik gebruik nu omneo 1 maar dat helpt niet echt op aanraden van de arts doe ik twee flesvoedingen een paar druppeltjes olijfolie in dat helpt wel
 
Terug
Bovenaan