Ontlasting

Hoi allemaal,

Ik ben benieuwd hoe vaak jullie kleintjes poepen, Lars heeft namelijk moeite met zijn ontlasting. Hij heeft nu bijv. eergister avond voor het laatst gepoept. Dan krijgt hij het er met moeite uit en moeten we ook helpen met de thermometer. Dan loopt hij maar te persen en dan komt er niks. Zo zielig!! Ik geef zelf flesvoeding.

Ik heb al Infacol gebruikt, maar nu overgestapt naar druppels van vsm. Maar tot nu toe nog geen positief resultaat.

Is het normaal dat kleintjes zo weinig poepen?
Graag jullie advies.

Liefs, Liselotte

ik kan je daar niet bij helpen.
bjorn poepte de eerste dagen zowat elke keer tijdens zijn voeding.
nu poept hij meestal 2x per dag....
maar of dat nu veel is of niet dat weet ik niet.

Hier ook geen problemen met poepen.Kyandro poept gemiddeld wel 2 keer per dag.maar soms ook wel 6 keer.en als die het overdag niet doet dan doet ie het s nachts wel haha.heeft soms van t evoren wel moeite met poepen zit dan erg te persen en soms te huilen.maar daarna is die weer helemaal ontspannen.
weet ook niet goed wat er aan te doen is..misschien andere voeding?
liefs jootje

Toevallig vroeg ik het gister op het CB. Het antwoord was dat bij flesvoeding (volledig) een baby normaal gesproken 2x per dag poept of max 1x per 2 dagen. Bij overgang van voeding, kan het wel 2 weken duren voor er ritme in zit..

Hoi,

Noor heeft ook heel veel moeite met poepen. Soms was een dag aan het persen en begon ze steeds te huilen, zonder dat ze uiteindelijk ook echt een poepbroek had. Tegen mij zeiden ze op het bureau dat ik lactulose siroop mocht geven om de ontlasting zachter te maken. Dat kun je gewoon bij de drogist kopen en mag al bij babies (ik weet niet vanaf hoeveel weken). Op de verpakking staat dat zuigelingen 5ml mogen maar ik geef minder, ongeveer 2,5ml anders liep de poep zo haar luier uit...

Mmmh, ik heb het idee dat Stan af en toe moeite heeft met poepen. Hij ligt dan echt 2 uur te duwen en een beetje te zeur-huilen. Dan heeft ie eindelijk een luier vol. Het komt er dus wel uit.... alleen niet met gemak....

Ik vraag morgen op het cb of ik er iets tegen moet doen. Maar denk het niet aangezien de luiers er wel zijn.

Denk dat de darmpjes op gang nog moeten komen, wennen moeten aan het eten, en hij zal zelf zijn keuteltjes eruit moeten duwen..

succes

Hi,

Die van ons poept ons arm, wel 6-7 poepluiers per 24 uur, (alleen borstvoeding) dus deze tip heb ik niet uit eigen ervaring:

Meer water bij de flesvoeding doen. Nogmaals, heb 'm niet zelf 'getest', maar wellicht helpt het wat? Ik ben zelf geen fles-voeding expert hoor.

Succes!
X
Evje

Terug
Bovenaan