Ontlasting

Heeey, de GOUDEN TIP voor moeilijke ontlasting: een theelepel olijfolie door 1 fles! Dit mág elke dag, maar doe ik zelf niet ivm angst voor luie darmpjes...Een thermometer werkt inderdaad wel, maar is heel slecht heeft de huisarts mij verteld omdat doordat met je die thermometer alleen maar een reactie van de kringspier vraagt en dit kan schadelijke effecten hebben op lange termijn.....
Die olijfolie doet echt zijn werk straks als jullie fruit gaan geven, helpen pruimen (zonder vel, kun je eraf koken net als bijtomaat) ook erg goed!!

Succes ermee!!

Liefs Kim en Liam (31 maart 2010)

Hoi Liselotte.
Ik zou idd ook niet te lang doorgaan met hem te helpen dmv de thermometer. Dit is idd niet zo goed voor de kringspier en de darmpjes, deze worden als het ware 'lui' en hij leert dan niet hoe zelf te poepen.. Maar kan me voorstellen dat je het doet als het echt niet wil hoor, dat is zo zielig.

Bij Tim werken de druppels van Vsm wel iets, maar hij heeft minder last als Lars geloof ik (1 poepluier per 24u), perst wel lang en gaat ook wel buikpijn aan vooraf maar nooit zó lang..

Idd schijnt de olijfolie een heel goede tip te zijn, hoor ik vaker over..
En idd extra water door de fles.. Of tussendoor wat water geven in een flesje..

Veel suc 6 meid...
(ps: een aantal van 'onze' hyves schrijven hier nog mee he ;-)...

Ook mijn Roan heeft last van moeilijke stoelgang. Ik geef zelf ook flesvoeding, maar 1-2 poepluiers per etmaal vond het cb toch te weinig. Hij blijft maar persen en piept er zelf bij tot huilens aan toe. Ik ben nu sinds afgelopen vrijdag van voeding veranderd. Gaf eerst Friso 1 en nu Friso Comfort 1, speciaal voor spugen en krampjes. (Hij spuugt nl. ook) Volgens het cb zou het 1 tot 2 weken kunnen duren voor hij hier iets van merkt,

Succes!!

Liselotte,
ik zit met Fayèn net zo hoor!
ze hadden het bij ons alle 3, en die thermometer was de enige uitweg!
ik hoef dr maar 1 keer te tempen en dan komt het al op gang en hoef ik niet meer helpen.
en mijn meiden doen het allemaal prima hoor!
dus zo erg is het niet, als het maar niet steeds hoeft.
Fayèn heeft heel soms spontaan ontlasting maar ook maar 1 keer per 2 dagen.
infacol helpt bij ons puur voor de darmkrampjes...
en maakt de ontlasting wat zachter,.
eerst is het vrij stevig (waar ze moeite mee heeft) en dan word het dunner en heb ik zo 3 luiers vol! hihi

liefs

Ik geef borstvoeding. Karlijn heeft 1 keer in de 6 dagen een poep luier( oke niet alleen een luier, het zit dan tot achter haar oren en moet gelijk in bad)
Ze heeft de dag van de ontlasting wel veel last van krampjes en het kost haar veel moeite.
ik heb me laten vertellen, oa door het cb, dat bij borstvoeding hier niet zo heel erg is als kindjes niet zoveel poepen. Maar met een fles "moeten"ze volgens mij wel elke dag ontlasting hebben.

een vriendin van me haar zoontje is nu 6 maanden.
krijgt fles en vanaf dag 1 heeft hij maar 1 keer in de week gepoept.
hij is door de medische molen geweest en er is niks aan de hand.
hoort bij hem!
was ook helemaal niet erg zeiden ze, niet elk kind poept iedere dag zeiden ze..
dus ik zou me er niet te druk om maken..
alleen het is wel vervelend..

Allemaal bedankt voor jullie reactie en tips.
Gistermiddag heeft Lars weer ontlasting gehad (nadat ik dit bericht had geplaatst) dat was groen en hard. Later werd het geel en zacht. Ik heb maandag een gesprek met een arts van het cb dan ga ik dit zeker aankaarten. Verder geef ik nu na de fles extra water en ga ik door met de druppels van vsm. Hopelijk gaat het snel beter!!

Terug
Bovenaan