ontpillen???

A

Anoniem

Guest
Hoi allemaal,

Mijn naam is miriam, 22 jaar, en we willen graag een kindje. Toch heb ik een vraagje ben ook maar een leek wat dat aangaat!!!

Ontpillen???hoe lang gaat dat duren, zijn daar bijwerkingen bij? vertel...wil graag overal op voorbereid zijn voor dat we ECHT gaan beginnen.

Groeten,

Miriam

Hoi Miriam,

Bij iedereen is dat verschillend. Bij sommigen komt de cyclus gewoon meteen op gang en bij anderen duurt het een paar maanden tot een jaar. Je hoeft helemaal geen klachten hebben, maar dat kan natuurlijk wel. Het ligt eraan hoe makkelijk jou lichaam er aan went om weer zelf de cyclus te regelen.
Omdat je je lichaam nu veel meer in de gaten houdt, zul je zowiezo vanalles anders voelen dan anders. Of dat bij het ontpillen hoort of niet, dat is natuurlijk de vraag. Ik ben 3 weken geleden gestopt met de pil en wij gaan voor een 2e kindje. Wat ik heb gehad is een paar dagen wat zeurderige hoofdpijn, een opgeblazen gevoel, een gevoelige baarmoeder en wat dagen last gehad van vermoeidheid zonder dat daar aanleiding toe was. Toen ik 4 jaar geleden stopte met de pil kwam mijn cyclus weer meteen op gang gelukkig.

En als je verder nog vragen hebt, je kunt ze hier allemaal kwijt. Er is altijd wel iemand die reageert.

Groetjes,
mama van Tijs

Ik ben 2 maanden geleden gestopt en heb niks gemrkt van ontpillen wel blijft sinsdien mijn natuurlijke menstruatie uit.Groetjes Herma

volgens mij staat er een half jaar voor ontpillen
ze zeggen voor zwanger worden een half jaar tot een jaar,maar bij iedereen verschillend,soms duurt het langer en soms ook niet
succes

xxx mier

Mij is verteld dat als je cyclus weer gewoon aan de gang is. Je er gewoon voor kan gaan. En volgens ij is ontpillen voor iedereen ech anders. Ik heb er geen last van na 12 jaar pil gebruik. Alleen me cycus is een beetje lang tussen de 30 en 35 dgn.

Hoi!

Bij mij duurde het precies 2 maanden voordat mijn normale cyclus weer op gang kwam. Het kan ook iets langer duren, maar meestal is het na een half jaar wel weer op orde.

Groetjes Wietske

Hoi allemaal!

Ik ben net sinds twee weken gestopt met de pil en slik nu ook sinds twee weken foliumzuur. Over twee weken zou ik daarvan genoeg in mijn lichaam hebben. Nu ik van alles lees over zwanger worden heb ik een vraagje over ontpillen. Moet je per se wachten totdat je menstruatie terug is na al die jaren (10) pilgebruik of kan je gelijk gaan proberen???

Groetjes,
Jana

Je kan meteen proberen zwanger te worden alleen loop je dan een risico dat je jezelf allemaal dingen begint te verbeelden. Je weet namelijk niet hoe lang je cyclus duurt. Dit kan bijv. 25 dagen duren, maar ook 90 dagen. Als je cylcus de eerste keer 25 dagen duurt heb je geluk, want dan merk je dat er iets gebeurt (of als je niet ongi wordt en je test zal je zien dat je zwanger bent), maar heb je op dat moment een cyclus van bijv 90 dagen, dan kan je nog wel eens gaan denken dat je zwanger bent en ga je testen en zo kan je er behoorlijk wat testen doorheen halen en jezelf ongerust maken.
Verder geldt dat als je de eerste keer al meteen zwanger bent, je niet precies weet hoe je cyclus heeft gelopen en het moeilijk is de vermoedelijke bevallingsdatum uit te rekenen (dus ook hoe ver je al bent op het moment dat je test).

Succes met zwanger worden.

Terug
Bovenaan