Ontpillen

A

Anoniem

Guest
<p>Hoi dames,</p><p>Ik lees er niet veel over op internet dus vandaar dat ik dit topic start.</p><p>Ik ben sinds januari gestopt met de pil (microgynon) en ben sindsdien gelukkig wel regelmatig ongesteld. Tussen de 27 en 30 dagen.</p><p>Nu heb ik wel sinds een paar maanden telkens ontzettende hoofdpijn, echt tegen migraine aan. En ben ik heel erg moe. In de middag ben ik gewoon niks meer waard op m'n werk.</p><p>Aanstaande maandag ga ik voor de zekerheid bloed laten prikken of m'n waardes goed zijn. </p><p>Maar ik vraag me af of meer meiden hier last van hebben?</p>

Hoi Charlotte V-T, Wat vervelend, dat je zoveel last hebt. Ik ben zelf sinds 5 maanden van de pil af. Ik heb vanaf dag 1 eigenlijk weinig andere verschijnselen gehad, eerste cyclus was 28 dgn  en sinds toen nu steeds 31. Ik voel me juist iets fijner zonder de pil. Ik heb echt weinig last altijd en de standaard verschijnselen, pijnlijke borsten, dagje van te voren wat krampjes and that's it.
Hoofdpijn herken ik wel, dat heb ik tijdens mijn menstruatie vrij vaak. Maar niet zo zwaar als jij omschrijft. Duurt bij mij een dag of 3. Maar niet door de hele maand heen. Echter deze maand rommelt alles al sinds een dag of 5 na mn eisprong, mn borsten doen al twee weken zeer (ipv de gebruikelijke 5-7 dagen voor menstruatie), veel pijn in mn onderbuik, weinig eetlust en mn menstruatie deze maand verloopt vreemd. Iets wat ik nog niet eerder heb gehad. Is het nog 'ontpillen' of heb ik dat na 5 maanden wel een beetje gehad. Helaas kan ik je niet echt helpen, maar wellicht zijn er anderen die meer weten! 

@Just-Me bedankt voor je reactie! Heel vervelend inderdaad. Als dit zo blijft hoop ik dat ik zwanger mag zijn. ?Ik had juist ook wel gedacht dat ik me beter zou gaan voelen na 15 jaar de pil te hebben geslikt, maar tot nu toe is het tegendeel waar. 
Lig nu ook weer voor pampus op de bank met mega hoofdpijn. Ik word er echt een beetje moedeloos van ondertussen. 

@CharlotteV-T, ja dat snap ik! Is ook heel vervelend. Wat kan je lijf toch gekke dingen doen op hormonen ? Ik hoop het uiteraard ook ontzettend voor je! Hoe dan ook hoop dat je kunt achterhalen waar dit vandaan komt, want het is niet fijn.
Ik had overigens geen idee dat er zoveel forums zijn, vol vragen en onzekerheden, tot een paar dagen geleden. Fijn dat het er is. Het is best een spannend proces, ik heb me daar stiekem een klein beetje op verkeken merk ik..

@Just-Me ja bizar gewoon. Denk dat m'n lichaam gewoon helemaal van slag is door de schommeling in de hormonen. Met de pil is alles natuurlijk de hele tijd redelijk steady. 
Hoop dat het over gaat op een gegeven moment als m'n lichaam weer gewend is. En dat ik dan eindelijk van deze periode kan genieten. 

Ik heb precies hetzelfde! Ook in Januari gestopt met de pil en momenteel futloos en last van migraine terwijl ik dit echt nooit heb...

Ik ben in September gestopt met de pil na 16 jaar gebruik. Ik was de eerste 2/3 week niet te genieten, regelrechte heks haha! Voor de rest nergens last ban gehad en was gelijk zwanger! ?

Bij iedereen is het verschillend en hoor veel verhalen dat het ontpillen echt een tijdje kan duren en vervelend kan zijn, maar zo zie je maar weer dat dat niks zegt. Ik hoop op een positieve test voor je!

P.s: En sinds ik zwanger ben heb ik me nog nooit zo goed gevoeld en zal na deze zwangerschap niet zomaar weer aan de pil gaan.

Terug
Bovenaan