Ontpillen

A

Anoniem

Guest
Maanden geleden heb ik al eens een bericht op dit forum gezet. Toen vroeg ik me nog af wanneer het beste moment zou zijn om te beginnen met 'proberen', ivm werk, leeftijd etc. Inmiddels zijn mijn vriend en ik eruit, we gaan ervoor! (eindelijk!) Wel even wennen aan deze enorme stap, maar hoe meer we aan het idee wennen hoe meer we genieten van het vooruitzicht (in de hoop dat het lukt natuurlijk)!
Ik ben 7 jaar aan de pil geweest, wat is jullie ervaring met het zogenaamde ontpillen? En was voor jullie deze stap behalve mooi en spannend ook wennen?

Nu ik hier ook 'hoor' deel ik graag ervaringen met jullie!!

Hoi Roos,

Welkom bij de club!! Helaas voor jou geen ervaring met ontpillen. Ik had een spiraaltje.

Maar inderdaad is het elke keer weer spannend! Wij gaan voor onze 3e!

Liefs

Toen ik, na 15 jaar aan de pil te zijn geweest, ben gestopt, was ik volgens mij snel ontpild. Ik had meteen een regelmatige cyclus. Het heeft wel 9 rondes geduurd voordat ik zwanger was van onze dochter, maar ik weet natuurlijk niet of dat aan de pil gelegen heeft.

Tot op de dag van vandaag is het wennen. Soms staan we er even bij stil: het kan zomaar....! Spannend en een heerlijk gevoel! Van het ontpillen heb ik weinig last gehad. Alleen een asntal dagen per cyclus erge hoofdpijn. Wordt gezegd dat dat komt omdat je hypofyse weer zelf aan het werk moet. Maar met PCM prima te doen hoor, dus hoop voor jou van hetzelfde! :)

Hai roos 1988

Ik ben voor ik begon met me eerste zwangerschap
11 jaar aan de pil geweest en was meteen na een 1ste
normale menstruatie meteen zwanger.
2de keer na weer stoppen 2de ronde zwanger
3de keer na de mk meteen opnieuw zwanger..

De meeste willen eerst weten hoe hun cyclus is
voor ze voor t eggie gaan zeg maar ..
sommige zitten rond de 25 tot 28 dagen wat volgens mij hier vrij normaal is
maar er zijn ook mensen die 30 tot 40 dagen cyclus hebben..
Om teleurstelling te voorkomen met nega testen willen ze eerst weten wat hun cyclus is..

Ik ging met alle zwangerschaps pogingen erin met t idee we zien wel zal wel een maand of 6 duren
mis wel een jaar en schrok nogal toen t zo snel raak bleek te zijn maar achteraf blij want soms
kan t erg lang duren zoals je hier wel kan lezen..

Petje af voor die mensen die na elke keer weer opkrabbelen om er weer voor vol tegen aan te gaan..liefs kimona

Welkom!

Ook ik heb weinig last gehad van het ontpillen..... Wel lange cyclussen maar dat heeft een andere oorzaak.

Spannend en wennen is en blijft het..... Soms denk ik weleens jeetje wil ik dit wel echt of gaat het wel lukken. Hoort er allemaal bij meid!

Ik hoop dat je snel zwanger bent!

Bedankt voor jullie reacties! Fijn om te weten dat ik niet de enige ben bij wie het behalve blijdschap ook een hoop stof tot nadenken geeft! Hoop ook dat ik snel zwanger ben! En jullie ook natuurlijk!

Hoi
Ik heb de pil 11.5 jaar geslikt en was vrijwel na het stoppen van de pil na 3 weken al ongesteld. Daarna 3 maanden voortdurend ongesteld geweest, om de 7 a 10 dagen.(heel irri) maar sinds december heb ik cyclus tussen de7 en 37 dagen.

Wij zijn nu 8 maanden bezig voor 1e kindje

Groetjes

Terug
Bovenaan