Ontslag indienen tijdens verlof?

Hallo,

Ik ben nu zwanger van de derde en wil een paar jaar stoppen met werken.
In dit bedrijf werk ik binnenkort 11 jaar.Mijn verlof gaat eind maart in en zal duren tot half juli.

Kun je aangeven bij je baas dat je vanaf juli ontslag neemt,maar dan nog wel je verlof uitbetaald krijgt?

Of moet je net doen of je terugkomt en dan toch je ontslag indienen.

Geen flauw idee wat daar je rechten in zijn.

Ik wil het wel zo netjes mogelijk afsluiten,maar 4 maanden salaris door mijn neus laten boren vind ik ook weer jammer.

Iemand ervaring?

Groetjes Bien

hey hey

ik heb daar geen ervaring mee .. maar als je echt wil weten wat je rechten zijn en wat je wel en niet kan dan zou je eens naar de rechtswinkel kunnen gaan of misschien bellen... misschien kun je die ook wel vinden op het internet.

ik denk dat een baas er niet blij mee is dat je eerst 4 maanden met verlof ben en je daarna op stapt... dat zou voor hem betekenen dat hij dus die maanden jou moet betalen en iemand anders in zou moeten huren die jou werk dus op vangt? dus dubbele kosten zou je eerder denken dat hij zijn best zou doen om je meteen
te ontslaan of iets ... tenminste dat zou je verwachten.. maar goed de wedswinkel of rechtswinkel is gratis dus misschien wel handig.

heel veel sterkte en succes met je beslissingen!!

hey hey

ik heb daar geen ervaring mee .. maar als je echt wil weten wat je rechten zijn en wat je wel en niet kan dan zou je eens naar de rechtswinkel kunnen gaan of misschien bellen... misschien kun je die ook wel vinden op het internet.

ik denk dat een baas er niet blij mee is dat je eerst 4 maanden met verlof ben en je daarna op stapt... dat zou voor hem betekenen dat hij dus die maanden jou moet betalen en iemand anders in zou moeten huren die jou werk dus op vangt? dus dubbele kosten zou je eerder denken dat hij zijn best zou doen om je meteen
te ontslaan of iets ... tenminste dat zou je verwachten.. maar goed de wedswinkel of rechtswinkel is gratis dus misschien wel handig.

heel veel sterkte en succes met je beslissingen!!

hey,

jouw verlof krijgt hij gewoon doorbetaald door het uwv hoor! dus als ie daar moeilijk over gaat doen.. en mocht jij tijdens je verlof uit dienst gaan krijg jij je loon ook gewoon doorbetaald door het uwv, al kost het je dan meer werk omdat je dat zelf aan moet vragen enz.. dus in goed overleg met de baas kan je volgens mij gewoon aangeven dat je aan het eind van je verlof wil stoppen met werken..hoe dan ook krijgen jij en je baas uitbetaald..

succes!

Ontslag indienen ???
Ik krijg (hopelijk) morgen te horen of ik nog een baantje heb.
Ben een half jaar geleden begonnen met werken. Raakte meteen zwanger. Gelukkig was mijn bazin zo aardig om me een half jaar cntract te geven zodat ik erna recht heb op een uitkering. Maar 1 februari zit mijn contract erop. Ik kan dan de ww in. Maar ik heb maar recht op 3 maanden ww. Ga ik daar nu al gebruik van maken dan ben ik al 2 maanden kwijt - dan zwangerschapsverlof - dan nog 1 maand en dan moet ik weer een baan hebben anders totaal geen geld. Dus ik heb mijn bazin gevraagt of ik nog 1 of 2 maanden kon blijven.
Geen reactie tot afgelopen vrijdag een collega een leuke opmerking maakte..... je bent er toch nog maar een week ! Dat voorspelt niet veel goeds. Ik mijn bazin gevraagt om te praten maar had niet veel tijd en er is ook geen gesprek geweest. Toen ik iedereen fijn weekend wenste keek mijn bazin wel met zo'n zorgelijke blik naar me. Zo keek ze ook naar mijn (oud) collega voordat ze ontslagen werd.

Maar goed....dat is mijn verhaal.

Ik weet niet hoe het bij jou precies zit. Zou er idd wel uithalen wat erin zit.
Ik ben alleen bang als je wacht tot na je verlof dat je dan weer moet uitwerken. Tijdens je verlof het ontslag indienen is ook niet echt netjes.
Kan je niet je ontslag indienen en dan per ..... datum. Dat kan toch ???? Zolang jij een contract hebt mag je zelf weten wanneer je opzegt zolang je je uitwerktijd maar aanhoud.

oo en je baas hoeft niet te zeuren over dat verlof. Je baas krijgt dat vergoed.
Ik heb het nagekeken.
Zwangerschapsverlof wordt vergoed door de overheid. Je baas krijgt jouw salaris gewoon terug. Of je kan het zelf zo regelen dat de overheid meteen aan jou betaald. Dus waarom zou je baas boos zijn over die 4 maanden ???? Hij gaat er financieel niet op achteruit.

succes

Ha Meiden,

Bedankt voor de antwoorden,

Heb ondertussen ook wat rondgezocht en idd,verlof wordt voor de baas gewoon vergoed,dus van te voren aangeven dat je stopt is een mogelijkheid met behoud van je salaris,zolang je verlof loopt.Mijn uitwerktijd is een maand.

Heb gewoon een contract voor onbepaalde tijd.
Ik denk dat voor mij persoonlijk een baan en drie kinderen tijdelijk niet te combineren is.Ze zijn dadelijk 5,2 en 0.Als de middelste naar school gaat wil ik weer mijn oogjes open gaan houden voor een baan.
Ik heb tot dusver ook wel geboft.Mijn ouders en schoonouders waren nog steeds bereid op te passen voor die 2 dagen en straks nog,maar ik zie op tegen de stress.
Ik moet drie kwartier rijden.Om 7.15 weg en pas om 6u thuis.

Gelukkig kunnen we het wel redden met het salaris van mijn man.Met wat aanpassingen en dat zal vooral wennen zijn.Ben er ook echt wel zenuwachtig voor.

Jeanine,veel succes voor een nieuwe baan!

Groetjes Bien

Terug
Bovenaan