Ontsluiting wil niet verder vorderen

Hallo Meiden,

Vanacht zijn de weeën begonnen, ik vond ze al vrij heftig aan t worden en vanaf een uur of half zes vanochtend kwamen ze om de 3 min. nu was de vk geweest en ik had toen 1 cm. Rond 3 uur is ze weer geweest, de weeën waren er nog steeds maar niet heftig genoeg om meer ontsluiting te krijgen. Kan iemand mij tips geven om de weeën heftiger opgang te krijgen!!!

Groetjes Silvia (as maandag 39 wk)

Ik zal wel te laat zijn met dit advies, maar vliezen breken en als dit na een uur niet minstens 1 cm extra heeft opgeleverd dan naar het ziekenhuis voor een infuus. Bedoel je dat je vanaf half zes 's morgens tot drie uur 's middags weeen hebt gehad zonder dat er iemand naar heeft omgekeken?
Ik wens je sterkte en laat aub weten hoe het is afgelopen.

Na drieën ben ik onder de douche gaan staan, de weeën zijn toen afgenomen. Ik was doodop en had een enorme hoofdpijn, ik heb een paracetalmol gepakt en ben rond half negen naar bed gegaan, heb geslapen tot vanochtend elf.

Vandaag ben ik even een aantal kleine boodschappen geweest doen, m'n buik voelde hard aan. Eenmaal bij een vriendin (afleiding) zijn de weeën weer begonnen (ca 5 uur vanmiddag), heftiger als gisteren nu zit ik ze nog steeds weg te puffen(om de 8 min), maar het gaat goed. Alleen ben ik nu weer bang voor de nacht, ik zal wel weer geen oog dicht doen.

PS. De vk wou de vliezen niet breken omdat ik nog maar 1 cm ontsluiting had.

Ik wil je even sterkte wensen, probeer te ontspannen en zondig je af, soms helpt het om nog een wandeling te maken of als het toch niet doorzet kun je tonic of bitterlemon drinken dit kan net dat laatste zetje geven.

Sterkte
Groetjes Sannie

dit is een typische ontsluitingsstoorns zoals die voornamelijk bij vrouwen voorkomt die hun eerste kind krijgen. De enige remedie is vliezen breken en eventueel een infuus met weeenstimulerend middel. Je bent bezig met bevallen wanneer je pijnlijke regelmatige contracties hebt, een verstreken baarmoedermond en minimaal 1 cm ontsluiting. Als je met minder dan 1 cm per uur ontsluit, en dit komt voornamelijk voor bij eerste kinderen, heb je een stoornis in de ontsluitings periode. Die moet je tijdig behandelen, anders zit je straks na 48 uur uitgeput in het ziekenhuis, heb je een veel hogere dosering weeenstimulerend middel nodig en heb je nauwelijks nog reserve om de pijn aan te kunnen. Heel veel sterkte.

Nou helaas, nog geen felicitaties!!!

Vannacht heb ik twee uurtjes kunnen slapen en werd om half 6 weer wakker van nog wat heftigere weeën, nog even volhouden dacht ik zodra het nog een uurtje of twee doorzet bel ik de vk wel. Omdat het nog vrij vroeg was ben ik wat gaan lopen heen en weer door de woonkamer, rond een uur of 7 ben ik terug in bed gekropen, lekker tegen m'n mannetje aan dacht ik. Nou de weeën kwamen steeds heftiger opzetten, en steeds sneller, alles kon ik weg puffen tot na een half uur, mijn man heeft de vk gebeld, ik lag helemaal te rillen in bed en kon de weeën niet houden(heel raar ineens) De vk zou rond 9 uur bij me zijn.

Ennnnn, ja hoor, nadat ik weer een beetje rust in mezelf gevonden had namen de weeën weer af.

Hoe rot kan je je dan voelen.

Ik vind het heel erg voor je. Ik begrijp niet waarom er zo weinig actie wordt ondernomen? Je hebt gewoon een weeenzwakte. Laat aub weten hoe het afloopt, ik leef met je mee.

Terug
Bovenaan