Ontwikkeling 4 jaar

Tamara_tatar

New member
Hallo allemaal. Zojuist een account opgebouwd met de hoop dat iemand tips heeft. Ik weet niet waar ik moet zoeken. Mijn zoon is vorige week 4 geworden. Ten eerste hij praat niet. Geen enkel woord. Hij begrijpt alles in 2 talen. Het probleem is dat hij een sociale achtstand heeft. Speelt absoluut niet met anderen maar speelt ook gewoonweg niet met speelgoed. Hij weet wel hoe het moet. Vraag doktertje of tandarts rollenspellen. Als ik zeg dod maar dd tanden poetsen doe maar stetoscoop om te luisteren naar het ruggetje van pop enz. Hoe doet gwn alles. Ook met blokken autos enz. Weet hoe alles moet. Maar speelt absoluut niet. Kan de hele dag in boeken zitten kijken. Doe van die cognitieve spellen met ogen dicht en is heel snel klaar. Puzzelmemorie en alle andere spellen zoals bv. sorteren op kleur of schaduw vinden van een plaatje enz. Is dus heel slank maar houdt hij gwn niet van spelen of wat hier achter? Komt dit iemand bekend voor? Wr zitten nu ook zonder school omdat hij niet praat en niet van drukte houdt. Hij heeft er geen laatste van maar houdt zich er dan buiten en gaat in een hoekje liever alleen zitten zoals hij op de psz akte. Geen moeite ofzo met veel mensen. Hij huilt daar niet om. Schaamt zich ook niet. Maar wil daar niet liever zijn dan uit het raam kijken of zo iets. Zit op.logopedie. dat vind hij ook leuk. Hij speelt daar leuk met de logopedist omdat het 1 op 1 is en ze maakt het afwisseld. Kleine boekjes een beetje speltjr op de grond en een beetje aan tafel leren. Want anders kan hij zich niet zo lang concentreren. We staan nu op de wachtlijst voor een gezinscoach. Die gaan ons waarschijnlijk doorverwijzen naar een medisch kdv om hem te observeren en vanuit daar een geschikt plek voor hem zoeken. Soms hoor ik mensen uit de omgeving autisme roepen soms ontwikkelingsachterstand en sommigen hoogbegaafdheid. Weet het ook allemaal niet
 
Laatst bewerkt:
Jammer dat dat zo laat pas opgepakt wordt. Hoogbegaafdheid is soms een symptoom van autisme. Dus kan beide tegelijk zijn.

Sterkte!
 
Terug
Bovenaan