Ontwikkeling premature baby

<p>Hallo allemaal,</p><p>mijn zoontje is 5 weken te vroeg geboren met een gewicht van 1818gram. Nu is hij inmiddels 5 maand en 18 dagen (gecorrigeerd 4 maand en 13 dagen. Nu moeten wij 13 augustus weer naar het cb en ik ben zo benieuwd hoe hij ervoor staat qua ontwikkeling. </p><p>Ik ben erg nieuwsgierig naar verhalen van ouders die in hetzelfde schuitje zitten.</p><p> </p><p>Groetjes de mama van Mike</p>
 
Hallo mama van Mike. Hier ook een moeder van een prematuur en dysmatuur mannetje. Ik ben vorig jaar september met 32 weken bevallen. Qua groei liep onze zoon ook nog eens heel erg achter en ten tijde van bevallen was hij pas 27 weken en 5 dagen. Hij was 925gram en 34 cm. Ook nu loopt hij natuurlijk nog behoorlijk achter. Hoe gaat het met Mike nu?
 
Hai Martine,
jeetje wat heftig zeg! Ik vond 1818 al weinig. Hoelang heeft hij in het ziekenhuis gelegen en is alles goed gegaan met zijn gezondheid?
Het gaat heel goed met Mike. Hij is inmiddels +/- 68cm en 7400gram. Hij is erg vrolijk en bewegelijk. Hij heeft ongeveer 2 weken in het ziekenhuis gelegen en ging met sondevoeding naar huis. Dit hebben mijn vriend en ik in het ziekenhuis leren toedienen. Hij heeft thuis echter nooit sondevoeding gehad, omdat hij direct elke fles leegdronk. Hij heeft ongeveer een weekje in de couveuse gelegen, dus gelukkig ging alles voorspoedig met hem.
 
 
Sam heeft maar 8 weken in het ziekenhuis gelegen waarvan 2 weken op de NICU, 3 weken medium care en 3 weken op de gewone afdeling. Sam doet het best heel goed, hij is 68cm en 6400 gram. Ja hij is veel te licht maar officieel 2x zo groot als met de geboorte! Hij heeft 3 maanden tussentijds zonder sondevoeding gekund echter nu alweer een maand de sonde omdat Sam de de kleine flesjes niet leeg drinkt en hij verslikt zich zeer vaak. Wel eet hij heel goed groente en fruit dus dat is heel erg fijn.
Heeft Mike iets overgehouden aan zijn vroeg geboorte? Kunnen we evt ook ergens anders contact houden? Wel zo fijn iemand met ook een prematuur!
 
Sam heeft maar 8 weken in het ziekenhuis gelegen waarvan 2 weken op de NICU, 3 weken medium care en 3 weken op de gewone afdeling. Sam doet het best heel goed, hij is 68cm en 6400 gram. Ja hij is veel te licht maar officieel 2x zo groot als met de geboorte! Hij heeft 3 maanden tussentijds zonder sondevoeding gekund echter nu alweer een maand de sonde omdat Sam de de kleine flesjes niet leeg drinkt en hij verslikt zich zeer vaak. Wel eet hij heel goed groente en fruit dus dat is heel erg fijn.
Heeft Mike iets overgehouden aan zijn vroeg geboorte? Kunnen we evt ook ergens anders contact houden? Wel zo fijn iemand met ook een prematuur!
 
Hoe oud is Sam nu? Zielig dat hij nu weer sondevoeding krijgt! Mogen jullie dat zelf toedienen? Wij waren wel echt blij dat we dat mochten leren! Volgens de kinderarts heeft hij er niets aan overgehouden. Hij moet alleen tot hij 6 maanden is ferrofumaraat (ijzer) krijgen 1x daags voor zijn hersenontwikkeling. Heeft Sam dat ook? Gelukkig vindt hij dat niet vies:)
Ja, is wel leuk om contact te houden! Ervaringen uitwisselen is altijd goed :) weet alleen niet waar we dat het beste kunnen doen? Hihi
 
Hoi, ik heb ook een prematuur kindje gekregen met 34 weken zwangerschap. Alleen hij was best al groot, zo’n 2,5 kilo. Hij groeide daarna ook heel snel en zit nu ver boven het gemiddelde met 9 maanden. Grote inhaalslag gemaakt dus. We hadden vorige week onze controle bij de kinderarts en we hoeven gelukkig niet meer terug te komen. Vaak trekt het allemaal echt best snel bij! Succes! 
 
Moeder van mike: Ja ijzer had Sam ook inderdaad maar die vond dat erg vies dus deden we dat door de sonde. Gelukkig kunnen wij goed zelf alles verzorgen en Sam weet ook niet beter meer. 
 
Gebruiker:wat goed te lezen dat je kleintje het zo goed doet en zo'n inhaalslag heeft gemaakt! 
We kunnen evt een app groep kunnen maken als daar behoefte aan is?
 
Terug
Bovenaan