Ontwikkeling premature baby

Mijn dochter is 11 jaar terug met 33 weken geboren. Heeft zeker het eerste jaar veel achter gelopen. Toen ze 1 jaar werd stond de box nog in de hoogste stand ze draaide niet om of wat dan ook. Ze deed alles gewoon op haar eigen tijd Ze is het uiteindelijk wel allemaal gaan doen. Ze is nu 11 en nu merken wij er niks meer aan. Wel was ze de eerste jaren veel ziek. Luchtwegen had ze veel last van. Ook daar is ze nu redelijk overheen gegroeit.
 
Ik heb nu sinds vijf maanden eem zoontje erbij. En nu merk ik pas echt hoe erg mijn dochter achter liep. Mijn zoontje draaide al met vier maanden.
 
Ik heb ook een aantal jaar andere ouders van prematuren geholpen. Het is zon zware tijd.
 
Maar laat je vooral niet gek makem door andere. Als ze zeggen ow kan die van jou dat nog niet. Niet naar luisteren. Het komt wel. Ze hebben wat meer tijd nodig. Maar wat een kanjers zijn het. Kijk waar ze vandaan komen! 
 
Hoi!
Mijn zoontje (ook Sam) is in januari met 32 weken gehaald. Hij was 1020 gram en 35 cm.. Ook prematuur en dysmatuur dus.
Inmiddels is hij 5400 gram en 58 cm en hij doet het fantastisch. Natuurlijk verloopt de ontwikkeling anders dan bij een voldragen baby maar dat is helemaal prima.  Zoals hierboven al gezegd werd, kijk waar ze vandaan komen! 
 
Terug
Bovenaan