hey,
Hier een drukke loper, mevrouw wil niets anders doen. verder zwaaien, kiekeboe spelen (handjes voor haar ogen, weg halen en boe roepen) klimmen, zelf op staan zonder steun, van alles en nog wat aanwijzen...
brabbelen doet ze ook steeds meer, papa, bompa (mijn vader), poes, hijsen (wat we doen als we haar broek aantrekken), kaya (hond van vriendin) nee (te pas en te onpas!), thuis (als we de poort inrijden met de fiets), huis, tita (tante rosita), tess (tante tess, vriendinnetje tess)
Ook kan ze wat doet de hond (wafwaf), bij het varkentje maakt ze ene geluid wat op knorren lijkt, bij het eendje kwak kwak en een schaapje kan ze ook (beh). Bij een kip deden wij altijd tok tok tok en dan met een vinger op haar buik drukken, dus de kip is met de vinger naar de biuk wijzen
Ook kan ze neus, oren, ogen, wangetjes, mondje, tandjes en haren aanwijzen in willekeurige volgorde. Alleen snapt ze het verschil dan niet tussen mijn mond en jou mond...
Verder doet ze wanneer ze iemands neus aanwijst toet toet...
Het is zo leuK!!!
Ik vind het ook zo leuk dat ze opdrachten kan opvolgen. Waar is je drinken. Zet dat maar op tafel. Leg poppy maar in de wagen. Waar is de aap?
En het vormenspel (blokjes door een vormpje heen duwen, hartje door hartje etc) lukt ook aardig, wanneer ik de trommel vasthoud..
Liefs,
T