Ontwikkeling

Hoi hoi, Joelle loopt nog niet daar heeft ze weinig zin in haha. praten wel het is d hele dag papa mama koe ,koek, jamjam enz.
wel heel gezellig dat geklets.
groetjes anouk

Hier een loper, Diederik loopt nu soms ook echt de kamer in zonder precies te weten waar hij naartoe wil. Voorheen waren het vooral kleine oversteekjes. Praten hier vooral veel brabbelen en kletsen. Hier zijn mama, papa en jaaaaa favoriet. Hij probeert nog niet echt iets duidelijk te maken ofzo, maar dat hoeft van mij ook niet. Het gaat allemaal al zo snel!

Hier een af en toe loper. Hij geeft nog steeds de voorkeur aan kruipen (veiliger en makkelijker).

Praten vooral: jamjamjam, mama, papa, oma (mmm-aa) en af en toe ook opa. Verder: die, hoi.

En hij gebaart heel veel. Zwaaien, met zijn vingertje zwaaien (joej), handkusje, zijn neusje aanwijzen, oortje aanwijzen, dit wel allemaal al iemand het hem voordoet.

Verder doet probeert hij echt heel veel na te doen. (kruimeltjes van de bank vegen, met een doekje zijn eetstoeltje vegen, koekkoek spelen vanachter de bank, als ik hem achterna ren daarna mij achterna zitten)

Superleuk allemaal, ik krijg er geen genoeg van!

En idd.... we kunnen het blijven roepen.... en het is cliche.... maar OH wat gaat de tijd snel!

De kleine loopt tot nu toe nog niet zelf.
Kan ja nog komen.
Zwaaien doet ze ook al veel.
Praten gaat ook aardig.
Ook net als bij heppy is t mmm-aa ipv oma en mmm-pa voor opa.
Het meeste is papa,en af en toe mama.

En zeker weten de tijd gaat echt snel zo zeg.

hey,

Hier een drukke loper, mevrouw wil niets anders doen. verder zwaaien, kiekeboe spelen (handjes voor haar ogen, weg halen en boe roepen) klimmen, zelf op staan zonder steun, van alles en nog wat aanwijzen...

brabbelen doet ze ook steeds meer, papa, bompa (mijn vader), poes, hijsen (wat we doen als we haar broek aantrekken), kaya (hond van vriendin) nee (te pas en te onpas!), thuis (als we de poort inrijden met de fiets), huis, tita (tante rosita), tess (tante tess, vriendinnetje tess)

Ook kan ze wat doet de hond (wafwaf), bij het varkentje maakt ze ene geluid wat op knorren lijkt, bij het eendje kwak kwak en een schaapje kan ze ook (beh). Bij een kip deden wij altijd tok tok tok en dan met een vinger op haar buik drukken, dus de kip is met de vinger naar de biuk wijzen :p

Ook kan ze neus, oren, ogen, wangetjes, mondje, tandjes en haren aanwijzen in willekeurige volgorde. Alleen snapt ze het verschil dan niet tussen mijn mond en jou mond...

Verder doet ze wanneer ze iemands neus aanwijst toet toet...

Het is zo leuK!!!

Ik vind het ook zo leuk dat ze opdrachten kan opvolgen. Waar is je drinken. Zet dat maar op tafel. Leg poppy maar in de wagen. Waar is de aap?

En het vormenspel (blokjes door een vormpje heen duwen, hartje door hartje etc) lukt ook aardig, wanneer ik de trommel vasthoud..

Liefs,

T

Hier ook een loper!
Alhoewel het meer renner aan het worden is!
En natuurlijk (buiten) alle kanten op behalve waar we naar op weg zijn :)
We wonen 2 hoog en hij gaat ook al zelf helemaal naar boven (terwijl wij achter 'm staan natuurlijk) wat heel fijn is.
Wat ik heel grappig vind om te zien is dat hij in z'n fijne motoriek heeel precies en gecontrolleerd is, maar in z'n grote motoriek echt nog lekker onhandig is. Hij kan bijvoorbeeld heel netjes met zijn handjes eten en weet de kleinste krummeltjes in één poging rustig te pakken en te bekijken.
Terwijl hij bijvoorbeeld dus goed kan lopen maar ook makkelijk struikelt of tegen dingen aanloopt. Zelf als hij ziet dat er een drempel oid is. Nu weet ik van EHBO dat babies en dreumesen geen/ weinig diepte zien, maar ik vraag me soms af of de reden is voor zijn 'onhandigheid' (of hij wordt gewoon net zo'n blije slungel als z'n pa, hahahahaa!)

Brabbelen gaat ook goed, mama, daddy (mijn man is Amerikaan, hij spreekt Engels met 'm ik Ned.) die, nee, jaaah!, anana (banaan) en ook boe (koe).

Wat hij helemaal leuk vindt is zijn eigen haar borstelen, handkusjes en zwaaien. Het is echt een blij ei, zo'n feestje. Wel eentje met een heeeeel eigen willetje hoor, en soms is dat niet makkelijk maar ik ben er toch heel blij mee.

Owjah, sinds een weekje, begin van eenkennigheid. Da's minder, dikke tranen op de creche ;-(

Liefs,
Evje

Wauw wat kunnen de kinderen al veel he. Zeker die van jou T, sow hey!!!!

@Evje: Gaat wel weer voorbij die eenkennigheid. Sneller dan je denkt!?
Wat doe je als hij huilt en jij moet weg gaan?

liefs

Terug
Bovenaan