Ontwikkeling

Julia kan sinds vorige week lopen. Maar een paar stapjes achter elkaaar hoor, maar elke dag gaat het beter.

Ze is meer een prater! "Mama, papa, bal, koek, dag, hai, nijne(nijntje) vis, bumba, boo (brood) boek, boe (broek).
En veel dieren geluiden. Momenteel is grommen zoals een leeuw erg favoriet! Doet ze dan ook de hele dag.
En alles is 'bal", elk ding wat ook amar een beetje rond is, is volgens gaar een bal.

verder hier vwel een kind met een sterke eigen wil! Moeilijk soms, maar ook makkelijk. Weet ik tenminste wat ze wil.

Liefs!

hier ook en echte loper!
lopen doet ze nu zo'n drie weken. ik zag wel dat ze binnen beter liep dan buiten maar dat is nu ook wel recht getrokken.

voor de rest gaat het praten al heel aardig.
danno is de hond, papa, mama, djama (diana)
danke en aaien, maar dan ook ieder dier wat ze ziet
ook de nijlpaarden op de tv of de kwijlende boxer die we op straat tegen komen. iewh
wow. tinger(vinger)

ik vind het ook geweldig om te zien dat ze al wat aanwijzingen kunnen opvolgen.
zoals niet drinken als je loopt en leg dat maar terug.
en ook neus en oortjes aanraken enzo en veel kiekeboe.
maar vooral veel lachen en gekke snoeten trekken, we liggen echt geregeld in een deuk om der.

gr Dango

Ja het gaat snellllllllllllll...
Hier ook een drukker loper en begint nu haast rennen te worden.
Onze kleine meid kan ook al zelf op staan en verder lopen..

Verder vind ik zelf dat ze heel veel praat en heel duidekijk dat veel mensen vaak denken dat ze al 2 is..
Zo zegt ze, papa, mama, oma, opa, bouwen, ketting, aap, eten (haar eerste woordje), bumba, bal, die, appel....

verder veel dieren geluidjes maken en idd orden ogen ect aanwijzen.
En vragen ..waar is je jas, waar zetten we je fles neer, nu gaan we tandenpoetsen n(en loopt na de wasbak)
En nu is ki
limmen favoriet ...maar dat vind mama minder...hahaha

Terug
Bovenaan