Ontzettend vaak plassen

<p>Hoi, ik ben momenteel 13+3wk zwanger en heb eigenlijk al sinds de 7e week dat ik ontzettend vaak moet plassen. Nu vind ik dat voor overdag nog niet zo erg (behalve bij dagjes uit is het wel vervelend), maar ik slaap er ook heel slecht door. Moet er soms wel 6 tot 7 keer uit ''s nachts om naar de wc te gaan. Geprobeerd om na half 9 savonds niet meer te drinken, maar dat maakte niks uit.</p><p>Zijn er meer die hier erg last van hebben? Misschien tips? </p>

Hey,
Het is nogal vroeg om vaak naar de wc te moeten. Ik ben nu 33 wkn en kan me blaas nog de baas zijn (tenzij ik moet niezen). 
Een blaasontsteking voelt heel anders of is niet te voelen wanneer je zwanger bent. Zou het even checken of je daar misschien last van hebt.
Hoop dat je een oplossing vindt!

Nee, het is zeker geen blaasontsteking. Die heb ik idd al een keer gehad tijdens deze zwangerschap. Daarna nog 2 keer op laten testen maar dat was elke keer goed. 

Hey hey,Ik heb precies hetzelfde. Ik ben zelf 12 weken en moet ook ontzettend vaak plassen. Ik heb het nagevraagd bij mijn verloskundige en het is gewoon normaal. Dus niet iets waar je je druk om hoeft te maken.

Het is niet perse te vroeg daarvoor hoor. Als je voor je zwangerschap al een zwakke blaas had dan heb je het tijdens je zwangerschap nog net wat erger. Ik herken dat ook. Vanaf week 10 is het aan de orde. Momenteel 28+3 weken zwanger en moet morgen naar het ziekenhuis voor een echo van mijn blaas en nieren. Controleren of dat allemaal wel functioneert zoals hoort. (Of ik mijn blaas wel volledig kan legen etc.). Daarbij komt dan dat als de kleine er lekker tegen aan ligt te woelen het soms onhoudbaar is om niet elk half uur naar het toilet te gaan. Leuk is het niet, maar het gaat wennen ;) 

Oh oke, nja dacht dat de kleine pas echt tegen je blaas schopt of komt wanneer het wel wat groter is (op zen minst na 20wkn). Ik had ook vaak een blaasontsteking voor ik zwanger werd maar heb daar helemaal geen last van tijdens me zwangerschap. 

Ik ben nu 12+4 en heb ook last van vaak moeten plassen. Ook al enkele weken last van en kan er indd gewoon bij horen. Soms erg lastig maar dus heel normaal... 

Ja hoor, hier nog iemand. Ik denk vanaf week 7 ook.. continu maar plassen. Ook niet kleine beetjes, maar goede plassen. Heb me er ook flink over verbaasd. 2 keer getest maar geen blaasontsteking. 
Nu 23 weken en nog steeds vaak plassen, wel minder als paar weken geleden. Nu is het vaak als ons mannetje tegen mijn blaas schopt. 
Vaak veranderd het wel in de loop van de zwangerschap

Terug
Bovenaan