Ontzettend veel jeuk na eisprong

<p>hallo dames,</p><p>zal me even een beetje voorstellen ben 23 jaar en in juli gestopt met het slikken van de pil. Cyclus na de pil 27, 27, 38, 36 en??</p><p>wat mij is opgevallen is dat ik mijn lh op 7 of 8 december heb gehad. Donkere streep ovulatie test. Na deze tijd kreeg ik ontzettend erge jeuk. Eerst rond de plaats van mijn blaas en in mijn liezen. Nu is deze jeuk verspreid over heel mijn lichaam en wordt er gek van!! </p><p>Ben bekend met eczeem maar dit is voor mij toch anders. Eczeem heb ik elke jaar op dezelfde plek en nooit over heel mijn lijf. De jeuk is ook iets of wat anders. </p><p>Nu was ik dus gaan zoeken en las dat je ook last kan hebben van jeuk in een vroege zwangerschap en dat dit snel komt opspelen als je al bekend bent met eczeem. Heeft iemand hier al ervaring mee?? </p><p>Hoor graag wat tips. Kan maandag pas naar de dokter bellen helaas...</p>
 
Hoihoi!Heel herkenbaar. Vlak voordat ik op vakantie ging (ik bleek achteraf toen net zwanger te zijn) kreeg ik hele heftige jeuk onder mn oksels. Zo heftig dat ik ‘s nachts vaak genoeg mn oksels open heb gekrabd, liep letterlijk met open wondjes rond, werd he-le-maal gek!!Toen naar Turkije op vakantie gegaan, in de hoop dat het daar minder zou worden door ontspanning/ zon etc. Maar helaas.. Om een heel lang verhaal kort te maken; daar naar het ziekenhuis geweest. Ze dachten aan een schimmelinfectie. Zou er bepaalde zalf voor krijgen maar mocht je niet hebben als je zwanger was (ik zou die dag ongesteld moeten worden). Een bloedtest gedaan en ik bleek zwanger te zijn (joepieeee!!). Eenmaal in Nederland aangekomen naar de huisarts gegaan en daar Triamcinolon gekregen. Werkte als een tierelier. Bleek achteraf dus geen schimmel te zijn maar idd zwangerschapseczeem. Ben inmiddels 17 weken en af en toe nog de jeuk, maar even het zalfje smeren en het zet niet door. Wil je geen valse hoop geven, maar dit was mijn situatie. Laat je t wel ff weten??
 
Oh echt het kan dus wel echt. Hopelijk gaat het bij mijn dan ook het geval zijn. Dan is er nog iets positiefs aan de jeuk. Ik hou je op de hoogte. Vrijdag zou nod moeten zijn. groejts 
 
Ongeveer 2 weken voordat ik op vakantie ging, we gingen 9 september en zou het de 12 moeten worden. Jeuk is echt 1 van de ergste dingen die je kan hebben.. Zelfs toen ik wist waar het vandaan kwam werd ik helemaal gek?Succes!!
 
Bij mij nu ook dik een week. Eerst rond baarmoeder liezen en oksels maar nu alles ?? en inderdaad jeuk is echt erg. Krijg ook allemaal bultjes en puntjes van het openkrabben om sommige plaatsen zelf blauwe plekken...
 
Ik heb ook ontzettende jeuk overal en nergens  :eek:Zou het dan misschien ook?Zou als mn cyclus gelijk regelmatig zou zijn  (2e ronde na stoppen). 20e ongesteld moeten worden. Maar heb met de action ovulatietest niks waargenomen.... Snap er niks van. Temperatuur lijk  ik t wel te kunnen zien.. Zullen maar afwachten!
 
Ik heb geen eczeem ook nooit gehad. Maar (wat achteraf dus het begin van de zwangerschap bleek) werd ik gek van de jeuk vooral mijn armen. Ik smeerde mij in met vaseline. Een paar weken later bleek ik zwanger te zijn. 
 
Terug
Bovenaan