Ontzettende rugpijn

<p>Hey allemaal, </p><p>Momenteel ben ik bijna 8 weken zwanger. </p><p>Ik heb 2 jaar geleden een hele zware dubbele hernia gehad. Waaruit ook nog eens uitkwam dat ik een aangeboren afwijking heb in mijn rug namelijk een vernauwing van mijn ruggenmergkanaal. Daarbij ook nog eens artrose. </p><p>Nu heb ik al een paar dagen ontzettend veel pijn in mijn onderrug met ja uitstralingspijnen in mijn rechterbeen vooral. Niet constant maar ik word er gek van. </p><p>Iemand tips?? Heb al wel een warm bad geprobeerd maar dit helpt enkel als ik in bad zelf zit. </p>

Een goed matras kan ook wonderen doen!
Tijdens mijn 1e zwangerschap had ik ook ondraagelijke pijn in mijn rug. Wij hebben toen een matras van Royal Health Foam gekocht speciaal voor reuma en artritis! Sindsdien zijn de klachten zo goed als weg.?

Dootje ik moet zeggen dat ik qua matras niet mag klagen. Vroeger had ik een medium harde en stond ik elke dag op met pijn. Nu een harde (niet steenhard) en geen klachten. 
BenB hoezo bekkenfysio?? Graag wat meer uitleg aub ?. En mag dit nu al wel ik weet dat in het eerste trimester je ook geen massages en dergelijke mag. 

Ik zou ook adviseren naar een goede bekkenfysio re gaan. Met nadruk op goede want er zitten me er wat bij.. die hebben verstand van jouw probleem en hoe ze je klachten kunnen verlichten en dus je zwangerschap aangenamer kunnen maken. Want als je buik straks zwaarder wordt, wordt het voor je rug nog zwaarder. 

Ja misschien wel het beste dan. Huisdokter had mij toen al verteld dat als ik ooit zwanger ging zijn ik echt ging afzien met mijn rug. Gaf mij niet echt een goed gevoel ?

Hoi, ik heb ook een hernia gehad en daarna zwanger geweest. Ik kreeg van de bekkenfysio echt fijne tips over bijv omdraaien in bed, welke spieren in je buik je dan aan moet spannen om je rug te ontzien.
Dus ik zou zeker naar een fysiotherapeut gaan die daar verstand van heeft.

[quote quote=10409851]Dootje ik moet zeggen dat ik qua matras niet mag klagen. Vroeger had ik een medium harde en stond ik elke dag op met pijn. Nu een harde (niet steenhard) en geen klachten. BenB hoezo bekkenfysio?? Graag wat meer uitleg aub ?. En mag dit nu al wel ik weet dat in het eerste trimester je ook geen massages en dergelijke mag.[/quote]
Omdat het natuurlijk van je aangeboren afwijkingen kan zijn, maar bekkeninstabiliteit geeft dezelfde klachten. En ja, dat kan ook al heel vroeg in de zwangerschap. 

Terug
Bovenaan