Ontzettende rugpijn

Ik had “gewone” rugpijn in het begin van mijn zwangerschap. Bij mij hielp het dat mijn vriend mij ‘s avonds ging masseren (weer niet of dat ook bij jou werkt).

Ps: een warm bad schijnt (vooral de eerste weken) het risico op een miskraam te verhogen, omdat de temperatuur van het vruchtwater plots stijgt. Die optie zou ik voorlopig even overslaan.
“De eerste drie maanden van je zwangerschap

Een verhoogde lichaamstemperatuur vroeg in de zwangerschap geeft een iets grotere kans op een aangeboren afwijking bij je kindje. Oververhitting kan een miskraam veroorzaken. Neem geen risico en neem geen heet bad of sauna in de eerste drie maanden van je zwangerschap.

Tussen de vierde en zeven-en-halve maand van je zwangerschap

Na de eerste drie maanden van je zwangerschap kun je een heet bad nemen of een sauna bezoeken. Zorg ervoor dat je lichaamstemperatuur niet meer dan 1 graad stijgt. Blijf niet te lang in bad liggen of beperk je saunabezoek tot maximaal 10 minuten. Ga ook niet in het heetste gedeelte van de sauna zitten.” (Bron: blijzwanger.nl)

Hey bedankt voor de tips allemaal. Volgende week maandag moet ik voor de eerste keer naar de gyneacoloog dus ga ik het hem ook meteen voorleggen. 
Betreffend mijn warme badjes ze zijn niet te heet hoor ?. Niet dat ik begin te zweten van in bad te zitten ?. Maar ik hou er rekening mee. 
Mijn vriend masseert wel lichtjes mijn rug en dit helpt een beetje meestal voor het slapen gaan inderdaad. Het is niet simpel zo zonder pijnstilling om soms de dag door te komen. 

Terug
Bovenaan