Ontzwangerd?

Hoi allemaal,

al onze kindjes naderen de 1-jaar grens en ik vroeg me af:

ben je voor je gevoel helemaal ontzwangerd??

Ik ben benieuwd hoe iedereen dit ervaart. Er wordt vaak gezegd 9 maanden zwanger - negen maanden ontzwangeren.

Voor mijn gevoel duurt het langer dan 9 maanden. Goed onze dochter is 10 maanden en ik reken zo zachtjes aan op een jaar ontzwangeren. Maar het lijkt me heerlijk... Naast ons heerlijke meisje met een eigen willetje, nog last van moeilijk kunnen concentreren, moe, hoofdpijn, jankdagen (zo als deze), etc..

hoi,

ons manneke is bijna een jaar, en sommige klachten heb ik nog en gaan denk ik nooit weg. soms heel moe, zwakke bekkenbodem en dus lastig met sporten of niezen enzo, maar verder voelde ik me na het stoppen van bv (7 mnd) eigenlijk heel snel weer "gewoon".

wel ben ik heel vergeetachtig geworden, maar of dat door hormonen komt of door de totale verandering in ons leven weet ik niet.

hoop dat je je snel beter voelt.

gr floor

Na 7 maanden voelde ik me weer zo goed als de oude. Ondanks dat ze zeggen dat het met een keizersnede langer kan duren, was dit voor mij ongeveer het moment dat ik me weer redelijk mezelf voelde. Conditie werd een stuk beter ook omdat ik na 6 maanden weer ben gaan sporten. En ook kon ik weer meer oude kleren aan.

Wat betreft huilbuien...die heb ik niet meer door het wennen aan situaties ofzo maar ik denk wel dat ik (en met mij vast anderen?) dat toch een beetje hou bij kinderleed maar ook bij mooie kindermomenten.

Alleen het gewicht is nog steeds een ramp! Ik zit nog 8 kilo boven mijn oude gewicht. Het is nog wel heeeel langzaam een beetje aan het zakken. En ach ik heb me ook maar een beetje bij neergelegd dat het oude figuur niet meer terug zal komen...je hebt er ook zoiets moois voor terug :D!

Mijn dochter is nu bijna 11 maanden en ik voel me al een heel stuk ontzwangerd, met uitzondering van mijn bekken. Dat heeft net een flinke terugval gehand na maanden vooruitgang.  Maar wellicht heeft dat niks met ontzwangeren te  maken?  Verder blijf ik een zwakke plek houden voor alles wat zielig is en met kids te maken heeft (maar dat gaat wellicht niet meer over) en ben ik nog steeds vergeetachtiger.

Groetjes,
Eefje.

het ontzwangeren... tja, ik vind het lastig. Ik heb mentaal wel het gevoel dat ik redelijk weer de oude ben, al had ik niet heel erg het gevoel dat ik anders was. Maar lichamelijk moet er nog wel het een en ander gebeuren. Ik heb enorme last van mijn heupen/bekken. Ben deze week eindelijk naar de huisarts geweest voor een verwijsbrief naar de fysio. Ik sta ook nog steeds onder controle qua bloeddruk omdat die tijdens de zwangerschap te hoog was.
Naast het ontzwangeren merk ik wel dat er natuurlijk heel veel vermoeidheid is, maar dat komt toch door de kleine man, die hier al onze tijd neemt. En dat doen ik graag en met al mijn liefde, want hoe leuk is het om mama te zijn!
Maar meiden sterkte met de klachten... want soms is het te raar hoeveel lichamelijk en geestelijk zo'n zwangerschap allemaal kan veroorzaken. En mocht het te erg worden, even langs de huisarts, ik merk dat ik mijn heupen/bekken veels te lang heb gewacht. En als je echt veel last hebt van je bekkenbodem moet je er op tijd bij zijn, want het kan je blaas laten verzaken, en dan ben je verder van huis. Er zijn speciale therapieën voor.

Hallo,

Is het raar als ik zeg dat ik na een maandje of 2 al ontzwangerd was....??
Ik heb werkelijk nergens meer last van....en eigelijk ook niet gehad moet ik zeggen.
Ik was gezegend met een zwangerschap zonder kwaaltjes en een vlotte bevalling ( wel ingeleid + vaccuumpomp ).
Zou ook weer snel voor nummer 2 willen gaan.....maar wordt over anderhalve maand eerst nog geopereerd.
Daarna kunnen we weer gaan klussen gelukkig.....heb voor mijn gevoel als lang moeten wachten....

Groetjes Mootje

Hoi dames,

Ik voel me nu met 7,5 maand toch wel behoorlijk ontzwangerd van de zwangerschap van jasper. Ik ben nu weer zwanger, maar het ontzwangeren viel me alles mee.
Heb geen last van mn litteken van de keizersnede, zit 5 kilo onder het gewicht van voor de zwangerschap dus ik vind het allemaal wel goed!!

Nu afwachten hoe snel alles er weer aan zit, want ik was toch 25 kilo aangekomen tijdens mn zwangerschap, maar misschien scheelt het dat ik nu in de winter hoogzwanger ben, dan hou je minder vocht vast (hoop ik)

Liefs Jen

Bij mij was het gevoel zo'n beetje na een half jaar. Toen had ik geen trek meer in pindakaas, ha, ha. De kilo's blijven helaas wel hangen en daarom ben ik, naast dat ik veel sport, maar aan het Sonja Bakkeren geslagen om die laatste kilo's er af te krijgen.
Heb voor de rest weinig last gehad van hormoonkwaaltjes tijdens of na mijn zwangerschap.
Gr. mamajo

Terug
Bovenaan