Ontzwangerd?

Ik heb nu wel het idee weer goed op de rit te zitten. Maar merk dat ik me nog steeds iedere keer na verloop van tijd weer beter voel. Dat is voor mij het teken dat ik nog niet helemaal ontzwangerd ben. Na de geboorte van Tijs lustte ik pas weer koffie op zijn eerste verjaardag, voor mij het teken dat ik weer helemaal ontzwangerd was. Ik ga er nu dus ook vanuit dat het nog een paar maanden duurt voor ik me weer helemaal de oude voel. Helemaal zoals voor de zwangerschap wordt je natuurlijk nooit meer, er veranderd ook wel heel veel. Maar dat hoeft ook niet! Ik ben helemaal happy met mijn mannen. Wel is voor mijn gevoel ons gezinnetje nu compleet. Als ik andere zwangere vrouwen zie denk ik niet: Ja, ik wil ook nog een keer. Dat had ik na de geboorte van Tijs wel.

Ik heb nu zoiets van: Het is mooi geweest. Ik geniet veel te veel van het lekkere eten, wat ik tijdens de zwangerschappen niet lustte. 2 zware babytijden waren er ook genoeg. Ik houd ziels veel van mijn zoontjes, maar ik ben toch echt blij dat Stef nu alweer 9 maanden is, want het is toch weer een loodzware tijd geweest. En nu wordt het allemaal weer makkelijker. Mijn man denkt er hetzelfde over, dus dat is fijn.

Groetjes,
Susan

Hoihoi,
Onze man word bijna 1 (31mei) en ik heb sinds een paar weken het gevoel dat ik ontzwangerd ben, het meeste merk ik het (en mn man) dat ik nu iedere keer over een 2de begin terwijl ik daar eerst echt niet aan wilde denken, meer zo van, omdat ik Patrick een broertje of zusje gun wil ik er nog wel 1 maar van mij hoef het niet, nu verlang ik er weer na om zwanger te zijn en al die dingen die erbij komen kijken.
Wel wil ik wachten tot aug ofzoiets om weer te gaan proberen om zwanger te raken. Bij Patrick ben ik heel beroerd geweest, heb in het ziekenhuis gelegen omdat ik uitgedroogd, was echt een beroerde tijd, en omdat er nu een vakantie na zuid-frankrijk gepland staat in aug wil ik graag wachten, omdat dit echt een droom van me is (z-frankrijk) en dat ik dan niet beroerd er heen wil, maar misschien denk ik egoistisch????

Liefs

Nee ik ben echt niet ontzwangerd! Als ik ongesteld moet worden ben ik nog steeds één brok met emoties! Nu is Thijmen bijna 10 maanden oud en heb ik nog steeds last van melk die uit mijn borsten komt terwijl ik geen borstvoeding heb gegeven omdat hij een ernstige koemelkallergie heeft. Op advies van het CB moet ik een afspraak met de huisarts maken want de wijkverpleegkundige vind het niet helemaal  normaal en ik zelf ook niet. Ze denkt dat er  hormonaal iets niet  in orde is en wil desnoods een doorverwijzing  naar de gyn. om er eens naar te laten kijken. Bij mijn 1e kind was ik al helemaal hersteld na  10 maanden maar met Thijmen ligt het toch even anders dus we moeten maar kijken hoe het gaat de aankomende tijd maar het kriebelt wel voor een 3e  (misschien ook door de hormonen) Ik maak  me er niet te druk om het zal vanzelf wel goed komen maar het kan vast geen kwaad om naar de huisarts te gaan met mijn "melkprobleem".

Groetjes,

Puk  

ONTZWANGERD? WAS HET MAAR WAAR!!!!!

Onze zoon Thomas is inmiddels 1 jaar oud en had wel verwacht dat het nu klaar zou zijn. Ben er zelfs voor naar de huisarts geweest maar het bloedonderzoek liet niets speciaal zien dus maar afwachten.
De emoties die in tijdens de zwangerschap niet had zijn de laatste paar maanden echt naar buiten gekomen. Omdat de kleine elke nacht veel droomt en dan begint te huilen veel wakker en dus ontzettend moe. Geen fut om iets voor mezelf te doen, laat staan te bewegen dus ik moet nog 8 kilo kwijt.
De gebroken nachten worden nu hoop ik minder (vermoed dat Thomas honger heeft als hij wakker wordt) dus wie weet is het einde van de tunnel in zicht.

Hoi allemaal,

echt heel verschillend dus. De ene na 2 maanden en sommigen na een jaar nog niet... HELAAS...
Ik ga binnenkort naar een andere huisarts, want hier kom ik niet verder. Ondertussen ook last van errug droge ogen en dit is met zachte contactlenzen niet handig.
Ik vind het lastig wat nu precies hormonaal is en wat door oververmoeidheid komt. Het lijkt soms wel een vicieus cirkeltje... pfff... moe, kleine die veel aandacht vraag/slecht in slaap komt, dan weer moe, weinig kunnen hebben, slecht tegen prikkels,etc.. nou, ja, ik denk nog maar niet aan een 2e... al vind ik zwanger zijn (alleen de laatste 2 maanden dan, omdat ik eerst misselijk was) toch wel iets heel bijzonders. Als ik dan zwangere vrouwen zie, denk ik, ohhh ik wil ook! Maar als ik zo'n klein hummeltje zie, dan zeg ik tegen mn man 'echt niet hoor!!!'.

Nou sterkte als je nog niet het gevoel te hebben ontzwangerd te zijn... als ik ontzwangerd ben/ me weer fit voel.../ dan meld ik het hier!!! Dan ga ik uit eten, zit ik ineens te denken....

... en met afvallen geen probleem... wel met het aan komen. Iemand daar nog tips voor? Ja, je leest het goed, om aan te komen....

mocht ik weer een keer zwanger worden, dan moet ik weer wat reserves hebben.... ik ga er nl. van uit dat als ik weer zwanger mag zijn, ik eerst ga ... kotsen... en afvallen, maar ik zou niet weten hoe er nog meer vanaf kan (ja mn bovenbenen, maar daar wil het niet weg...)

Hallo allemaal,

Ik had aan het begin nergens last van. Pas sinds een paar weken last van emoties, die zich uiten in tranen in mijn ogen als er iets verdrietigs op tv is. Daarnaast het geheugen van een zeef. Ik heb hiervoor ook al een briefje voor een bloedonderzoek. Ik ben benieuwd, maar zal wel niets bijzonders uit komen.
Mijn blaas is ook niet meer wat het was.
Het is nu ruim een jaar geleden dat ik ben bevallen, dus tja ik zou nu toch ontzwangerd moeten zijn. Merk er niets van.

succes, allemaal

Terug
Bovenaan