ontzwangeren

Ik lees overal dat je 9 maanden tot een jaar uit moet trekken om te ontzwangeren. Dit omdat de hormomen de eerste maanden nog niet helemaal uit je lichaam zijn. Maar ik vraag me af of dit ook geldt als je geen borstvoeding geeft, zijn dan de hormonen niet eerder uit je lichaam? Ik vraag dit omdat ik 4 maanden na de bevalling nog zo vreselijk moe ben. En ook heb ik nog steeds veel last van mijn maag, wat ik tijdens de zwangerschap ook had.
 
Je hebt er inderdaad lang voor nodig. Bij mij ging het na een maand of 4 beter. Ook daarna blijf je altijd wel een beetje moe simpelweg omdat uitslapen er de komende jaren niet meer in zit. De tijd die je voor jezelf hebt is gewoon minder en ben je dus meer vermoeid.
 
mijn dochter isnu 9 maanden en nog ben ik vesleten, ik vraag het me ook af hoor overigens heb ik nog steeds geen zn in sex, zal ook de vermoeidheid wel zijn.
 
Volgens mij is het zelfs zo dat het zowieso 9 mnd duurt en met borstvoeding nog langer. Bij bv blijf je constant een hormoon aanmaken die je ook in je zwangerschap hebt. Dus helaas: trek er maar nog eens 5 a 8 mnd voor uit en luister goed nar je lichaam. Sterkte!
 
ik ben nu 4 maandjes moeder van onze dochter kim. Dat uitslapen er niet meer van komt? nou daar heb ik geen last van. Mijn dochtertje slaapt elke dag tot 8 a 9 uur, vanaf de avond ervoor 19.00 uur, dus ik heb gebofd. Ik voel me eigenlijk wel weer prima, geniet weer van sex en heb buiten de zorg van mijn kindje nog genoeg energie voor andere dingen.

sterkte

gr sandra
 
Sandra, volgens mij heb jij de vraag waar het eigenlijk om ging niet helemaal begrepen. Fijn voor je dat jij je zo goed voelt, maar onze vragenstelster heeft daar niet zoveel aan.
 
Ik geef geen borstvoeding, en mijn hormoonhuishouding is nog steeds niet op regel. Ik ben moe daarnaast werk ik onregelmatig, mijn man is boerenknecht en werkt ook veel dus de grootste gedeelte van de verzorging is dan voor mij. Mijn dochter is 4 maanden. Dus ik denk dat je jezelf gewoon een jaar lang rust moet gunnen(voorzover dat kan). En even goed aan jezelf denken (en je gezin).
 
Ook ik ben nog erg moe,ik denk dat het komt doordat je hele leven toch op zn kop staat!Mijn vriend werkt ook veel en dus komt ook alles op mij af,en zin aan sex heb ik ook niet echt,je moet gewoon niet teveel hooi op je vork nemen,en als je moe bent,gewoon even gaan liggen als het kan,als het lukt moet je ook vroeg naar bed gaan,zodat je kunt bijslapen,ik kan dat niet,omdat mijn dochter om 23.30 nog een fles krijgt,dus ik zal erg blij zijn als die laatste fles eraf gaat,ik denk dat het gewoon per persoon verschilt hoe je je voelt,sommigen kost het gewoon meer energie en moeite om moeder te zijn,terwijl het anderen allemaal veel makkelijker en vanzelfsprekender afgaat,gewoon aan jezelf en aan je kindje denken,en huishouden e.d. gewoon op een laag pitje zetten.Ben je misschien nog te zwaar na de bevalling,ik ben nog zeker 10 kilo zwaarder als voor de zwangerschap,en heb het gevoel dat ik me daar ook wel moe door voel.Wat ik wel lekker vind is dagelijks een wandeling maken,dat doe ik al vanaf dat mijn dochter 2 weken oud is
Succes!
 
Terug
Bovenaan