ontzwangeren

A

Anoniem

Guest
Hoi Meiden,

Ik zie nu voor het eerst dit forum. Wel leuk allemaal moeders van kinderen met dezelfde leeftijd.
Mijn zoontje is precies vandaag 9 maanden, dus dan zal het ontzwangeren toch wel eens klaar zijn.
Hoe hebben jullie deze periode ervaren?
Ik heb het niet echt als prettig ervaren. Ik ben veel moe geweest en een beetje uit mijn doen. Veel last van stemmingswisselingen en een leeg gevoel. Niet echt depressief.
Maar ook weer periodes dat ik me super voelde heel raar.

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen.

Groetjes!

Hoi hoi!

Goed topic. Nu je het zo zegt, wordt het me opeens duidelijk, dat ik inderdaad daar wel es meer last van kon hebben gehad, dan ik dacht. Ik was veel moe, maar ik dacht dat dat door de gebroken nachten kwam. Stemmingswisselingen vielen bij mij mee. Mijn lijf komt nu eindelijk weer wat in proportie, duurde langer dan ik had gedacht (ben nu 7 maanden aan het ontzwangeren). Periode van heftige pieken en dikke dalen af en toe even.

Dit is mijn eerste kindje, en blijf me nu steeds afvragen: 'hoe doen die moeders dat toch met meerdere kindjes???'. Maar toen ik nog geen kinderen had vond ik 1 ook al knap, dus ach met een tweede zal die vast in de stroom mee gaan.

Groetjes Eva

Hoi meiden,

Ik heb vooral last van vergeetachtigheid. Ik word er echt niet goed van. Bij mij duurt het ontzwangeren nu 7,5 mnd. En daarnaast moet ik nog een klein beetje afvallen en dan ben ik weer terug op gewicht. Dus dat loopt dan ook mooi gelijk met 9 maanden ontzwangeren. Mijn lijf is al aardig weer in proporties.

En Eva, dit is nu mijn tweede kindje en in het begin was het even wennen maar het is nu echt "go with the flow"... Ik weet gewoon niet beter meer als dat we 2 kids hebben. De tweede gaat ook een stuk makkelijker omdat je veel al weet van de eerste etc.

Groetjes,
Rosanne

Hmmm als dit ook een hormonen kwestie is heb ik daar last van!

Ik heb al ruim een week het gevoel dat ik ongesteld moet worden met de daarbij horende kwaaltjes. Volgens mijn berekening zou dat toch pas echt deze vrijdag zijn! Ik heb last van hormoontjes en een verschrikkelijke trek elke keer. En dat terwijl ik juist probeer die kilo's nu eindelijk eens kwijt te raken. Ik sta nog op + 10 van voor de zwangerschap en ze willen maar niet weg!

Het is nu 8,5 maand geleden... WAT GAAT DE TIJD TOCH SNEL!!

En ik maar denken dat het aan mij lag..... Maar het hoort er dus echt tot het einde bij, vandaar die vermoeidheid.... Nou die van mij is bijna 9 maanden.... hopelijk gaan we dan weer de goede kant op, want op het moment heb ik nog niet het gevoel dat ik echt ontzwangerd ben... Of ben ik gewoon aan vakantie toe????
Nou ja in iedergeval heb ik wel gemerkt dat je na 3 maanden echt nog niet toe bent om te gaan werken.... Die hormonen hebben me toch behoorlijk in de weg gezeten, vooral op het werk. Heb ook het gevoel dat ze me nu anders behandelen (zit in een mannenwereldje) vind dat ook erg vervelend.

Hoi meiden

Ik heb er eigenlijk helemaal geen last van gehad. Ik had veel bloed verloren tijdens de bevalling en daardoor duurde het even voordat ik weer echt de oude was, maar na 4 maanden voelde ik me al weer de oude.
Thijs wordt dit weekend al weer 10 maanden, de tijd gaat idd erg snel!

Groetjes Jessy

hier is het juist met 6 maanden erger geworden. na de bevalling vrij snel weer redelijk op de been, maar sinds de kleine een half jaar is voel ik me zo lusteloos.... ze is nu bijna 8 maanden... ik hoop echt dat dit gevoel weer weggaat. nou ja als het goed is nog een maandje.

Hey meiden,

Heel erg bedankt voor jullie reactie heb er veel aan gehad.
Ik ben toch maar even naar de dkter gegaan om advies. En die adviseerde mij dat ik een afspraak moest maken bij een psychiater in het ziekenhuis. Ik weet ook echt niet wat het kan zijn ben heel benieuwd.
Er is best wel veel gebeurd in de tijd dat ik zwanger was en toen zat ik helemaal op die roze wolk en deed het me allemaal niks. En misschien nu ik bevallen ben komt het allemaal terug.
Ik hou jullie wel op de hoogte. Ik heb pas 15 okt een afspraak.

Groetjes!

Terug
Bovenaan