onverklaarbaar

hoi,

3 weken na mijn menstruatie in maart kreeg ik ineens licht bloedverlies, omdat ik dat wel vaker heb (is onderzocht, kan geen kwaad) maakte ik mij geen zorgen. 27 april werd ik niet ongesteld en ja hoor ik was zwanger!!! Heb bloeden was inmiddels gestopt. Dolgelukkig waren wij, omdat de test heel licht was, op 30 april voor de zekerheid nog een test gedaan en ook deze was duidelijk positief. Moeders voor Moeders kwam op 3 mei en die doen ook altijd een test, geen twijfel mogelijk; echt zwanger! Op 3 mei was ik 's morgens wel weer wat bloed verloren, maar via internet had ik gezien dat dat een innestelingsbloeding kon zijn (nog steeds geen paniek) toen het bloeden bleef, heb ik contact gezocht met een verloskundige. Op 8 mei bij haar geweest en middels een echo konden ze niets vinden in mijn baarmoeder  (ik zou circa 5 weken zijn had ik uitgerekend). Dezelfde avond kon ik terecht voor een vaginaal echo en ook daar konden ze niets vinden, kortom er was geen baby te herkennen. Er kwam wel wat bloed mee tijdens het onderzoek. Ik had wel alle symptomen van zwanger zijn. Zij hebben nog een korte blik geworpen op de eileiders, maar ook daar zagen ze zo gauw niets (buitenbaarmoederlijk), het bloeden werd heviger en op 10 mei verloor ik soort compacte bloedprop (circa 5 cm), volgens de verloskundige was dit een miskraam, daar ga ik trouwens zelf ook vanuit, daarna heb ik ongeveer een week gebloed (wat heviger dan mijn ongesteldheid). Wie heeft ook zoiets gehad? Ik kan het nog steeds niet bevatten dat ik zwanger ben geweest, dat er niets te vinden was en dat het nu al voorbij is.....Op mijn broer en een directe collega na hebben wij niemand iets verteld, maar het lijkt wel of iedereen het merkt. Iedereen begint over baby's tegen mij, ik sta verbaasd dat ik al zo gewend was aan het idee om moeder te worden, dat het niet meer zwanger zijn als een groot gemis voelt.

Hoi,

Zo wonderlijk het menselijk lichaam. Ik kan je geen antwoord geven op het medische gedeelte. Het enige wat ik me afvroeg of ze stolsels tijdens die echo konden zien. Na mijn miskraam kon de gynaecoloog nog wel stolsels zien zitten in mijn baarmoeder. Maar als je volgens mij geaccepteerd hebt dat je zwanger bent en als dat om wat voor reden stopt, dan voelt dat inderdaad als een gemis. Je kijkt toch anders naar die zwangere buiken om je heen, je denkt toch alvast aan een klein pukje, etc etc. Ik weet dat een zwangere collega heel koel tegen mij zei toen ik vertelde dat ik in afwachting van een miskraam was: ja, daar moet je rekening mee houden de eerste 13 weken. Juist van een zwangere had ik verwacht dat die het verdriet/gemis zou kunnen indenken. Je weet dan juist hoe gelukkig je bent. Maar ja, ik kan niet voor een ander denken. We zijn niet allemaal even sensitief.
Succes met alles.

Ankie bedankt voor je reactie.
Tijdens de echo hebben ze helemaal niets gezien,  mijn baarmoederslijmvlies zag er normaal uit, als zijnde ik net ongesteld was geweest. (dit was dus tijdens mijn zwangerschap), na mijn miskraam hoefde ik niet terug te komen, ik moest in de gaten houden of ik niet langer dan 2 weken zou bloeden (het stopte na circa een week) en ik moet even afwachten of ik binnen 6 weken ongesteld wordt (deze weken zijn nog niet om) als ik dan nog niet ongesteld ben kan het zijn dat ik opnieuw zwanger ben, maar het kan ook wat anders zijn. Hoe dan ook dan dien ik contact op te nemen met de verloskundige.

groetjes

Ankie bedankt voor je reactie.
Tijdens de echo hebben ze helemaal niets gezien,  mijn baarmoederslijmvlies zag er normaal uit, als zijnde ik net ongesteld was geweest. (dit was dus tijdens mijn zwangerschap), na mijn miskraam hoefde ik niet terug te komen, ik moest in de gaten houden of ik niet langer dan 2 weken zou bloeden (het stopte na circa een week) en ik moet even afwachten of ik binnen 6 weken ongesteld wordt (deze weken zijn nog niet om) als ik dan nog niet ongesteld ben kan het zijn dat ik opnieuw zwanger ben, maar het kan ook wat anders zijn. Hoe dan ook dan dien ik contact op te nemen met de verloskundige.

groetjes

Ik heb ook zoiets meegemaakt toen ik voor de derde keer zwanger was. Ik was toen 6 weken zwanger en kreeg bloedingen. Toen ik naar een paar dagen een inwendig echo kreeg, zagen ze ook niets zitten. weer een paar dagen later kwam er ook een hele grote stolsel of iets dergelijks uit. Nog navraag gedaan waarom ze die op de echo niet zagen, de huisarts had daar geen verklaring voor. Ach zeiden de meeste mensen, jullie hebben toch al twee gezonde kinderen en deze zou niet gezond zijn geweest. Dat is misschien wel zo, maar als je een derde wilt is een miskraam ook heel ingrijpend.

Hoi,
Ik heb twee weken geleden ook zoiets meegemaakt. Ik was na  een miskraam, 24 maart, meteen weer zwanger geraakt, dus daar was ik helemaal blij mee. Rond 7 weken een echo gepland en op die echo was dus helemaal niets te zien, alleen grote cystes in de eierstokken. Toen moest ik bloed laten prikken en het HCG hormoon was wel degelijk in mijn bloed aanwezig. Twee dagen later weer een echo, weer niets te zien. Die zelfde middag ben ik heel erg gaan bloeden, met allemaal bloedproppen. Het is dus uiteindelijk wel een miskraam geweest. Mijn vijfde al helaas.
Al met al een heel vreemd verhaal, maar toch een schrale troost om te lezen dat het dus wel vaker gebeurt. Nu moet ik deze week weer naar het zkh, weer om mijn HCG waarde te bekijken en om te kijken of de cystes kleiner worden. 1 was er 8 cm! Ben benieuwd wat ze daarmee gaan doen.

Sterkte meiden!

je 5e miskraam, wat vervelend en dan druk mij erg voorzichtig uit. Inmiddels ben ik nu voor de eerste keer na mijn miskraam ongesteld, ik had uiteraard ook gehoopt meteen weer zwanger te zijn. Mijn man gaf echter aan (en eigenlijk heeft hij gelijk) dat het op zich goed is dat mijn lichaam laat zien hersteld te zijn en hoopt dat het volgende maand weer raak is (en dus zwanger). Voor zover ik weet hebben ze cystes gezien bij mij.

Heel veel sterkte in het ziekenhuis en hopelijk ben je gauw zwanger en gaat het dan wel goed.

Hoi,
Ja, vijf miskramen zijn niet mis en dat in 3,5 jaar tijd, dus we zijn er ook al even mee bezig, maar ja, we blijven hopen op een goede afloop. Ik wordt er wel steeds nuchterder in, dus daardoor kan ik er wel mee omgaan gelukkig.
Gisteren moest ik weer voor controle naar het ziekenhuis, en de cystes worden kleiner, dus daarover was ik erg opgelucht. Links was ie weg en rechts was het 4 cm geworden, dus die is mooi kleiner geworden.
We gaan nu lekker op vakantie, even alles laten rusten.
Succes!
Groetjes Bloem 37

Terug
Bovenaan