onverwacht jaloers

ik heb je verhaal gelezen en ik moet zeggen dat ik je volkomen begrijp.
ik zou hetzelfde hebben hoor! ik kan er nu niet aan mee praten maar ik denk dat mijn broer en z'n vrouw misschien wel hetzelfde gaan denken over mij..
zij kunnen nl. helaas geen kinderen krijgen en dat was toch ook wel even een klap voor ze. en ik moet zeggen dat ik er best wel een beetje tegenop zit om hem te gaan vertellen dat ie oom wordt.. ik ben nu ruim 5 weken zwanger en wacht tot een week of 10 voor ik het vertel.. hoe zou ik het vertellen??...

xx Bren.

Hoihoi,

Ik begrijp helemaal wat je bedoelt.
Aan mijn kant van de familie zijn er al 8 neefjes en nichtjes geboren in 7 jaar tijd. Aan de kant van mijn man zijn nog geen kleinkinderen en zijn oudere zussen riepen altijd dat ze geen kinderen wilden. Toen wij twee jaar geleden aankondigden dat we gingen trouwen was de moeder van mijn man al helemaal gelukkig, want ze weet dat wij graag kinderen willen en het graag allemaal 'volgens het boekje' willen doen.
Zo'n 7 maanden voor ons huwelijk verteld zijn oudste zus ineens dat ze zwanger is, totaal onverwacht!!! We hadden er echt op gerekend dat we de eerste zouden zijn en dat ons kind aan die kant van de familie echt speciaal zou zijn. Ik was heel erg teleurgesteld (een ook wat jaloers) en ook mijn man baalde er van.
Inmiddels is het kindje geboren, het is een schat van een mannetje. Het is een week voor ons huwelijk geboren, het was een zware bevalling en ook het kereltje is niet helemaal in orde, hij mist een stuk van zijn bovenbeen en  een kuitbeen. We hebben er met z'n allen een hele zorg over gehad zo voor ons huwelijk en onze ceremoniemeester (en kersverse mama) heeft er helaas niet bij kunnen zijn, omdat ze die dag pas uit het ziekenhuis kwam.
We hopen dat we snel voor een neefje of nichtje kunnen zorgen, zodat ze leuk met elkaar kunnen spelen.
Probeer niet al te jaloers te zijn, als je ook snel zwanger raakt, zijn ze leeftijdgenootjes, en  dan worden het vast gezellige speelmaatjes.

Groetjes Hanneke

Terug
Bovenaan