onverwacht nieuwjaarskadootje

Hoi allemaal,

Zaterdag, oudjaarsdag, werd ik voor de zoveelste keer moe wakker. Terwijl ik in de badkamer was, dacht ik: laat ik eens gek doen en een zwtest doen. Ik had er toch nog eentje liggen en dan was dat in ieder geval uitgesloten. (ik wilde toch al naar de huisarts, ik dacht aan ijzertekort) Wat dacht je? Meteen een dikke vette plus! Ik wist niet wat me overkwam! M'n mannetje is nog geen zes maanden en ik geef nog volledig borstvoeding (incl. nachtvoeding) Bovendien heb ik nog niet normaal gemenstrueerd. Ik had dus ook geen idee hoe ver ik was. Mijn man schrok ervan, maar we waren er al snel over eens dat dit weliswaar onverwacht, maar heel welkom is!

Gistermorgen ben ik naar de huisarts geweest en die dacht, na inwendig onderzoek, dat ik zo'n 8 á 10 weken ver zou zijn. Ik kon daarom diezelfde middag nog bij de verloskundige terecht voor een termijnecho. Hier was echter bijna niets op te zien! Ze moest heel erg zoeken en vond uiteindelijk een 'vlekje' van zo'n 2 mm. Ze kon dus ook niet zeggen hoe ver ik precies was, maar het was waarschijnlijk nog heel erg pril. Ik moest daarom ook bloed laten prikken voor m'n HCG waarde. Dit moet donderdag weer en dan krijg ik vrijdag de uitslag.

Maar nu, pffff, ik maak mezelf helemaal gek. Misschien gewoon minder ver dan gedacht, of wordt dit een miskraam? Moet ik me zorgen maken? Nu ik aan het idee gewend ben, zou ik het heel erg vinden als deze zwangerschap niet doorzet. Ik vind dit wachten echt vreselijk!
Fijn dat ik hier even m'n verhaal kwijt kan, deze dagen duren zo lang!

PS: ik heb dit gepost onder een andere naam omdat ik niet precies weet wie dit allemaal lezen
 
wauw dat is een echt nieuwjaarskado ;) gefeliciteerd! hopelijk is het snel vrijdag zodat je de bloeduitslag hebt! ik ben benieuwd hoever je nu bent! enne ben ook benieuwd wie je bent haha (oftewel onder welke naam je hier normaal bent ;))
 
Oeeeh wat snel! Maar natuurlijk van harte gefeliciteerd met dit goede nieuws! Probeer er niet te veel bij na te denken, maar gewoon te genieten.
 
Wat geweldig! Ik hoop voor je dat alles goed gaat! Ik ben zelf 5 maanden geleden bevallen en zo'n cadeautje zou alweer welkom zijn :) maar we hebben geen haast, ik hoop voor 2013 weer zwanger te zijn...
 
Zoooooo wat spannend allemaal...
Ik hoop voor je dat het blijft zitten en dat jullie op nieuw papa en mama mogen worden :)
En respect hoor zo snel achter elkaar.
 
Bedankt voor de reacties! Ik heb net een telefoontje van de vk gehad en m´n HCG was gestegen van 800 naar 2000! Als alles goed mag gaan worden we eind augustus, begin september weer papa en mama!! 2 februari staat de eerste echo gepland en dan zullen we ook zien hoe ver we precies zijn. Pfff, spannend, nog vier weken wachten...
 
Terug
Bovenaan