Onverwacht zwanger doorheen de minipil

Dankjewel voor dit lieve, begripvolle berichtje! Doet deugd om te lezen.. ik ben zelf van België dus weet niet of ik dan ook op die website terecht kan? Ik weet wel dat ik ook een gesprek kan aanvragen bij de abortuskliniek, daarom nog niet om een beslissing te maken maar om de situatie te bespreken.. maar het is zo confronterend.. ik vind een zwangerschap geweldig, zelfs bevallen vind ik zo een mooi moment en mijn hart zegt om het te houden maar praktisch, financieel en mijn 2de is een zorgenkindje.. dat doet me allemaal zó twijfelen
Ik denk wel dat je daar terecht kunt. Je kunt gewoon eens bellen om te vragen of het een probleem is dat je in België woont. Voor praktische hulp of financiële ondersteuning hebben ze wel een netwerk in Nederland, ik weet niet of ze je daar dan ook mee kunnen helpen.

Ja hoor, mijn 2de zoontje is een zorgenkindje met een algemene maar vooral motorische beperking en we zitten momenteel in een traject van genetisch onderzoek + hij krijgt meermaals per week kiné. Daarbuiten ook veel afspraken en soms onderzoeken. Genetisch is er momenteel nog niks uitgekomen dus ze weten wel dat er iets is maar ze kunnen nog niet zeggen welke genetische fout hij heeft. Er is nu een 2de onderzoek bezig maar daar kennen we pas binnen 8 weken de uitslag van. Nu ben ik verschrikkelijk bang dat ons 3de kindje dit misschien ook kan hebben maar we kunnen niets testen aangezien ze bij mijn zoontje nog niets gevonden hebben terwijl ze wel vrij zeker zijn dat er een fout is in zijn gen. Hij heeft zelfs een gehandicapten kaart gekregen dus het is wel officieel dat hij een beperking heeft. Dit allemaal is dus wel de voornaamste reden dat ik twijfel..
Wat een heftige en intensieve situatie zitten jullie! Ik kan begrijpen dat je dan extra zorgen hebt over de gezondheid van jullie 3e kindje. Maar ook zal het voor jezelf zwaarder zijn als je zwanger bent en al een zorg hebt. Misschien zal het fysiek ook pittiger worden als je je zoontje misschien nog moet tillen of helpen oid. Anderzijds kan een zwangerschap ook weer positieve energie geven en iets om naar uit te zien in alle zorgen die jullie hebben. Heb je mensen om je heen die jullie kunnen helpen? Familie, vrienden etc?

Terug
Bovenaan