<p>Lieve allemaal, Ik heb geen prangende vraag, slechts een verhaal om te delen en ik ben benieuwd of er moeders zijn met soortgelijke ervaringen. 22 maanden geleden is onze eerste dochter geboren. De zwangerschap verliep goed, maar emotioneel is het door omstandigheden voor ons beiden een zware periode geweest. Gelukkig hebben we nu onze draai als gezin gevonden en genieten we van een dochter om op te eten .</p><p>We hebben een tijd na de geboorte van onze 1e tegen elkaar gezegd: een tweede is welkom, maar door de afgelopen tijd en de wisselende diensten van mijn man, wilden we het weer gaan proberen wanneer onze dochter 3 jaar oud is geworden en hiermee wat zelfstandiger. Nu hebben we gister totaal onverwacht een positieve zwangerschapstest in onze handen gekregen. Ik ben nog maar heel kort zwanger (1-2 weken). Natuurlijk is dit heel bijzonder en ben ik ook blij, maar we zijn ook allebei enorm geschrokken en momenteel heeft dat nog de overhand. Met de intense achterliggende periode, de drukke baan van mijn man, een aankomend klushuis en een bruiloft die we voor volgend jaar wilden plannen, raken we ook enorm gestresst bij het idee dat er straks onverwacht een tweede baby bij komt. Onze dochter is dan net 2.5 jaar oud. Dit alles maakt dat name mijn man momenteel vooral veel beren op de weg ziet en ook ik moet nog echt de ruimte in mijn hoofd vinden om te kunnen schakelen. Mijn emoties schieten werkelijk alle kanten op.</p><p>Zijn er mama’s die ook onverwacht zwanger raakten van een 2e toen de eerste ongeveer 2 jaar oud was? Hoe hebben jullie dit ervaren? Herkennen jullie de wisselende emoties? Zijn er mama’s die dit verhaal een beetje herkennen of willen delen hoe zij het ouderschap van 2 kindjes met 2.5 jaar leeftijdsverschil ervaren?</p><p>Liefs</p>