Onverwacht Zwanger van de 3de

Hallo allemaal,

Hier zit ik dan met grote ongeloof. Ik ben zwanger van de derde, heb al twee jongens (Thijmen van 3.5 jaar en Dinand van bijna 2 jaar) De derde was nog helemaal niet aan de orde maar nu toch aanwezig. Ik ben sinds de zomer gestopt met de pil iom gyn omdat ik er zoveel last van had en deden het steeds netjes met condoom maar nu hebben wij 1 keer op vrijdag de 13de het zonder condoom gehad, had in gedachte dat eisprong die week ervoor als was geweest ivm slijm en dergelijke, dus dacht kan geen kwijt, maar tot op heden niet ongi geworden, wel pijnlijke borsten en stemmingswisselingen, voor de gein een test gedaan en ja hoor meteen POSITIEF ...

We zijn ons kapot geschrokken ... er roepen meteen allerlei vragen op ... wel of niet houden ... eerlijk gezegt ben ik er nog niet over uit ... financieel gaat het echt slecht met ons en hebben ook niet echt plek voor de kleine, ik heb geen vast contract .... maar mijn gevoel zegt houden en we komen er wel. zelf ben ik ook niet echt een voorstander van abortus en heb dit ook al een keertje meegemaakt met mijn moeder, die moest het toch op medische gronden ... Weet niet of ik dat kan en wil meemaken, nog eens ......

Dus wie heeft goede raad ?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!

Pfff, jemig!

Heftig hoor, maar ik kan niet in jouw hoofd en financiele situatie kijken!
zelf ben ik absoluut tegen abortus, je bent er immers zelf bij geweest toen je het kindje 'maakte'...

Ga eens goed bij jezelf te rade, en maak een juiste beslissing voor jezelf!

ik hoop ook dat je beslist om het kindje te houden, waar 2 monden gevoed kunnen worden kan n derde ook wel bij, en je bent er idd zelf bij geweest. Succes in het nemen van je beslissing!

Ik zou zelf nooit een abortus doen, dit omdat onze eerste dochter is overleden bij 22 weken zwangerschap.
Maar ik kan me voorstellen dat sommige mensen dit om bepaalde redenen wel doen en zal hun nooit met een scheef oog aankijken.

Wel wil ik je meegeven dat hoe jullie er financieel ook voorstaan of hoe weinig plek er is...in nederland heeft nog nooit een kind aan honger hoeven lijden...het is misschien nog een stapje terug doen en een dubbeltje vaker omdraaien maar weet zeker dat jullie het ook wel zullen redden.

Je moet maar zo denken, veel ouder-liefde dat is toch wel het belangrijkste, en aangezien jullie die al voor 2 hebben dan kan er toch nog wel 1-tje bij?

Dit is een beslissing die voor iedereen anders zal zijn. Ik denk dat het belangrijkste is dat je de beslissing neemt, die in jullie hart en hoofd het beste voelt.
Sterkte! Esk

Poeh dat is schrikken! Maar dat zijn de gevolgen van onveilig vrijen. Je kunt niet tegen jezelf zeggen: ik vrij zonder condoom omdat het makkelijk en fijn is, maar een zwangerschap is niet welkom. Dat vind ik tegenstrijdig. Als je je condoom niet gebruikt, moet je de gevolgen daarvan ook willen dragen.
En bedenk wel: wat in je groeit is een nieuw leven. Het is ontstaan door jullie beslissing om geen condoom te gebruiken, je mag je kindje daarom niet wegnemen. Je kindje kan er niets aan doen en heeft er niet voor gekozen.
En kijk eens naar de andere kant: een wolk van een baby, die kleine voetjes en handjes, het knuffelen... het eerste lachje... enz.. dat ga je allemaal missen en je zult er altijd aan denken als je het laat wegnemen.

Heel veel sterkte.... je zult je er vast mee verzoenen als je het houdt... geloof me!

Hi, logisch dat je in een moeilijke situatie niet kiest voor een kindje. Deze situatie is anders. Dit kindje kondigd zich nu aan. Ik geloof echt dat het heel moeilijk kan zijn, maar problemen waar je tegenaan gaat lopen als je dit wondertje verwelkomt in jullie gezin zijn zichtbaar en je kunt wellicht hulp van anderen ontvangen. Wanneer je de zwangerschap afbreekt, zal je altijd je eigen 'onzichtbare' last met je mee dragen. Probeer met je man naar de mogelijkheden te kijken. Uiteindelijk vormen je kinderen en je man je rijkdom en niet die verdomde euros... Ik wens je heel veel sterkte met het maken van je beslissing.

Inderdaad schrikken maar ik sluit me geheel aan bij JannB.... waar 2 mondjes gevoed worden kan er echt nog wel 1 bij.... Kijk eens wat een schatjes je al hebt lopen... en daar heb je ongetwijfeld nog wel wat spullen van... Mijn zus heeft lang geleden helaas wel de keuze gemaakt voor weghalen zonder dat iemand dat wist.... en dat achtervolgt haar nog steeds... heeft het nooit kunnen afsluiten... en spijt als haren op d'r hoofd.... maar ja, wat is geweest is geweest...

Je hebt nu een levend wondertje in je buik... wat uit liefde gemaakt is.... en als je dat bedenkt.... nee, voor mij zou de keuze niet moeilijk zijn...

Terug
Bovenaan