Onverwacht Zwanger van de 3de

Hoi,
Bij ons was de 3e ook niet gepland. Wel ooit de wens gehad, maar we hadden net een nieuw huis gekocht, dus we zaten met ons hoofd totaal ergens anders bij. Ik zou met een nieuwe opleiding starten en toen bleek ik zwanger te zijn. Ons 3e kindje werd een pracht van een dochter. Geweldig na 2 lieve jongens, wel heel speciaal!!
Ons gezinnetje was kompleet. Nu hebben we niet echt maatregelingen genomen om onze kinderwens definitief uit te sluiten. Door ook een verkeerde berekening, bleek ik in mei zwanger te zijn. We zijn erg geschrokken en hebben ook overwogen om het evt weg te laten halen. Maar ik denk dat ik dit mezelf nooit zou kunnen vergeven of vergeten als ik tot die keuze zou zijn gekomen. ik ben nu 7 maanden zwanger. we verwachten ons 2e meisje. Onze 3 kids kijken er erg naar uit. Het zullen wel tropenjaren worden, maar er is altijd leven in de brouwerij. En....je wordt een stuk makkelijker.....
Succes er mee!! groetjes...

Hoi Belinda.

Jeetje. Moeilijk om hier iets over te zeggen. Vaak hebben mensen een mening over deze dingen. De 1 zegt houden want het komt wel groot en de ander zegt weer weghalen omdat het financieel niet te doen is. In dit geval maakt het niet uit wat een ander ervan vind. Je moet echt je eigen gevoel nagaan in dit geval.

Zelf raakte ik op 16 jarige leeftijd zwanger van mijn zoon. Ik zat nog op school, weinig geld, gescheiden ouders, ga zo maar door. Iedereen wist wat ik toen moest doen. Een abortus.. Ik heb ervoor gekozen om dit kindje te laten komen en heb er nog geen moment spijt van gehad. Met ons is het helemaal goed gekomen.

Wat ik hiermee wil zeggen is probeer je eigen keuze te maken met je gevoel. Probeer je niet teveel aan te trekken wat een ander vind. Iedereen heeft (recht op) een eigen mening maar het is jou keus en niet te vergeten jou kindje.

Ik wens je heel erg veel succes met deze beslissing.

Groetjes

hi,

Wat een schrik zeg! Zelf zou ik ook niet een derde willen en doe er echt alles aan om niet zwanger te worden. Maar mocht het toch gebeuren dan zou ik het nooit weg laten halen. Het is en blijft een kind gemaakt door de liefde en waarom zou die geen recht hebben op een leven? Ik zou mij ook eeuwig schuldig blijven voelen als ik abortus zou plegen. Maar uiteraard is het jouw lichaam en jullie leven.

Heel veel sterkte met deze beslissing!

gr

Terug
Bovenaan